• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • molltroll

Hallå där alla gravida kvinnor! Hakar på här om de är ok?

Plussade idag, vilken känsla om jag räknat rätt är jag i v. 6. (5+0) idag! BF den 8 juli! tagit 8 test och alla lika positiva, kan inte förstå,

• Jedsitha

Välkommen och grattis till alla nya! :)
    Vill bara berätta att vi även har en hemlig facebookgrupp också. Dom som är intresserade kan PM:a mig sitt namn så lägger jag till er :)

• Thisisme84
    molltroll skrev 2014-11-06 19:45:08 följande:

Hallå där alla gravida kvinnor! Hakar på här om de är ok?

Plussade idag, vilken känsla smile2.gif om jag räknat rätt är jag i v. 6. (5+0) idag! BF den 8 juli! smile2.gif tagit 8 test och alla lika positiva, kan inte förstå, smile2.gifphpQYt4D650691.jpg

Stort grattis! Ja, visst är det en oslagbar känsla :)
  • amandamoller
    Maaalin88 skrev 2014-11-06 17:55:15 följande:

HJÄLP!!! När tänker ni berätta? Jag tycker det är jätte jobbigt. Ska på kalas hos min mamma på lördag när jag går in i v6. Jag tror inte att jag kommer kunna hålla mig men samtidigt hade det varit kul att vänta till julafton och göra någon skojig julklapp av det hela då är jag i v12. Är det fel att bara berätta för mamma på lördag? Vill ju samtidigt inte att alla ska få reda på det.

Kommer berätta till jul, kommer vara i vecka 12-13 då.. :) Hoppas bara det inte syns innan.. är smal i vanliga fall och har hört att livmodern växer snabbare om man fått barn ganska nyligen.. :P vill vänta längre med att berätta denna gången!
    Förra graviditeten berättade jag när jag fick reda på det i vecka 8 typ.. Glad
  • Josefine02

Samma här när jag var gravid med första, berättade en vecka efter vi fick reda på det till våra föräldrar. Men denna gången kommer vi nog berätta i mitten på dec. Är då i v.12. Kaaaanske orkar vi hålla oss till jul. Vore väldigt roligt! Vill inte att våra föräldrar ska veta om man får missfall. Orkar inte med alla frågor. Men min bästa kompis och doula vet om det :)

• gezum

Vi ska också försöka hålla oss med art berätta tills julafton

Men Åhh vad man vill berätta...nuuu!

Idag kickade illamåendet in , usch och fy!

Men kul med lite symtom:)

• Semlan79
    Maaalin88 skrev 2014-11-06 17:55:15 följande:

HJÄLP!!! När tänker ni berätta? Jag tycker det är jätte jobbigt. Ska på kalas hos min mamma på lördag när jag går in i v6. Jag tror inte att jag kommer kunna hålla mig men samtidigt hade det varit kul att vänta till julafton och göra någon skojig julklapp av det hela då är jag i v12. Är det fel att bara berätta för mamma på lördag? Vill ju samtidigt inte att alla ska få reda på det.

Vi gör kub 22/12, så innan dess berättar vi inte.
  • Koppkaka

Hoppar in här. Plussade den 29 okt och har BF i början av juli.

Planerat, men känner mig ändå inte särskilt glad. Det tog sig extremt fort och jag hade inte hunnit landa i tanken att vi skulle börja försöka än. Orolig över hur allt ska gå, hur sonen ska reagera, hur lite tid vi kommer få med honom, hur graviditeten ska fortlöpa... Känner mig stulen på min egen kropp och vilja för en evighet framöver.

Är jag den enda? Känner mig som ett freak

• Maaalin88

Ni som redan har barn hur ställer ni er till att berätta för han/hon/dom? Jag har en dotter som är 6 och ett halvt men är osäker på när vi ska berätta för henne. :S

Svar på tråden BF JULI 2015