• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Avokado1
    Hej! Jag fick 2 sträck på stickan (svaga) i söndags 2/11 (BIM + 8 o har haft neg test tills i söndags).

Gjorde det till en kul grej och lade stickan i en smyckesask med lite silkespapper på. Lade en LEGO barnvagn ovanpå och en lapp med texten "Beräknat leveransdatum 3/7-2015". Gav denna som godmorgon present till min kära man. Köpte ett cb digital som visade "gravid 2-3".

Vi är lite chockade båda två fortfarande, detta var inte helt planerat men mycket välkommet. 

BF 3/7-2015 (5+5 i en halvtimme till :P). Första barnet =).
  • Avokado1
    Koppkaka skrev 2014-11-06 22:05:51 följande:

Hoppar in här. Plussade den 29 okt och har BF i början av juli.

Planerat, men känner mig ändå inte särskilt glad. Det tog sig extremt fort och jag hade inte hunnit landa i tanken att vi skulle börja försöka än. Orolig över hur allt ska gå, hur sonen ska reagera, hur lite tid vi kommer få med honom, hur graviditeten ska fortlöpa... Känner mig stulen på min egen kropp och vilja för en evighet framöver.

Är jag den enda? Känner mig som ett freak

Jag känner mig också lite utanför mitt eget sammanhang just nu. Vi räknade inte med det än så det e lite trixs med o planera om livet. Jag har varit tsm 5 år med min man, gifta i 2, vi har bostad o fasta jobb o allt sådant. Vi vill och längtar efter att bli föräldrar men varje månad har vi liksom skjutit på det för att göra andra saker i livet. Är glad, men jag känner mig inte så glad som jag hade föreställt mig, och skäms liksom för det.

Igår pratade jag med min man om den här känslan, det var det bästa samtalet vi haft på mycket länge. Rekommenderar att verkligen prata ut =)
  • Avokado1
    BF-lista 

26/6

Alvolina

1/7

Stella78, 3e barnet

Annalouise

Semlan79, 6:e barnet

cilly

längtan285

Tanya6

2/7 

annaknr3, 3:e barnet

jenny0819, 1:a barnet 

beth1, 2:a barnet 

lollolouise, 1:a barnet 

lisen89, 1:a barnet 

sandrafelicia, 2:a barnet 

hippo83, 1:a barnet

MagicQueen 3e barnet

jomso, 2:a barnet

ikala, 2:a barnet

3/7

JohannaMem, 1:a barnet

mystrollet, 1:a barnet

Avokado1, 1a barnet

4/7

Tigerhonan

5/7 

Jedsitha, 1:a barnet

milliee 2:a barnet

bubbelibubbeli

gezum, 2:a barnet

kaaatie

ÖverlyckligTjej, 1:a barnet

Lourdes, 2:a barnet

7/7

Kiki10

8/7

Ellonbellon, 1:a barnet

chilibean

Ulrika1982, 2:a barnet

Malvik, 5:e barnet

eescala 1:a barnet

bullerbyn 2:a barnen

9/7

NILE90, 1:a barnet

amandamoller, 2:a barnet

Thisisme84 

11/7

Anehhs

bino2010

Maaalin88, 2:a barnet

13/7

Marri93

14/7

Lkpg1987, 2:a barnet

15/7

Axeladara

kvinna16780

20/7

AnnaRoos 2:a barnet

Inget datum

AmandaR

Karmakipsy, 2:a barnet
  • Anehhs
    Maaalin88 skrev 2014-11-06 19:31:28 följande:
    Ja men det låter rätt bra. Tar nog efter dig och berättar för mamma men väntar med alla andra till jul. =)

Är det ert första barn?

Ska ni göra kub testet?

Jag har fått tid till vul den 20 nov sen första samtal med bm den 2 dec. Men så frågade dom om vi ville göra kub oxå. Tror vi ska göra det mest bara för att få se lillen/lillan en extra gång. =)
    Ja det är vårt första barn, så himla spännande:) är det ert första?

Ja vi har fått tid till kub veckan efter jul så väntan dit känns väldigt lång, vi känner som så att när det finns en chans till att få reda på en "avvikelse" så vill vi veta det sen är det ju ett plus att man får se bebisen också:)

Vi fick inget tidigt vul så för oss bli de o vänta till kub testet tråkigt nog..
  • MagicQueen
    Maaalin88 skrev 2014-11-06 22:16:25 följande:

Ni som redan har barn hur ställer ni er till att berätta för han/hon/dom? Jag har en dotter som är 6 och ett halvt men är osäker på när vi ska berätta för henne. :S

Vi har två pojkar på 6 resp 7 år. Vi kommer inte berätta för dom förräns runt jul då vi berättar för alla andra. Dom kommer ju bli jätteglada och kommer berätta det för allt o alla och sen vet alla.
  • EnTredje
    MagicQueen skrev 2014-11-07 06:17:36 följande:
    Vi har två pojkar på 6 resp 7 år. Vi kommer inte berätta för dom förräns runt jul då vi berättar för alla andra. Dom kommer ju bli jätteglada och kommer berätta det för allt o alla och sen vet alla. smile2.gif
    Vi har två killar sen innan och jag tänker att vi väntar så länge det är möjligt. Kan hända så mycket och vill inte att dem ska behöva vad med om det. Sen blir det en låååång väntan med en graviditet för små barn!
  • Ulrika1982

Kommer nog vara "tvungen" att berätta för min familj i helgen (mamma, pappa och syster), då vi på fars dag ska bli bjudna på min mammas fantastiska smörgåstårta (inkl kallrökt lax, rökt skinka och grönmögelost). Kan aldrig undvika den annars.

Ska lära dottern: var är bebisen? Där (och leka på min mage)! :)

• chilibean

Vi vill försöka hålla det hemligt och berätta till julafton men mina föräldrar ska åka iväg på resa så de kommer inte fira jul med oss. Jag vill gärna berätta det för min mamma face to face men svärmor och mamma är bästa kompisar och prata i telefon varje dag.Om jag känner min mamma rätt så kommer hon inte kunna hålla det hemligt.Flört

Föräldrarna från båda sidorna har läängtat såååå efter barnbarn så jag vill helst vänta med att berätta tills efter v12 så de inte blir besvikna om det nu skulle bli ett missfall.

• längtan285

I veckan var det dags för den fruktade kick offen med jobbet. Är fortfarande helt utmattad av allt trix för att hålla min graviditet hemlig o inte gick det bra Heller. Först fanns inget alkoholfritt alternativ( jag kände mig som en alien när alla utom jag drack) sen missade personalen mina matönskemål (förrätt utan chevre) vilket ledde till en konstig scen. När det var dags att checka ut såg tjejen i receptionen till att ingen av mina kollegor missat att jag köpt alkoholfritt vin. Detta ledde till ett riktigt vredesutbrott och tårar för min del (mina humörsvänjningar är inte att leka med) och jag hade svårt att släppa min ilska. Blev ett konstigt sista pass, där ingen missade mitt galna humör och jag var tvungen att berätta för chef och kollegor. Så sjukt besviken på personalen. Är bara i vecka 7 och ville verkligen inte att det skulle komma ut än.

Svar på tråden BF JULI 2015