• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • Sagan

Hoppar gärna in här plussade den 4nov så BF 8 juli-15:)
    Känner mig nervös då jag haft ett mf i juli och svårt att släppa den oroskänslan.

Första barnet och är 36 år:)

• chilibean
    längtan285 skrev 2014-11-07 11:04:58 följande:

I veckan var det dags för den fruktade kick offen med jobbet. Är fortfarande helt utmattad av allt trix för att hålla min graviditet hemlig o inte gick det bra Heller. Först fanns inget alkoholfritt alternativ( jag kände mig som en alien när alla utom jag drack) sen missade personalen mina matönskemål (förrätt utan chevre) vilket ledde till en konstig scen. När det var dags att checka ut såg tjejen i receptionen till att ingen av mina kollegor missat att jag köpt alkoholfritt vin. Detta ledde till ett riktigt vredesutbrott och tårar för min del (mina humörsvänjningar är inte att leka med) och jag hade svårt att släppa min ilska. Blev ett konstigt sista pass, där ingen missade mitt galna humör och jag var tvungen att berätta för chef och kollegor. Så sjukt besviken på personalen. Är bara i vecka 7 och ville verkligen inte att det skulle komma ut än.

Oj, så tråkigt att det blev så. Själv är jag redan lite småorolig inför Julfesten på jobbet. Vi få ser hur det går...
    Planera att berätta för chefen efter nyår när alla fester lugnat ner sig. 

Hoppas du får en fin och lugn helg. 
  • amandamoller

Måste få skriva av mig lite.
    Min son på 10 månader har sovit 20 min åt gången inatt och efter det har jag fått vagga honom minst en timma (varannan gång har pappan vaggat honom såklart).. Nu förstår jag inte hur han har kunnat vara vaken från halv 8 och endast sovit 10 min pass.... Åååh blir galen. Och jag som bestämmde mig för att vara vaken till 2 inatt... precis då det började så jag har sovit kanske två timmar sammanlagt!! (y)
    Mår illa, har sjuuukt ont i höften efter allt vaggande, huvudet sprängs snart och mina hormoner gör att jag sitter och storbölar nu..

Sådär ja.. nu fick jag skriva av mig lite och kan vara en glad mamma igen tills han somnar (eller inte somnar) ...

• Friidaliinnea01

Plussade imorse efter 1.5 års väntan!

Jag och sambon har dom 3 senaste månaderna inte haft mycket tankar på barn/graviditet så vi har haft lite bestyr med flytt och jobb m.m denna månad var mensen sen 4 dagar och är visserligen inget konstigt eftersom jag haft oregelbunden mens sen mitt senaste mf men jag har haft kraftig smärta i brösten vilket jag aldrig haft innan mens så jag tänkte jag tar ett test bara för att. Hade test hemma sen förut och tänkte att jag hade inget att förlora eftersom jag var helt inställd på att få mensen, men till min stora förvåning får jag pluset efter knappt en minut!!

Jag hoppas vårat lilla mirakel vill stanna denna gång och att allt går bra! <3

Grattis till andra som plussat!

• Friidaliinnea01

Kan även tillägga att om allt stämmer så har jag bf 15 juli, det roliga är att jag fyller år den 16 juli! Kan bli en bra födelsedagspresent detta

• Avokado1
    Koppkaka skrev 2014-11-07 00:13:33 följande:

Vi har pratat ut många gånger men känslan lämnar mig inte

Vi har ju ganska lång tid på oss att anpassa oss som tur är. Kan du tänka dig något som kan hjälpa?

Jag hoppas att min egen märkliga ambivalenta känsla försvinner ngn gång efter att man hört hjärtljud eller sett fostret på ultraljudet, då kanske det blir mer "på riktigt" liksom. 

• längtan285
    Friidaliinnea01 skrev 2014-11-07 13:13:49 följande:

Plussade imorse efter 1.5 års väntan!

Jag och sambon har dom 3 senaste månaderna inte haft mycket tankar på barn/graviditet så vi har haft lite bestyr med flytt och jobb m.m denna månad var mensen sen 4 dagar och är visserligen inget konstigt eftersom jag haft oregelbunden mens sen mitt senaste mf men jag har haft kraftig smärta i brösten vilket jag aldrig haft innan mens så jag tänkte jag tar ett test bara för att. Hade test hemma sen förut och tänkte att jag hade inget att förlora eftersom jag var helt inställd på att få mensen, men till min stora förvåning får jag pluset efter knappt en minut!!

Jag hoppas vårat lilla mirakel vill stanna denna gång och att allt går bra! <3

Grattis till andra som plussat!

Stort grattis! Känner igen mig i det du beskriver. Har också försökt i 1.5 år och nästan gett upp hoppet. Nu ser det ut som att jag kommer att få en riktigt bra 30-års present?
  • Alvolina
    Avokado1 skrev 2014-11-07 20:24:57 följande:

Vi har ju ganska lång tid på oss att anpassa oss som tur är. Kan du tänka dig något som kan hjälpa?

Jag hoppas att min egen märkliga ambivalenta känsla försvinner ngn gång efter att man hört hjärtljud eller sett fostret på ultraljudet, då kanske det blir mer "på riktigt" liksom. 

Ultraljud är nog en bra hjälp. Även att magen börjar växa lite så att det blir mer fysiskt på riktigt :)

Jag har heller inte riktigt kunnat ta till mig denna graviditet trots illamående nu. 16 månaders väntan och ett MA för ett år sedan, gjorde att jag inge kunde känna lycka vid plusset. Har ingen direkt oro heller, utan är mest likgiltig. Kanske ett sätt att skydda sig mot känslor som kan göra en besviken. Idag outade jag graviditeten för sköterskan på vårdcentralen när jag skulle undersöka min onda hals. Kändes som att jag ljög för henne först:/ senare kändes det också lite bra att få säga det högt.
  • bino2010

När bokar ni tid för inskrivning?

Jag är lite sådr skrockfull och tänker att bättre jag väntar länge så utifall det hinner hända något...

• Friidaliinnea01
    längtan285 skrev 2014-11-07 20:42:52 följande:
    Stort grattis! Känner igen mig i det du beskriver. Har också försökt i 1.5 år och nästan gett upp hoppet. Nu ser det ut som att jag kommer att få en riktigt bra 30-års present?
    Tack! :D det är så overkligt, ja men gud vad roligt!
Svar på tråden BF JULI 2015