• milliee

BF JULI 2015

Hej någon mer som fått tidigt plus? Följas åt?:)
    Jag är lite osäker på bf då jag haft tidigt mf och förmodligen blivit gravid igen ska få komma på vul om någon vecka och tidsbestämma graviditeten men räknar jag mf som sista mens så är jag på bim-3 idag bild på mitt test här under:) (bf 5/7.)

• Svar på tråden BF JULI 2015
  • xtramycket

Hej! Hakar gärna på jag med. Plussade för första gången i fredags. Enligt en app är BF 7/7-15. På min 22 års dag :) Är i v 5. Tror jag. Enda symtomet jag har är ont i brösten. Lite ont i magen emellanåt. Har blödit pyttelite också men jag tror inte att det är någon fara. Nu hoppas jag att allt går bra!! Lycka till allihopa :)

• Annalouise

Jaha, då har man plöjt igenom ett par avsnitt en unge i minuten. Är i vecka 7 och längtar ihjäl mig!

Hur mår ni alla?

• HMS89

Hej! Jag hoppar in här i gruppen. Plussade med CB digital i onsdags, var helt säker på att jag var gravid sedan flera dagar tillbaka eftersom jag kände igen spänningarna och ömheten i brösten sedan innan. Då i Augusti slutade det med missfall men jag håller tummarna för att det nu skall gå bra. Har hittills lite blandade symtom; ömma bröst, ökad trötthet, yr, förvirrad, ibland illamående. Hade för två dagar sedan ljusrosa flytning som nu slutat. Blev orolig först eftersom jag hade det fram till missfallet. Har suttit och läst igenom hela tråden under natten, skall bli kul att följas åt!

Beräknat till 15 juli! ??

• chilibean

är på inne på v. 6 (5+4) idag och i lördags startade illamåendet och jag har sedan varit illamående konstant. Det var väldigt jobbigt i samband med fardagsfirande och middag med familjen eftersom jag vill hålla det hemligt till jul. Jag åt väldigt lite och väldigt långsamt för att inte kräkas vid matbordetKräks

Nu är jag på jobbet och illamåendet släpper inte...vi får se hur detta går....ska på inskrivning hos barnmorskan nästa torsdag.

• Velaren
    Axeladra skrev 2014-11-09 12:23:19 följande:
    Jag gick in i vecka 6 igår och har använt foglossningsbäölte ett par dagar nu. Trodde inte man skulle ha ont så här tidigt

För det gör ont att sista det är jobbigt att gå för mycket.

Har du några tips?

Hej! Förra graviditeten hade jag extrema besvär med foglossning från start och var sjukskriven from v19 (hade semester v15-18). Jag fick remiss till sjukgymnast som direkt skickade mig på vattenjympa och vilket UNDERVERK det gjorde! gick på sjukgymnastikvattenjympa eller vad man säger (inte genom ngn förening utan det var medicinsk framtaget liksom) men känner ni av det redan nu så försök gå på vattenjympa. Jag har inga känningar av foglossning är i v 6(5+5) men jag ska börja denna veckan i förebyggande syfte. :) 

Hoppas det hjälper, för tro mig, det blir inte lättare framöver. Försök hålla er i rörelse och träna udner vatten! :) 

• amandamoller
    Velaren skrev 2014-11-10 09:49:33 följande:

Hej! Förra graviditeten hade jag extrema besvär med foglossning från start och var sjukskriven from v19 (hade semester v15-18). Jag fick remiss till sjukgymnast som direkt skickade mig på vattenjympa och vilket UNDERVERK det gjorde! gick på sjukgymnastikvattenjympa eller vad man säger (inte genom ngn förening utan det var medicinsk framtaget liksom) men känner ni av det redan nu så försök gå på vattenjympa. Jag har inga känningar av foglossning är i v 6(5+5) men jag ska börja denna veckan i förebyggande syfte. :) 

Hoppas det hjälper, för tro mig, det blir inte lättare framöver. Försök hålla er i rörelse och träna udner vatten! :) 

Jag går också på vattengympa! Men jag får foglossning ändå.. får hoppas det blir bättre ialf :P
  • Velaren
    amandamoller skrev 2014-11-10 10:29:01 följande:
    Jag går också på vattengympa! Men jag får foglossning ändå.. får hoppas det blir bättre ialf :P
    Ja, det försvinner ju inte :P  Men jag gick från att inte kunna gå på typ flera månader till att kunna köra ett danspass 1v innan förlossningen :) Så det hjälpte för mig :) 
  • Jfer
    Jedsitha skrev 2014-11-09 21:01:22 följande:

Välkommen till er som är nya och grattis till plussen!

Ni som är intresserade av vår hemliga facebookgrupp kan pm:a mig :)

Jag har skickat pm :)
  • Tjugohundratretton

Fick i onsdags reda på att jag är gravid. blandade känslor då det inte var planerat. har en ettåring här hemma, hade tänkt vänta iallafall ett år till. men ibland händer saker som inte ingår i planeringen. Vill gärna gå med i fb-gruppen, men vet ej hur man skickar pm..

• Jedsitha
    Tjugohundratretton skrev 2014-11-10 13:09:14 följande:

Fick i onsdags reda på att jag är gravid. blandade känslor då det inte var planerat. har en ettåring här hemma, hade tänkt vänta iallafall ett år till. men ibland händer saker som inte ingår i planeringen. Vill gärna gå med i fb-gruppen, men vet ej hur man skickar pm..

Jag har fått ett PM av dig så du lyckades :) Jag har skickat svar på det här med mitt namn och en vänförfrågan på Facebook. Lägg till mig så kan jag lägga till dig i gruppen.
Svar på tråden BF JULI 2015