• En ledsen

Jag är en hora.

Hej,

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

Men.

Jag har ett förflutet som singel, där jag levt ut en del. Han har ett förflutet i ett förhållande på 5 år. Och eftersom han är rätt mkt äldre än mig så levde han ut (han har legat med 50 pers, eller ja, han slutade räkna efter 50) innan det.

Problemet är att i början när vi precis träffats smittade jag honom med klamydia. Vi kände knappt varandra då, men efter ett par månader ihop fick båda problem med herpes. Det kan säkert komma från mig. Jag vet inte, men absolut mest troligt?

Han är extremt svartsjuk och kontrollerande, och mitt förflutna kan han inte släppa. Varje gång han får utslag av herpes så blir det kaos eftersom han blir påmind om mitt liv innan honom. Han kallar mig hora, luder osv.

Jag håller på att gå sönder. Jag känner inte igen honom när han blir såhär. Givetvis förstår jag hans frustration över sjukdomen men jag har ju inte velat skada honom med vilje. Det är viktigt för honom i dessa situationer att JAG talar om för honom vilken usel människa jag var och är. Han vill att jag ska säga att jag är en herpeshora, ett luder, att jag skäms osv.

Kan ni förstå honom? Kan någon ge mig ett råd? Jag älskar honom ska tilläggas, och vi har det väldigt bra annars. Bråkar aldrig om vardagliga saker, bara mitt förflutna och den förbannade herpesen...

Otroligt tacksam om någon svarar...

• Svar på tråden Jag är en hora.
  • Anonym (Sarah)
    Anonym (Herpes, jag med) skrev 2014-10-25 14:36:05 följande:
    Jag håller med om att det är mkt plågsamt med dessa skov. Jag har också haft enorma problem (har fortfarande). Vill bara tipsa om Valaciclovir, hoppas du har fått det utskrivet? Det lindrar åtminstone.

PS: Man kan gå i åratal utan att ha symtom. Herpesviruset är vidrigt på det sättet, alldeles för "smart".
    Ja, det har jag fått men det lindrar knappt... Och då är jag inte den som är känslig för smärta utan har gjort både lumpen, grundläggande militärutbildning GMU och fått x antal smällar och skador. Håller med att viruset är helt vidrigt :( Kommer på mig själv med att gråta och säga att jag hellre dör när jag får skov.. Hade hellre fått en käftsmäll av Paolo Roberto än utstå detta.
  • En ledsen
    Anonym (TD) skrev 2014-10-25 14:45:40 följande:
    Ja jag har läst hela tråden och som jag sa - jag kan identifiera mig med honom. Och jag hade önskat att någon hade ställt samma frågor jag gör om ts pojkvän hade varit jag. Jag kunde förändras med stöd av min sambo.
    Jag är tacksam för att du ger mig dina synpunkter, som sagt så hjälper ni mig alla till att reflektera över situationen. Klart att han hade försvarat sig om han sett vad ni skriver liksom...
  • En ledsen
    Anonym (Herpes, jag med) skrev 2014-10-25 14:44:52 följande:

"Det är viktigt för oss att du förstår att jag aldrig skulle slå dig, trots att jag uppvisar alla tecken på att så småningom göra just detta. Jag kräver alltså att du överger din egen verklighetsuppfattning, ignorerar din egen rädsla pga mitt beteende, och istället litar blint på allt jag säger. För vår skull."

Hade han kunnat skriva.

Haha :') ja ungefär så.

Han litar inte på mig. Och han vill att jag ska anpassa mig för att han ska slippa lita på mig. Han kväver mig sakta men säkert det vet jag.

Men. Jag vill så gärna att något ska förändras. Han vill förändras, men jag vet inte om jag orkar bli besviken så måna gånger till.
  • En ledsen
    Fjärilslarv skrev 2014-10-25 14:46:35 följande:
    ojojoj får flashbacks från mitt ex, nej han kommer inte ändra sig, det spelar ingen roll vad du gör.
    Vad reagerar du på i dessa meddelanden?

Jag reagerar på att han inte tycker sig ha "slagit" mig. Nej, han har ju inte slagit mig med knytnäven i ansiktet direkt, men likväl gjort mig illa. Fattar inte hur han kan ignorera det?
  • Anonym (Herpes, jag med)
    En ledsen skrev 2014-10-25 14:51:56 följande:
    Haha :') ja ungefär så.

Han litar inte på mig. Och han vill att jag ska anpassa mig för att han ska slippa lita på mig. Han kväver mig sakta men säkert det vet jag.

Men. Jag vill så gärna att något ska förändras. Han vill förändras, men jag vet inte om jag orkar bli besviken så måna gånger till.
    Du har ändå gett honom ganska många chanser, eller hur? Många som kommenterat här, inkl jag, skulle aldrig ha förlåtit att ens partner kallar en hora en enda gång. Och han har gjort så mycket värre saker än så. Jag säger det inte som att "du är dum som accepterar det", utan som en reality check.
    Anonym (TD) skrev 2014-10-25 14:45:40 följande:
    Ja jag har läst hela tråden och som jag sa - jag kan identifiera mig med honom. Och jag hade önskat att någon hade ställt samma frågor jag gör om ts pojkvän hade varit jag. Jag kunde förändras med stöd av min sambo.
    Jag är ledsen, men om du inte ser större fel på TS partner och hans (ert?) än så tycker jag att du har en mycket skrämmande syn på hur relationer bör fungera.
    En ledsen skrev 2014-10-25 14:46:21 följande:
    Ja jag har det utskrivet. Nu efter att ha fått det två gånger tror jag att jag lärt mig känna varningstecknen också så jag kan börja ta det i tid!

Alltså, vad jag än säger till honom så kommer han alltid att tro att jag givit honom herpes. Så där är det bara att ge upp. Jag har försökt säga att "vad spelar det för roll, vi kommer ändå aldrig få veta vem som smittade vem!" Men han blir så sjuuuuukt förolämpad eftersom han ju "vet" att det kommer från mig. Jag tror absolut att det kan komma från mig, men vad spelar det för roll?

Jag har kallat honom psykopat ett par gånger, han blir sjukt ledsen då. Jag tror inte att han inser hur detta ser ut i andras ögon. Som jag skrivit innan så är hans kvinnosyn extremt skev, han tycker de flesta tjejer är slampor och han har tydligen varit extremt selektiv i sina tidigare val av flickvänner (alltså valt tjejer som inte haft mer än typ 3 sexpartners osv)
    Det här med att vara selektiv ang kvinnor han blir ihop med: För det första är det oerhört skevt, som du själv säger. För det andra använder han detta mot dig, dvs säger ungefär att du ska vara GLAD att han är med dig TROTS ATT du är den du är. Också ett sätt att kontrollera.
    Anonym (Sarah) skrev 2014-10-25 14:48:17 följande:
    Ja, det har jag fått men det lindrar knappt... Och då är jag inte den som är känslig för smärta utan har gjort både lumpen, grundläggande militärutbildning GMU och fått x antal smällar och skador. Håller med att viruset är helt vidrigt :( Kommer på mig själv med att gråta och säga att jag hellre dör när jag får skov.. Hade hellre fått en käftsmäll av Paolo Roberto än utstå detta.
    Håller helt med dig. Skulle ge nästan vad som helst för att slippa skiten.
  • Anonym (Sarah)
    Anonym (Herpes, jag med) skrev 2014-10-25 15:01:24 följande:
    Håller helt med dig. Skulle ge nästan vad som helst för att slippa skiten.
    Därav förstår jag allas med herpes reaktioner, det här viruset kan få den trevligaste personen att bli helt instabil. 
  • En ledsen
    Anonym (Herpes, jag med) skrev 2014-10-25 14:59:49 följande:
    Det här med att vara selektiv ang kvinnor han blir ihop med: För det första är det oerhört skevt, som du själv säger. För det andra använder han detta mot dig, dvs säger ungefär att du ska vara GLAD att han är med dig TROTS ATT du är den du är. Också ett sätt att kontrollera.
    Bra reflektion, tack. Har inte tänkt på det på det viset.

Han har vid något tillfälle sagt precis det, att jag borde vara glad över att han "valde" att vara med mig trots mitt förflutna (som enligt mig inte är särskilt hemskt, haft 2 förhållanden totalt 5,5 år samt varit singel i 2 år, är 24 år)

Jag tror som sagt att han har sjukt stora problem med sig själv. Herpesen gör det inte bättre, han känner sig som pestsmittad. Ibland säger han att han vill dö pga att jag smittat honom med det...
Svar på tråden Jag är en hora.