• En ledsen

Jag är en hora.

Hej,

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

Men.

Jag har ett förflutet som singel, där jag levt ut en del. Han har ett förflutet i ett förhållande på 5 år. Och eftersom han är rätt mkt äldre än mig så levde han ut (han har legat med 50 pers, eller ja, han slutade räkna efter 50) innan det.

Problemet är att i början när vi precis träffats smittade jag honom med klamydia. Vi kände knappt varandra då, men efter ett par månader ihop fick båda problem med herpes. Det kan säkert komma från mig. Jag vet inte, men absolut mest troligt?

Han är extremt svartsjuk och kontrollerande, och mitt förflutna kan han inte släppa. Varje gång han får utslag av herpes så blir det kaos eftersom han blir påmind om mitt liv innan honom. Han kallar mig hora, luder osv.

Jag håller på att gå sönder. Jag känner inte igen honom när han blir såhär. Givetvis förstår jag hans frustration över sjukdomen men jag har ju inte velat skada honom med vilje. Det är viktigt för honom i dessa situationer att JAG talar om för honom vilken usel människa jag var och är. Han vill att jag ska säga att jag är en herpeshora, ett luder, att jag skäms osv.

Kan ni förstå honom? Kan någon ge mig ett råd? Jag älskar honom ska tilläggas, och vi har det väldigt bra annars. Bråkar aldrig om vardagliga saker, bara mitt förflutna och den förbannade herpesen...

Otroligt tacksam om någon svarar...

• Svar på tråden Jag är en hora.
  • MadlenA

Hade du också sex mot din tjejs vilja, satte dig på henne och höll henne i ansiktet medans du kallade henne djur och äcklig?? Isåfall är du lika sjuk som TS sambo (TD)

• Anonym (TD)
    MadlenA skrev 2014-10-25 10:27:53 följande:

Hade du också sex mot din tjejs vilja, satte dig på henne och höll henne i ansiktet medans du kallade henne djur och äcklig?? Isåfall är du lika sjuk som TS sambo (TD)

Det där var dagens mest hjärndöda inlägg så jag bemödar mig inte att kommentera det. 

Håll dig till ämnet bara. 
  • Anonym (Jk,,.)
    En ledsen skrev 2014-10-24 20:09:34 följande:

Hej,

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

Men.

Jag har ett förflutet som singel, där jag levt ut en del. Han har ett förflutet i ett förhållande på 5 år. Och eftersom han är rätt mkt äldre än mig så levde han ut (han har legat med 50 pers, eller ja, han slutade räkna efter 50) innan det.

Problemet är att i början när vi precis träffats smittade jag honom med klamydia. Vi kände knappt varandra då, men efter ett par månader ihop fick båda problem med herpes. Det kan säkert komma från mig. Jag vet inte, men absolut mest troligt?

Han är extremt svartsjuk och kontrollerande, och mitt förflutna kan han inte släppa. Varje gång han får utslag av herpes så blir det kaos eftersom han blir påmind om mitt liv innan honom. Han kallar mig hora, luder osv.

Jag håller på att gå sönder. Jag känner inte igen honom när han blir såhär. Givetvis förstår jag hans frustration över sjukdomen men jag har ju inte velat skada honom med vilje. Det är viktigt för honom i dessa situationer att JAG talar om för honom vilken usel människa jag var och är. Han vill att jag ska säga att jag är en herpeshora, ett luder, att jag skäms osv.

Kan ni förstå honom? Kan någon ge mig ett råd? Jag älskar honom ska tilläggas, och vi har det väldigt bra annars. Bråkar aldrig om vardagliga saker, bara mitt förflutna och den förbannade herpesen...

Otroligt tacksam om någon svarar...

Inga mentalt friska människor kan väl " förstå honom."

Så här beter man sig inte.

Givetvis förstår man om någon blir arg/ledsen om han/hon blir smittad av könsjukdomar , men man får hantera sina känslor bättre. Prata med varandra , eller göra slut.

Men absolut inte misshandla sin partner.

Men det är inte ens säkert att du smittade honom , så han har absolut ingen anledning att straffa dig.
  • En ledsen
    Anonym (TD) skrev 2014-10-25 10:20:04 följande:
    Finns det några situationer ni kan prata bra? Vad och hur fungerar det då? Slår han dig? Slår du honom? Det är du själv som vet vart gränsen går.
    Kom ihåg att det inte BARA är herpesen som är vårt problem utan också hans kontroll av mitt förflutna och svartsjuka...

Vi pratar bra om mitt förflutna när han är lugn, han vet att jag inte är "sån" idag (jag ber dock absolut inte om ursäkt för mitt förflutna då jag själv inte tycker att jag är "värre" än någon annan... Alla har olika preferenser) men herpesen är svårare att prata om. Han blir irriterad direkt och gör kopplingar till mitt förflutna och vilka jag har legat med (han har kollat upp typ alla)

Han slår mig inte, men som sagt så håller han fast mig hårt, trycker ner mig i sängen, knuffas osv. Men orden är värre, han säger det med sådant eftertryck och hat i rösten... "Din jävla heeeerpeeeshoora!" För att det verkligen ska gå in...

Jag har lappat till honom när han hållit fast mig och vägrat släppa. En gång när jag försökte låsa in mig på toaletten och han tog sig in slog jag till honom med öppen hand, hårt. Blev så jävla trängd på den där lilla toan liksom. Han blev skitarg, jag livrädd, trodde verkligen att han skulle slå mig då men det gjorde han inte. Så, ja jag är väl inte bättre själv jämt direkt...
  • En ledsen
    Anonym (Jk,,.) skrev 2014-10-25 10:43:16 följande:
    Inga mentalt friska människor kan väl " förstå honom."

Så här beter man sig inte.

Givetvis förstår man om någon blir arg/ledsen om han/hon blir smittad av könsjukdomar , men man får hantera sina känslor bättre. Prata med varandra , eller göra slut.

Men absolut inte misshandla sin partner.

Men det är inte ens säkert att du smittade honom , så han har absolut ingen anledning att straffa dig.
    Vart går gränsen för misshandel då? Han har ju inte slagit mig?

Jag känner mig så löjlig. Han skulle skratta åt mig om jag sa att han misshandlade mig... Och än en gång berätta för mig hur jag smutsat ner honom med herpes...

Han litar inte på mig ett skit. Han har varit otrogen i 3-4 relationer tidigare, jag har aldrig varit otrogen. Fattar inte varför han inte bara kan se mig som den jag är nu, har inte ens tittat åt en annan kille sen den dag jag träffade honom och det har jag sagt...

Hur får jag honom att lita på mig??
  • En ledsen

Och idag har vi ettårsdag:(

Sitter ensam på ett hotellrum.. Känner mig så jävla ensam.

• MadlenA

(TD) det kan du tycka, när du skriver att du kan förstå TS sambo tycker jag att det är hjärndött.

Eftersom du tycker dig kunna ge TS råd utifrån din situation var det relevant att fråga om du är lika störd, för då bör hon inte lyssna på dig... Såklart.

Om du nu inte utsatte din flickvän för liknande grejer, tycker jag INTE du ska råda henne att vänta och se om det blir skillnad. Det kan rentav vara ett farligt råd

• Anonym (Jk,,.)
    En ledsen skrev 2014-10-25 10:53:06 följande:

Vart går gränsen för misshandel då? Han har ju inte slagit mig?

Jag känner mig så löjlig. Han skulle skratta åt mig om jag sa att han misshandlade mig... Och än en gång berätta för mig hur jag smutsat ner honom med herpes...

Han litar inte på mig ett skit. Han har varit otrogen i 3-4 relationer tidigare, jag har aldrig varit otrogen. Fattar inte varför han inte bara kan se mig som den jag är nu, har inte ens tittat åt en annan kille sen den dag jag träffade honom och det har jag sagt...

Hur får jag honom att lita på mig??

Man behöver inte slå en för att det ska räknas som misshandel.

Och du borde lämna honom . Han är ingen trevlig person.
  • Anonym (TD)
    MadlenA skrev 2014-10-25 10:57:40 följande:

(TD) det kan du tycka, när du skriver att du kan förstå TS sambo tycker jag att det är hjärndött.

Eftersom du tycker dig kunna ge TS råd utifrån din situation var det relevant att fråga om du är lika störd, för då bör hon inte lyssna på dig... Såklart.

Om du nu inte utsatte din flickvän för liknande grejer, tycker jag INTE du ska råda henne att vänta och se om det blir skillnad. Det kan rentav vara ett farligt råd

Jag kan se att vissa saker påminner om vår relation. Utan att vara allt för ingående kan jag säga att jag inte slog. De enda slagen som delades ut var riktade mot mig (som TS´s historia)  

TS väljer såklart själv hur hon vill göra med relationen, jag säger bara vad jag och min sambo varit med om
  • Anonym (TD)
    En ledsen skrev 2014-10-25 10:56:47 följande:

Och idag har vi ettårsdag:(

Sitter ensam på ett hotellrum.. Känner mig så jävla ensam.

Har ni pratat?
Svar på tråden Jag är en hora.