• En ledsen

Jag är en hora.

Hej,

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Jag firar ett år i helgen med en fantastisk man. Han är snygg, smart och rolig. Vi har otroligt kul ihop och vi har precis köpt en lägenhet tillsammans.

Men.

Jag har ett förflutet som singel, där jag levt ut en del. Han har ett förflutet i ett förhållande på 5 år. Och eftersom han är rätt mkt äldre än mig så levde han ut (han har legat med 50 pers, eller ja, han slutade räkna efter 50) innan det.

Problemet är att i början när vi precis träffats smittade jag honom med klamydia. Vi kände knappt varandra då, men efter ett par månader ihop fick båda problem med herpes. Det kan säkert komma från mig. Jag vet inte, men absolut mest troligt?

Han är extremt svartsjuk och kontrollerande, och mitt förflutna kan han inte släppa. Varje gång han får utslag av herpes så blir det kaos eftersom han blir påmind om mitt liv innan honom. Han kallar mig hora, luder osv.

Jag håller på att gå sönder. Jag känner inte igen honom när han blir såhär. Givetvis förstår jag hans frustration över sjukdomen men jag har ju inte velat skada honom med vilje. Det är viktigt för honom i dessa situationer att JAG talar om för honom vilken usel människa jag var och är. Han vill att jag ska säga att jag är en herpeshora, ett luder, att jag skäms osv.

Kan ni förstå honom? Kan någon ge mig ett råd? Jag älskar honom ska tilläggas, och vi har det väldigt bra annars. Bråkar aldrig om vardagliga saker, bara mitt förflutna och den förbannade herpesen...

Otroligt tacksam om någon svarar...

• Svar på tråden Jag är en hora.
  • En ledsen

Hans senaste meddelanden:

"Jag kommet aldrig slå dig hjärtat!"

"Du känner mig. Jag blir verbal men skulle inte slå. Det är viktigt för oss att du förstår det. Jag förstår att du blir rädd mär jag blir såhär. Kan du inte försöka stötta mig istället? Det är så mkt lättare att jobba när jag känner att du är med mig"

"Förlåt för de kränkande orden."

"Jsg blev hemsk igår. Men säg att du ser att jag försöker ändra mig. Ge mig tid bara..."

"Jag undrar bara varför vi vänder åt varsitt håll. Du var stöttande i torsdags och jag försökte vända i fredags. Du var du inte stöttande längre. Jag vet att jag är likadan"

Tankar?

Ja nu har han ju lugnat ner sig iaf. Såhär är låter det varje gång..

• Anonym (Herpes, jag med)
    Anonym (Sarah) skrev 2014-10-25 14:27:55 följande:
    Jaha, då förstår jag. Min man påstod att han inte haft några symptom och det kan ju mycket väl stämma på både dig och honom. MEN, det är fruktansvärt plågsamt både fysiskt och psykiskt att få dessa skov, jag som jobbar på kontor kan inte ens sitta ordentligt och det är som att någon bränt mig med cigaretter kring könet. Mina ärr sitter fortfarande kvar så när jag har bikini syns det som ärrfärgade fläckar över rumpan osv.
    Jag håller med om att det är mkt plågsamt med dessa skov. Jag har också haft enorma problem (har fortfarande). Vill bara tipsa om Valaciclovir, hoppas du har fått det utskrivet? Det lindrar åtminstone.

PS: Man kan gå i åratal utan att ha symtom. Herpesviruset är vidrigt på det sättet, alldeles för "smart".
  • Fjärilslarv
    En ledsen skrev 2014-10-25 14:29:18 följande:
    Jag tror att han vill förändras, men han vill samtidigt ställa krav på mig för att han ska kämpa.

* Han vill inte att jag vistas i miljöer när någon kan känna igen mig från badoo (vem som skulle minnas mig därifrån vet jag inte)

* han vill att jag ligger lågt på Facebook med bilder på mig själv

* han vill att jag stöttar honom när han får herpes, även om han får dessa raseriutbrott

Bland annat.

Du frågar om jag är ödmjuk. Ibland. Jag är bra på att reflektera över både mina och andras känslor. Jag brister i min ödmjukhet när jag känner mig orättvist behandlad och när han ger sig på min personliga integritet (tex att han förbjuder mig att ha en fb-bild) för då känner jag mig så kränkt.

Jag vill inte att han begränsar mig så mycket. Jag vill att han litar på mig ändå, utan att kontrollera mig.
    Alltså jag blir också jävligt gnällig och tjurig när jag blir sjuk, men inte fan skulle jag kalla min man för fula saker. Det värsta jag har kallat honom är pucko någon gång. Din snubbe verkar oerhört kontrollerande och skulle min man uppföra sig som din så skulle han bli min exman. Din snubbe är manipulativ och sjukligt kontrollerande. En psykopat skulle jag säga, och sådanna människor ska man inte ha nära. Som sagt jag varit ihop med en manipulativ psykopat, jag vet.
    En ledsen skrev 2014-10-25 14:29:18 följande:
    Jag tror att han vill förändras, men han vill samtidigt ställa krav på mig för att han ska kämpa.

* Han vill inte att jag vistas i miljöer när någon kan känna igen mig från badoo (vem som skulle minnas mig därifrån vet jag inte)

* han vill att jag ligger lågt på Facebook med bilder på mig själv

* han vill att jag stöttar honom när han får herpes, även om han får dessa raseriutbrott

Bland annat.

Du frågar om jag är ödmjuk. Ibland. Jag är bra på att reflektera över både mina och andras känslor. Jag brister i min ödmjukhet när jag känner mig orättvist behandlad och när han ger sig på min personliga integritet (tex att han förbjuder mig att ha en fb-bild) för då känner jag mig så kränkt.

Jag vill inte att han begränsar mig så mycket. Jag vill att han litar på mig ändå, utan att kontrollera mig.
    Han ställer upp villkor för dig, för att HAN ska sluta vara ett as. Villkor som dessutom syftar till att kontrollera dig.

Han är sjuk.
    En ledsen skrev 2014-10-25 14:35:18 följande:

"Du känner mig. Jag blir verbal men skulle inte slå. Det är viktigt för oss att du förstår det. Jag förstår att du blir rädd mär jag blir såhär. Kan du inte försöka stötta mig istället? Det är så mkt lättare att jobba när jag känner att du är med mig"

"Jsg blev hemsk igår. Men säg att du ser att jag försöker ändra mig. Ge mig tid bara..."

"Jag undrar bara varför vi vänder åt varsitt håll. Du var stöttande i torsdags och jag försökte vända i fredags. Du var du inte stöttande längre. Jag vet att jag är likadan"

Tankar?

"Jag förstår att du blir rädd. Kan du inte försöka stötta mig istället?"

Jag blir så arg att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Han VÄGRAR verkligen ta ansvar för hur han behandlar dig. Han kräver att DU ska vara på ett visst sätt så att han kan bearbeta sina problem. Detta är också så klassiskt skuldbeläggande: "Jag skulle inte behöva säga hemska saker/hota dig/slå dig om du bara..."

Jag säger absolut inte att det är enkelt, TS, men du MÅSTE lämna.

"Det är viktigt för oss att du förstår att jag aldrig skulle slå dig, trots att jag uppvisar alla tecken på att så småningom göra just detta. Jag kräver alltså att du överger din egen verklighetsuppfattning, ignorerar din egen rädsla pga mitt beteende, och istället litar blint på allt jag säger. För vår skull."

Hade han kunnat skriva.

• Anonym (TD)
    Anonym (Herpes, jag med) skrev 2014-10-25 14:22:33 följande:

TD, jag måste fråga: Har du läst hela tråden och sett allt TS kille gör? Tycker du alltså fortfarande att hon bör försöka jobba med honom i det här? För det låter som att du tycker att det kanske inte är OKEJ men ändå förståeligt att bete sig fruktansvärt mot sin partner pga herpessmitta.

I min bok är det fullständigt okej att känna allt möjligt otrevligt pga herpes (det har jag gjort), men HUR MAN BEHANDLAR SIN PARTNER på grund av det finns det VÄLDIGT stora begränsningar för.

Ja jag har läst hela tråden och som jag sa - jag kan identifiera mig med honom. Och jag hade önskat att någon hade ställt samma frågor jag gör om ts pojkvän hade varit jag. Jag kunde förändras med stöd av min sambo.
  • Anonym (just)

Tankar?

Alltså han säger "Jag skulle aldrig slå dig hjärtat" ska du vara tacksam för det då eller? Det är helt självklart att man inte slåss, och han ska inte behöva tala om det för dig, efter att han varit så hotfull att du tror att han ska slå. 

"jag blir verbal, men skulle aldrig slå" inte ok!!!!!! det är inte lugnt att behandla sin partner hur som helst bara man inte slår!

Såhär är det: 
  • En ledsen
    Anonym (Herpes, jag med) skrev 2014-10-25 14:36:05 följande:
    Jag håller med om att det är mkt plågsamt med dessa skov. Jag har också haft enorma problem (har fortfarande). Vill bara tipsa om Valaciclovir, hoppas du har fått det utskrivet? Det lindrar åtminstone.

PS: Man kan gå i åratal utan att ha symtom. Herpesviruset är vidrigt på det sättet, alldeles för "smart".
    Ja jag har det utskrivet. Nu efter att ha fått det två gånger tror jag att jag lärt mig känna varningstecknen också så jag kan börja ta det i tid!

Alltså, vad jag än säger till honom så kommer han alltid att tro att jag givit honom herpes. Så där är det bara att ge upp. Jag har försökt säga att "vad spelar det för roll, vi kommer ändå aldrig få veta vem som smittade vem!" Men han blir så sjuuuuukt förolämpad eftersom han ju "vet" att det kommer från mig. Jag tror absolut att det kan komma från mig, men vad spelar det för roll?

Jag har kallat honom psykopat ett par gånger, han blir sjukt ledsen då. Jag tror inte att han inser hur detta ser ut i andras ögon. Som jag skrivit innan så är hans kvinnosyn extremt skev, han tycker de flesta tjejer är slampor och han har tydligen varit extremt selektiv i sina tidigare val av flickvänner (alltså valt tjejer som inte haft mer än typ 3 sexpartners osv)
  • Fjärilslarv

Tankar?

ojojoj får flashbacks från mitt ex, nej han kommer inte ändra sig, det spelar ingen roll vad du gör.
Svar på tråden Jag är en hora.