• mity

Total jävla panik

Hej.

jag har under en vecka inte kunnat sova eller äta för att ekonomin är på väg åt helvete. Ordagrant. Och på alla möjliga jävla sätt. Jag funderar till och med att ta livet av mig. Men vill inte det. Vill ogärna ha moraliserande utan råd, stöd och tips.

• Svar på tråden Total jävla panik
  • mity

Sant. Men exempelvis som nu när tvättmaskinen håller på att haverera.

Jag får panik bara att tänka på det.

• Jag är bara jag
    mity skrev 2014-12-27 16:03:08 följande:
    Sant. Men exempelvis som nu när tvättmaskinen håller på att haverera.
    Jag får panik bara att tänka på det.
    Ingen mening få panik över precis allting. Dör den så dör den och då tar du itu med det då. Allt du inbillar dig ska hända kommer inte att hända,det mesta finns bara i ditt huvud. Flört  Och även om en del inträffar sker det ju inte samma dag. Kanske kan du tvätta hos nån annan ett tag,sånt löser sig ju.
  • mity

Jo jag vet och försöker tänka så.
    Jag har nu bara ett hästjobb att kontakta alla fordringsägare och se om någon kan vänta en två månader på inbetalningar. Hoppas det går...
    Försöker verkligen tänka en dag i taget, och ett lån i taget men det är tufft. 
    Försöker tänka att om två år så är det värsta över kan man säga. 
    Det känns som jättelång tid bara och för att orka måste jag hitta hobbyn (som inte kostar pengar) för att sysselsätta hjärnan med annat. Annars kommer jag hamna på hispan. 

• nytt eller gammalt

Jag tycker ändå du låter konstruktiv och som att du har energi mitt i allt, det kommer gå bra! Jag tycker att du absolut inte ska tänka två år framåt i tiden, tänk i kortare tidsintervall och sätt upp små, små delmål.

Jättebra att du tänker på gratis hobby. Ditt jobb kanske har friskvårdsbidrag också som du kan utnyttja?

• mity

Jag måste försöka tänka konstruktivt. Tar känslorna över så kommer paniken.
    På något sätt är jag ändå glad att detta har skett så att jag får ordning på det nu. Bättre sent än aldrig. Det som är jobbigast är det jag fråntar mitt barn pga mitt idiotiska beteende och mina idiotiska beslut. Det är det som tär mest på en. 
    Vi har friskvårdsbidrag så jag ska nyttja det till något. Ska försöka börja nyttja naturen som är gratis också. Har exempelvis en kompis som har hund som jag kanske kan följa med på långprommis.

Jag måste bara mentalt ställa in mig på hur man snällt avböjer alla inviter från jobb, vänner och släkt som kostar pengar. Samt alla kalas som man blir inbjuden på, hitta billiga bra presenter.
    Vill inte att alla ska veta om min ekonomiska situation. Två år är ur den aspekten en lång tid. 

Det där med delmål är bra. Måste bara hitta något som jag unnar mig själv då. Något mycket billigt men ändå tillräckligt för att kunna längta framåt. Just nu känner jag mig äcklad över allt som har med pengar att göra. Fått en antireaktion pga detta. Kanske bara bra. 

• Jag är bara jag

Om dina vänner är äkta vänner både förstår dom och kan bjuda dig emellanåt om det är nåt på gång.

• mity

Det kan de nog göra säkert men jag är ju så störd att jag har svårt för det.
    Jag vet, mitt fel. Men å andra sidan kostar inte en tjejmiddag så mycket när man har det hemma hos någon istället för att gå på restaurang. Bio kanske kan var belöningen. 
    Kläder har jag. Smink och annat trams kan man leva utan i värsta fall eller köpa för billig peng på rea. 

• mity

Absolut. Måste dock göra något någon gång utanför hemmet annars kommer jag bli tokig.

Men självklart kan det vara gratis aktiviteter som exempelvis fika hos vänner eller dylikt.

Svar på tråden Total jävla panik