• mity

Total jävla panik

Hej.

jag har under en vecka inte kunnat sova eller äta för att ekonomin är på väg åt helvete. Ordagrant. Och på alla möjliga jävla sätt. Jag funderar till och med att ta livet av mig. Men vill inte det. Vill ogärna ha moraliserande utan råd, stöd och tips.

• Svar på tråden Total jävla panik
  • mity

Måste bara förbereda mig psykiskt på minst 24 månaders leverne under existensminimum.

Det kräver en vilja av stål. Om det inte går så har jag iallafall gjort mitt allra bästa.

Jag försöker bara tänka vad mer som kan dra pengar förutom räkningar, mat och reskostnad till och från jobbet.

3000 kr måste räcka till mat.

• mity

Måste bara förbereda mig psykiskt på minst 24 månaders leverne under existensminimum.

Det kräver en vilja av stål. Om det inte går så har jag iallafall gjort mitt allra bästa.

Jag försöker bara tänka vad mer som kan dra pengar förutom räkningar, mat och reskostnad till och från jobbet.

3000 kr måste räcka till mat.

• Arbetsmyran76

3000kr för 2 vuxna o ett barn eller? Hygien kläder (köp begagnat!) födelsedagspresenter husgeråd - kolla loppis i sommar!!! Kostar pengar

• mity

Husgeråd behövs ej.

Kläder behövs endast till mitt barn.

Hygien går inte åt så mycket hos oss.

Det är födelsedagspresenterna som blir jobbigast, alltid någon som fyller år ????

Matpengen ska räcka till tre. Jag får väl banta eller fasta.

• Arbetsmyran76

Köp presenter i förväg på slutrea likaså kläder-tex ellos har ofta halva reapriset osv - tänk framåt - vilka fyller år närmaste månaderna? Leta reasaker i förtid så kan du komma undan med en 50 lapp per present istället för 1-200kr

• mity

Sant.

Nu får vi se om jag kommer ur denna kris som inte bara är ekonomisk utan även en livskris.

Det finns så många andra delar som är jobbiga att hantera just nu. Känns fruktansvärt jobbigt och hopplöst.

• Linda5

3000:- är INTE svårt att klara sig på. Nu efter jul och nyår brukar det vara toppen att bunkra. Är ni bröd ätare så passa på att köpa färdigkokt julskinka på kort datum (frys in den), brukar hamna på 9:90-19:90/kg. Denna går utmärkt att göra gratänger, pastasås, pålägg, pizza, paj, stuvningar m.m.
    Sen kommer mot slutet av januari ostarna som kan komma ner till 29:-/kg Så länge dom inte är öppnade så håller dom läääänge blir bara lite mer smak, använd till pålägg och passa på att riva och frysa in. Revben, oxbringa är också sådant som blir billigt efter jul. Rödkål och grönkål är också billigt. Baka ditt bröd själv. Tycker ni om soppa så är ju ärtsoppa megabilligt med lite julskinka i eller vegetarisk.

• mity

Harvkollat in matsmart redan. Bra om man behöver bunkra upp med mat.

Just nu vet jag knappt om jag klarar mig till 26e januari. Känns orimligt långt dit och sjukt tufft.

Det kan gå lika väl som det inte går och då vet jag inte vad jag ska ta mig till...

Just nu är jag i riktig deppig stund. Jag vet att jag ska tänka en dag i taget men lite framförhållning måste man ha. Bara det att klara 28 dagar till nästa lön känns oöverkomligt...

Socialt börjar jag bli helt isolerad. Så jag har lite försmak om hur det kommer att bli kommande två åren. Det är självförvållat men tufft att hålla sig i balans psykiskt just nu. Kommer inte ur svarta hålet.

Svar på tråden Total jävla panik