• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Surprice
    Sanandra skrev 2015-01-09 11:52:12 följande:

Så tråkigt, vet hur det känns.

[quote=74651531][quote-nick]Moelme skrev 2015-01-09 11:47:42 följande:[/quote-nick]

Va in till gynakuten imorgon pga blödning och magont. Tyvärr så har graviditeten stannat av i v 6+2. Skulle idag gått in i v 10+0. Ska tillbaka nästa fredag för att göra en skrapning, eftersom kroppen inte verkar fixa detta själv. Jag som skulle på inskrivning idag

Men jag önskar er all lycka och hoppas allt går bra för alla.

Så ledsamt. Lycka till framöver!
  • Minxy

Charlotta och Sommar: hur ska man kunna dölja till v.12-13?!

Jag ser ut sådär från lunch, så jag vet ju att det beror på tarmarna, men jag kan liksom inte göra nåt åt det.

Jag tränar mycket i vanliga fall. En sak som är bra är att jag och en annan tjej på jobbet satt och pratade om träning och kost idag. Hon sa att hon alltid ökar i vikt på vintern, som om kroppen ställer in sig på kyla. Jag hakade snabbt på och sa att det var samma för mig :D

• Surprice
    familjenl skrev 2015-01-09 17:48:10 följande:

Skönt att höra! Ja jag förutsätter också att allt är bra men ibland kommer oron över mig. Men strax efter att jag hade skrivit frågan här så började jag känna lite växtvärk och har känt idag med. :)

Ja, galet. Mår man dåligt så är det inte kul och mår man bra så blir man orolig att något skall vara fel:)
  • Sanandra

Fick lergigan utskrivet idag men tycker inte det hjälper särskilt mkt alls, fler som inte tycker det hjälper så bra?

• KramKolan
    MuffinCake skrev 2015-01-09 18:42:34 följande:

Hej!

Har följt tråden en tid utan att skriva själv, men nån gång ska det väl vara dags ;)

Är 29 år och väntar mitt 3:e barn.

Är i v. 12 och har eg. BIM i slutet på juli, men känner mig helt säker på att det nog blir en augustibebis trots allt.

Har sedan tidigare ett tvillingpar som hinner fylla hela 7 år innan bebis kommer :)

Är för närvarande sjukskriven pga illamående, men jobbar annars som kock - mao var jag illa tvungen att berätta om graviditeten redan innan jul för mina chefer...

I dag har vi hunnit med både ett VUL och att berätta vår glada nyhet för de närmsta :)

Några söta babyplagg fick också följa med hem i dag, fast det är långt kvar än.

Grattis!!

Va kul! Jag är 29, 3:e barnet, beräknad i juli, men tror den kommer i augusti, mina barn är 5,5 och 7 år. Rätt lika!

Lycka till!!!
  • Sommar15
    Minxy skrev 2015-01-09 19:45:21 följande:

Jag ser ut sådär från lunch, så jag vet ju att det beror på tarmarna, men jag kan liksom inte göra nåt åt det.

Jag tränar mycket i vanliga fall. En sak som är bra är att jag och en annan tjej på jobbet satt och pratade om träning och kost idag. Hon sa att hon alltid ökar i vikt på vintern, som om kroppen ställer in sig på kyla. Jag hakade snabbt på och sa att det var samma för mig :D

Jag kör pösigare tröjor. Kavaj är också bra, och sjal :) sen har jag "släppt ut" magen när jag suttit ner men haft papper, dator, block eller annat för när jag gått omkring. Tror det är vanligt att vara svullen nu och att det går ner om några veckor innan "riktiga" bebismagen kommer. Men det blir ju inga tajta kläder nu direkt :)
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-01-09 19:45:21 följande:

Ja, det undrar jag också? Funderar på om folk i hemlighet går runt och tror att man fått i sig lite för mkt av det goda under jul. Kanske inbillning, men får för mig att flera kollat på min mage?!

Tränar också mycket och är vanligtvis väldigt noga med kosten, så antar att de är lite förvånade att jag fått en bula plötsligt, haha.

Bra att kunna skylla på vintervikt! :) Bylsiga tröjor kör jag också med, ett par dagar har det blivit sjal över som du skriver Sommar.

Fått tid för UL som andra del av kub 26/1, om allt ser bra ut då ska jag nog börja berätta. Då kommer jag vara i v 13.
  • Julle86

Var på inskrivning idag, tyvärr visade urinprovet på bakterier så BM skulle skicka det vidare .. minsta lilla gör ju en orolig men får hålla tummarna att det inte är någon fara.

Mitt blodtryck var inte heller det bästa (illamående) så har svårt att få i mig vätskan. Men läste om kombination av dessa 2 symptom och det visade på havandeskapsförgiftning.. men verkar vara väldigt sällsynt innan v.20. Jag är i v.8 nu.. men det är dumt att läsa för mycket helt enkelt ;) Någon som har erfarenhet av bakterier i urinen så tidigt i grav? Gick det över fort? Påverkar det bebisen? Finns det en stor risk att få havandeskapsförgiftning pga det?

• Minxy
    Julle86 skrev 2015-01-09 23:09:22 följande:

Var på inskrivning idag, tyvärr visade urinprovet på bakterier så BM skulle skicka det vidare .. minsta lilla gör ju en orolig men får hålla tummarna att det inte är någon fara.

Mitt blodtryck var inte heller det bästa (illamående) så har svårt att få i mig vätskan. Men läste om kombination av dessa 2 symptom och det visade på havandeskapsförgiftning.. men verkar vara väldigt sällsynt innan v.20. Jag är i v.8 nu.. men det är dumt att läsa för mycket helt enkelt ;) Någon som har erfarenhet av bakterier i urinen så tidigt i grav? Gick det över fort? Påverkar det bebisen? Finns det en stor risk att få havandeskapsförgiftning pga det?

Du säger bakterier, kan det vara UVI?

UVI under graviditet är väldigt vanligt, men bm vill ha koll och man ska alltid behandlas vid konstaterad UVI eftersom man löper större risk för njurbäckeninflammation under graviditeten.

UVI under graviditet behöver inte känns som "vanlig" UVI heller. Jag hade UVI under min förra graviditet och fick aldrig den där svidande känslan när jag kissade, bara en tyngdkänsla runt magen. Bra att dom kollar upp det! :)

Jag funderar faktiskt på om jag har UVI nu eftersom det känns lite småskumt, är konstant kissnödig men när jag sätter mig på toa kommer inget. Ska känna efter under helgen och dricka extra vatten, blir det inte bättre ringer jag bm på måndag.
  • Minxy

När det gäller havandeskapsförgiftning brukar det vara äggvita i urinen, inte bakterier vad jag vet :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015