Maglizz skrev 2015-01-26 00:56:41 följande:
Jag skulle skita i det. Förklara att "du får säga precis vad du vill, men jag vill inte göra buketten.".
Jag har en bror som har typ allt. Fru(knepig jäkel dock), 1 barn, 1 styvson, villa, 2 bilar, flådig inkomst x 2 och hund,häst och katt. Dom tror att jag frivilligt ska "hänga med dom" och passa deras ungar. Jag tröttnade på deras snofsande och deras "du skall göra såhär" och gick min egen väg... Jätte tråkigt att inte få träffa min brorsdotter som jag avgudar, men jag står inte ut med 2 vuxna människor som tror dom kan åka räkmacka för alla ställer upp i tid och otid...
Tro mig, jag har funderat på det vid fler än ett tillfälle.
Samtidigt vet jag att resten av vår familj kommer ifrågasätta varför - och jag vill inte förklara eller berätta för dom vad som hände för ca 1,5 år sedan, då min syster verkligen gick över gränsen och jag sa att jag inte ville ha mer med henne att göra.
Hon är sjuk sedan några år tillbaka och även om jag inte anser att utbrändhet ursäktar vilket beteende som helst så vill jag heller inte vara den som gör så att resten av familjen vänder henne ryggen. För det är nog vad som skulle hända om jag berättar allt.