• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Kattflickan
    familjenl skrev 2015-01-26 09:19:37 följande:
    Svårt att sätta sig in i er situation och relation men jag skulle nog ha gjort buketten ändå. När man lönar ont med gott så brukar det leda till mer eftertanke och förändring hos den andra personen än om man lönar ont mot ont. Menar såklart inte att man ska vara vara en slagpåse och man har rätt att säga ifrån när någon gör fel - men om man vill se en förändring så kanske det kan vara värt att prova andra metoder också. :)
    Du sa det jag försökte säga på ett mycket bättre sätt!
  • Minxy

Jo jag vet, och jag kommer binda buketten bara för att slippa bråka om saken.

Förlåta det sista hon gjorde vet jag inte om jag kan. Hon började skicka nakenbilder på sig själv till min man och vägrar att ens be om ursäkt. Jag förstår att hon mått dåligt i några år, men jag har då svårt att se varför hon ska blanda in mig och min familj i sin skit :(

Hon är ändå min syster - man ska fan inte bete sig så mot sin släkt :(

• Minxy
    familjenl skrev 2015-01-26 09:19:37 följande:
    Svårt att sätta sig in i er situation och relation men jag skulle nog ha gjort buketten ändå. När man lönar ont med gott så brukar det leda till mer eftertanke och förändring hos den andra personen än om man lönar ont mot ont. Menar såklart inte att man ska vara vara en slagpåse och man har rätt att säga ifrån när någon gör fel - men om man vill se en förändring så kanske det kan vara värt att prova andra metoder också. :)
    Jo tack, de första gångerna hon betedde sig illa valde jag att ha överseende. Men man har liksom en gräns och det är extra tungt att personen som utsätter en för detta är ens egen släkting - man kommer liksom inte undan! Jag måste se och försöka umgås med människan flera gånger per år.
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-26 09:51:30 följande:

Jo tack, de första gångerna hon betedde sig illa valde jag att ha överseende. Men man har liksom en gräns och det är extra tungt att personen som utsätter en för detta är ens egen släkting - man kommer liksom inte undan! Jag måste se och försöka umgås med människan flera gånger per år.

Det förstår jag absolut. Jag hade oxå haft svårt för att umgås med någon som hade betett sig så. Gör det som känns rätt och bäst för dig! Skickar en styrkekram! Inte lätt att behöva hantera sånt nu när hormonerna är som dom är också.... :/
  • familjenl
    Kattflickan skrev 2015-01-26 09:34:42 följande:

Du sa det jag försökte säga på ett mycket bättre sätt!

:)
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-01-26 09:48:25 följande:

Jo jag vet, och jag kommer binda buketten bara för att slippa bråka om saken.

Förlåta det sista hon gjorde vet jag inte om jag kan. Hon började skicka nakenbilder på sig själv till min man och vägrar att ens be om ursäkt. Jag förstår att hon mått dåligt i några år, men jag har då svårt att se varför hon ska blanda in mig och min familj i sin skit :(

Hon är ändå min syster - man ska fan inte bete sig så mot sin släkt :(

Jag skulle aldrig förlåta en sådan sak, förmodligen skulle jag säga upp kontakten. Definitivt inte ställa upp med några tjänster. Fy vilken obehaglig handling.
  • Minxy
    familjenl skrev 2015-01-26 09:57:21 följande:
    Det förstår jag absolut. Jag hade oxå haft svårt för att umgås med någon som hade betett sig så. Gör det som känns rätt och bäst för dig! Skickar en styrkekram! Inte lätt att behöva hantera sånt nu när hormonerna är som dom är också.... :/
    Nä jag kände verkligen hur irriterad jag blev igår när hon skickade ett kvittrande sms om att vi måste träffas för att kolla igenom det här med blommorna, som om inget någonsin hänt :P

Jag gjorde det enda raka, ställde mig i duschen och var omväxlande förbannad och gråtmild, sen kändes det lite bättre :)

Tack!
  • Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-01-26 09:59:52 följande:
    Jag skulle aldrig förlåta en sådan sak, förmodligen skulle jag säga upp kontakten. Definitivt inte ställa upp med några tjänster. Fy vilken obehaglig handling.
    Ja, hon har tidigare varit "på" honom men det var för många år sedan och hon var full då. Dessutom trodde jag att hon vuxit upp sedan dess.

Hon skickade en lite oskyldig nakenbild (på sina bröst), han svarade "oj, nu skickade du nog fel".

Hon kontrade med att hon nog visste vad han gillade och skrev dessutom att han måste lova att radera allt så inte Xxxx (jag) skulle se nåt. Sen kom fler bilder, alla mer och mer intima. Det slutade med att min man gav mig telefonen och sa: "det här måste du sköta, för det jag säger når tydligen inte fram".

Jag ifrågasatte vad hon höll på med, hon svarade att "det var väl inte så farligt" och att jag "borde växa upp".

Jag är så innerligt trött på henne..
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-01-26 10:08:12 följande:
    Ja, hon har tidigare varit "på" honom men det var för många år sedan och hon var full då. Dessutom trodde jag att hon vuxit upp sedan dess.

Hon skickade en lite oskyldig nakenbild (på sina bröst), han svarade "oj, nu skickade du nog fel".

Hon kontrade med att hon nog visste vad han gillade och skrev dessutom att han måste lova att radera allt så inte Xxxx (jag) skulle se nåt. Sen kom fler bilder, alla mer och mer intima. Det slutade med att min man gav mig telefonen och sa: "det här måste du sköta, för det jag säger når tydligen inte fram".

Jag ifrågasatte vad hon höll på med, hon svarade att "det var väl inte så farligt" och att jag "borde växa upp".

Jag är så innerligt trött på henne..
    Men alltså hur gammal är människan, 15 år? Hur kan man ens komma på tanken å sedan tro att din man skulle undanhålla det för dig. Helt sjukt!
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-01-26 10:12:26 följande:
    Men alltså hur gammal är människan, 15 år? Hur kan man ens komma på tanken å sedan tro att din man skulle undanhålla det för dig. Helt sjukt!
    Hon fyller 40 snart. Ja jag vet, och jag vill som sagt inte bråka om det öppet eftersom jag är rädd att resten av familjen ska vända sig mot henne. Hon är utbränd och hon behöver det stöd hon fortfarande har - även om jag inte gillar henne så vill jag inte att hon ska fara illa, speciellt inte hennes barn.

Jag ska binda buketten med minsta möjliga inblandning och sen ska jag bara sitta och djupandas :P
Svar på tråden Bf Augusti 2015