• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Surprice
    Minxy skrev 2015-01-23 16:58:15 följande:

Ni som har barn sedan innan: har ni haft snabba förlossningar? Oroar ni er lite för hur snabbt nästa kommer gå?

Min första var som en helt normal förstagångsförlossning. Har för mig att jag var inne på förlossningen i 8 timmar. Krystningen tog ca 20-30 minuter.

Andra förlossningen hann jag vara inne på förlossningen lite drygt 1 timme. Krystningen tog mindre än en minut, när jag var helt öppen kom dottern på första krystvärken.

Jag har inte funderat så mycket på det, men idag var det en kompis som frågade om jag trodde att vi ens skulle hinna in till förlossningen eftersom "det gick ju så snabbt för er sist!"

Första barnet tog 12 timmar på förlossningen, 15 min krystning. Gick över BF dryga veckan. Andra barnet kom inte igång av sig själv utan fick sättas igång. Krystningen gick dock på ett kick. Spännande att se hur det blir med tredje förlossningen.

Men in till förlossninngen borde man hinna får jag hoppas. Själv skulle jag ligga lite risigt till om jag inte hann då moderkakan har suttit kvar med blödning till följd. Sist fick de plocka ut den för hand. Lite udda känsla som jag gärna ser som en engånsgrej:)
  • familjenl

Skönt för er som fått se er bebis idag! Själv har jag lyssnat med angelsound (doppler) några gånger nu men inte hört något. Lyssnade senast idag på 12+2. Hade så gärna velat få höra hjärtat en gång innan vi gör det offentligt men magen blir svårare och svårare att dölja så snart måste vi berätta oavsett.. :(

• Sanandra

Berättade för min skiftesledare idag. Efter ul på tisdag 11+0 så måste vi göra det offentligt även om vi gärna väntat en vecka. Men men, set allt bra ut då så är risken för att det inte ska gå bra rätt liten.:)

• MissJP
    smenskelling skrev 2015-01-26 19:32:38 följande:

Oj okej. Jo jag har haft oturen att få två (x) så jag har inga äggledare kvar. Har blivit gravid via IVF och är idag i v 9+5 . Då får vi hoppas på att det ser bra ut på fjärde vult!

IVF är helt fantastiskt att det finns. Tack! Något nervös..

Hoppas det blir värt mödan för er del :) inte långt till vecka 12 nu!
  • Minxy

En tjej på mitt jobb vet, jag jobbar nära henne och det kändes rätt att berätta eftersom det blir hon som får dra ett tyngre lass när jag är föräldraledig.

Hon frågade idag om jag tänkte berätta snart för övriga. Jag har en plan på att härda ut den här veckan - hela nästa vecka är jag nämligen på kurs och då kommer jag kunna vänta med att berätta tills jag kommer tillbaka måndag 9 feb. Då kommer jag vara i v. 13 (12+4) och det är redan nu lite halvsvårt att dölja tjockismagen....

Jag gruvar mig. Min tjänst är lite speciell och jag vet att jag sätter en del kollegor på pottkanten :(

Jag arbetar nära 3 personer. Dels hon som jag berättat för, men även två äldre kvinnor som ska gå i delpension. Jag är deras avlastning och jag gissar att dom inte kommer uppskatta att deras avlastning plötsligt ska ta en lååååång ledighet :/

• Sanandra
    Minxy skrev 2015-01-26 22:25:54 följande:

En tjej på mitt jobb vet, jag jobbar nära henne och det kändes rätt att berätta eftersom det blir hon som får dra ett tyngre lass när jag är föräldraledig.

Hon frågade idag om jag tänkte berätta snart för övriga. Jag har en plan på att härda ut den här veckan - hela nästa vecka är jag nämligen på kurs och då kommer jag kunna vänta med att berätta tills jag kommer tillbaka måndag 9 feb. Då kommer jag vara i v. 13 (12+4) och det är redan nu lite halvsvårt att dölja tjockismagen....

Jag gruvar mig. Min tjänst är lite speciell och jag vet att jag sätter en del kollegor på pottkanten :(

Jag arbetar nära 3 personer. Dels hon som jag berättat för, men även två äldre kvinnor som ska gå i delpension. Jag är deras avlastning och jag gissar att dom inte kommer uppskatta att deras avlastning plötsligt ska ta en lååååång ledighet :/

För min del är det jobbiga att jag har en enmansbefattning och det är dygnetrunt-drift där jag jobbar. Så ngn måste läras upp på mon tjänst innan jag kan gå på dagtid vilket är i V.26.

Duschar även kollektivt så svårt att undanhålla med kläder osv. Men det går så länge det går.:)
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-01-27 06:02:43 följande:
    För min del är det jobbiga att jag har en enmansbefattning och det är dygnetrunt-drift där jag jobbar. Så ngn måste läras upp på mon tjänst innan jag kan gå på dagtid vilket är i V.26.

Duschar även kollektivt så svårt att undanhålla med kläder osv. Men det går så länge det går.:)
    Ja det lär vara svårt att dölja i dusch/omklädningsrum :D
  • Minxy

Idag är sista dagen i v.11 (10+6). Imorgon glider jag in i v.12 och om bara en vecka till har de första 12 veckorna passerat! Längtar :)

• winterlilja

En kompis såg på min mage att jag var gravid igen (V. 9+5). Har inte jättestor mage men är smal i övrigt och vännen har känt mig i 20 år så det är kanske inte så konstigt :) Känns ändå lite läskigt att det redan verkar lätt för andra att upptäcka det! 

BF 27/8-15
  • familjenl

Känner mig ogravid idag. :( min största skräck är MA... hoppas dock att det är ett gott tecken att jag känner av att livmodern växer titt som tätt..

Åh, nu vill jag bara få börja känna rörelser eller höra ett hjärta som slår. :(

Förlåt för ett negativt inlägg, det är bara en sån dag idag när oron tar över..

Svar på tråden Bf Augusti 2015