Minxy skrev 2015-01-23 16:58:15 följande:
Ni som har barn sedan innan: har ni haft snabba förlossningar? Oroar ni er lite för hur snabbt nästa kommer gå?
Min första var som en helt normal förstagångsförlossning. Har för mig att jag var inne på förlossningen i 8 timmar. Krystningen tog ca 20-30 minuter.
Andra förlossningen hann jag vara inne på förlossningen lite drygt 1 timme. Krystningen tog mindre än en minut, när jag var helt öppen kom dottern på första krystvärken.
Jag har inte funderat så mycket på det, men idag var det en kompis som frågade om jag trodde att vi ens skulle hinna in till förlossningen eftersom "det gick ju så snabbt för er sist!"
Första barnet tog 12 timmar på förlossningen, 15 min krystning. Gick över BF dryga veckan. Andra barnet kom inte igång av sig själv utan fick sättas igång. Krystningen gick dock på ett kick. Spännande att se hur det blir med tredje förlossningen.
Men in till förlossninngen borde man hinna får jag hoppas. Själv skulle jag ligga lite risigt till om jag inte hann då moderkakan har suttit kvar med blödning till följd. Sist fick de plocka ut den för hand. Lite udda känsla som jag gärna ser som en engånsgrej:)