• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy
    Zezzanz skrev 2015-01-26 16:05:32 följande:

UL gjort idag för kub testet och det gick kanon ett tickande hjärta syntes :) har 4 missfall bakom mig så var nervös. Beräknad bf är 2/8 så gick in i v.13+0 idag :)

Skönt! :)
  • Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-01-26 16:10:18 följande:

php5ciJHf41129.jpg

KUB avklarat! Bästa möjliga resultat, 1:20 000 och en livlig krabat! Vinkade och sparkade och snurrade runt. Såå glad och lättad!!

Grattis till lyckat KUB! :)
  • charlotta1985
    Zezzanz skrev 2015-01-26 16:05:32 följande:

UL gjort idag för kub testet och det gick kanon ett tickande hjärta syntes :) har 4 missfall bakom mig så var nervös. Beräknad bf är 2/8 så gick in i v.13+0 idag :)

Gud så härligt, du måste känna dig så lättad!
  • charlotta1985
    Sommar15 skrev 2015-01-26 13:44:58 följande:

Jag hade tänkt att vänta tills efter kub nästa onsdag för att berätta för min chef men tror nästan att jag måste göra det tidigare ändå. Är så galet trött och orkar inte leverera samma tempo som innan och dessutom supertjock, kan ha några blusar som är lite säckiga utan att nåt syns men that's it. Känns fel på ngt sätt men jag såg ju ändå den frisk o kry för bara en vecka sedan. Enda risken är väl om ngt skulle ha hänt sen dess eller om vi får dåliga siffror på kub, men det behöver ju chefen veta ändå... Hur hade ni tänkt?

Usch, varför känns det fel? Dålig magkänsla är aldrig kul. Hoppas allt är bra med liten.

Berätta för chefen om det känns bäst så, då har du ju fördelen att du kan vara öppen hela vägen. Dvs även om det skulle bli komplikationer av ngn anledning.
  • charlotta1985

[quote=74749508][quote-nick]MissJP skrev 2015-01-26 14:50:47 följande:[/quote-nick]Hade misstänkt utomkved de första tre gångerna. Har även en gulkroppscysta som ställer till det. Nu är jag orolig eftersom jag har så ont och inte har några symptom kvar. De såg något som inte skulle vara i den kvarvarande äggledaren, hoppas på att det inte är något knas där med. Jag går in i vecka 10 idag.[/

Stackare, vad jobbigt :(. Lycka till imorgon, hoppas hoppas allt är bra med plutten!

• MissJP
    smenskelling skrev 2015-01-26 15:49:56 följande:

Fattar inte ? Misstänkt utomkved ? Antingen är där ett foster i livmodern eller inte ? Och om det inte sitter i livmodern så kan den sitta i äggledare. .det borde man kunna konstatera meddetsamma ??!! Jag har haft två. Och det såg man redan i vecka 6 och 8 !

Första vul i vecka 6 så var det helt tomt i livmodern men de såg något som satt i vad de tror är äggledaren. Tydligen svårt att lokalisera per ultraljud. Andra vul var några dagar senare och det i äggledaren satt kvar men det syntes då en liten hinnsäck i livmodern men den var helt tom. Jag kom tillbaka i vecka 7+ och då syntes ett levande embryo. Så det krävdes tre för att de skulle konstatera att det absolut inte var ett utomkved. Ändå hade jag hcg som vid första vul låg på över 10000 men ändå helt tomt i livmodern. De har gett mig diagnosen utomkved tidigare och snodde min bästa äggledare.. samma scenario men med lite mindre ödmjuka läkare tyvärr... det var inget utomkved och de hittade efter en skrapning fosterrester och moderkaka i Hinnsäcken som de påstod var tom i vecka 5+... så de passade sig den här gången.

Har du haft två utomkved? Måste ha varit väldigt påfrestande för dig. Beklagar.
  • Kottex

Nu upptäckte jag något märkligt, det pirrar i magen. Har känt det för någon dag eller två sedan men nu är det vekligen pirr, som något innifrån kittlar inifrån. Är i vecka 11, 10+4, inte kan det väl vara fostret? Första graviditeten ska jag tillägga

• Sommar15
    charlotta1985 skrev 2015-01-26 17:47:53 följande:

Usch, varför känns det fel? Dålig magkänsla är aldrig kul. Hoppas allt är bra med liten.

Berätta för chefen om det känns bäst så, då har du ju fördelen att du kan vara öppen hela vägen. Dvs även om det skulle bli komplikationer av ngn anledning.

Har ingen dålig magkänsla med bebisen direkt, men efter mitt MA som upptäcktes på kub så är själva tillfället så känsligt och så definitivt på ngt sätt. Såg bebisen för bara en vecka sedan (inför det trodde jag den hade dött... Har så svårt att ta in att jag faktiskt klarar att få ett levande barn) och då såg allt fint ut så rent logiskt fattar jag att det är så otroligt liten risk men det känns ändå väldigt nervöst med tanke på vår historia. Ja jag tror jag ska ta tjuren vis hornen imorgon, lika bra att hon får veta. Speciellt om det mot alla odds skulle visa sig ngt fel på kub-ultraljudet. Tack för stöd!
    R
  • smenskelling
    MissJP skrev 2015-01-26 18:04:34 följande:

Första vul i vecka 6 så var det helt tomt i livmodern men de såg något som satt i vad de tror är äggledaren. Tydligen svårt att lokalisera per ultraljud. Andra vul var några dagar senare och det i äggledaren satt kvar men det syntes då en liten hinnsäck i livmodern men den var helt tom. Jag kom tillbaka i vecka 7+ och då syntes ett levande embryo. Så det krävdes tre för att de skulle konstatera att det absolut inte var ett utomkved. Ändå hade jag hcg som vid första vul låg på över 10000 men ändå helt tomt i livmodern. De har gett mig diagnosen utomkved tidigare och snodde min bästa äggledare.. samma scenario men med lite mindre ödmjuka läkare tyvärr... det var inget utomkved och de hittade efter en skrapning fosterrester och moderkaka i Hinnsäcken som de påstod var tom i vecka 5+... så de passade sig den här gången.

Har du haft två utomkved? Måste ha varit väldigt påfrestande för dig. Beklagar.

Oj okej. Jo jag har haft oturen att få två (x) så jag har inga äggledare kvar. Har blivit gravid via IVF och är idag i v 9+5 . Då får vi hoppas på att det ser bra ut på fjärde vult!
Svar på tråden Bf Augusti 2015