• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • familjenl

Känner mig väldigt ogravid och orolig nu och räknar verkligen ner dagarna till ul den 13e. Kommer dock vara sjukt nervös innan men det ska bli skönt att få svart på vitt hur det står till med bebisen.

• inapina
    MissJP skrev 2015-02-05 11:59:27 följande:
    Ungen levde väldigt mycket där inne. Blodet vet de inte var det kom från. Nu tänker jag inte oroa mig mer! Vi ska ha barn!! Hon passade på att kolla nackspalten när hon ändå var där inne och inget tydde på kromosomfel. Men ska ändå göra kub. Shit vad underbart det här är!

Fantastiskt!
  • AnnaBanana
    excalibur skrev 2015-02-05 12:39:21 följande:

ÅÅh spännande :) Jag fattar inte ens va nubben är för nåt?! :P

Tycker du ska försöka få ett extra om du är orolig, bättre man får lugna nerverna. men jag tror inte det är nån fara alls :) Kul med samma BF! :)

Gjorde inte jaga heller i början men har börjat fatta de nu :p men kan va rätt svår och se på en del UL :) men som sagt kan ju lika bra bli en pojke, vill kanske bara inte visa den lille riktigt än :p ja de va roligt :) väntar på att bm ska ringa tillbaka nu bara !
  • MissJP

Man kan blöda. Man kan ha fruktansvärt ont. Man kan förlora alla symptom över en natt. Man kan helt plötsligt känna sig helt totalt ogravid. Inget av det behöver tydligen betyda att det är något fel :)

Det är sanslöst ju!

• Lilo
    MissJP skrev 2015-02-05 17:16:56 följande:

Man kan blöda. Man kan ha fruktansvärt ont. Man kan förlora alla symptom över en natt. Man kan helt plötsligt känna sig helt totalt ogravid. Inget av det behöver tydligen betyda att det är något fel :)

Det är sanslöst ju!

Va härligt att du fick så glatt besked!!

Försök att njuta nu!
  • Sommar15

Igår blev det halvofficiellt på jobbet då min chef berättade för sin chef och HR eftersom de måste starta rekrytering av min ersättare nu direkt för att hitta ngn bra (finns ingen internt som kan ta över mina arbetsuppgifter), och ryktet lär väl sprida sig snabbt, speciellt eftersom jag nu inte döljer magen längre. Men hur besvarar man i mitt tycke närgångna frågor utan att vara otrevlig? Fick flera frågor om vilken vecka jag var i vilket jag tycker känns privat. Eller är det bara jag som är överkänslig?

• Minxy
    Sommar15 skrev 2015-02-06 07:56:57 följande:

Igår blev det halvofficiellt på jobbet då min chef berättade för sin chef och HR eftersom de måste starta rekrytering av min ersättare nu direkt för att hitta ngn bra (finns ingen internt som kan ta över mina arbetsuppgifter), och ryktet lär väl sprida sig snabbt, speciellt eftersom jag nu inte döljer magen längre. Men hur besvarar man i mitt tycke närgångna frågor utan att vara otrevlig? Fick flera frågor om vilken vecka jag var i vilket jag tycker känns privat. Eller är det bara jag som är överkänslig?

Det där är ju så olika från person till person.

Jag har till exempel aldrig tyckt att frågor som rör min graviditet varit för närgångna eller personliga (det finns undantag såklart, skulle någon börja fråga mig om t.ex mina flytningar under graviditeten så skulle jag säga stopp).

Vill du helst att folk inte ska fråga/låtsas om din graviditet? Vad tycker DU att det är ok att dom frågar om? Tänk på att dom med all säkerhet inte menar något illa, många vill faktiskt diskutera sin graviditet och allt beror som sagt på hur man är som person.

Brukar du vara "privat" av dig även annars så borde dom kanske förstå att du vill vara provat även i detta. Själv diskuterar jag allt (nästan) med mina kollegor eftersom vi har den sortens relation :)

Säg ifrån om du tycker det känns jobbigt!
  • MuffinCake
    Sommar15 skrev 2015-02-06 07:56:57 följande:

Jag skulle tro att frågan "Vilken vecka är du i?" eller "När är det dags?" hör till standardfraserna de flesta ställer till någon som är gravid.

Jag frågar nog själv detsamma om någon i min närhet berättar att de ska ha barn.

Så länge det inte är väldigt tidigt och man ännu inte gått ut med nyheten offentligt förstår jag inte varför man ska ta illa upp?

Då tycker jag det är värre med alla "Åååååå guuud vad stor/tjock du har blivit nu!!"...

Ja, det växer en bebis därinne, vad är din ursäkt? ;)
  • charlotta1985

Jag är inte heller speciellt känslig, men det är jag inte i vanliga fall heller. Flera som t ex frågat om det var planerat, vilket man kan tycka är privat men jag svarar gärna att ja, det var planerat :). Vilken vecka säger jag gärna, jättekul när andra är intresserade eftersom mycket av min tid och energi går till bebis just nu!
    Det enda jag inte uppskattar (men heller inte blir direkt sur över) är när någon (redan nu!) vill ta på min mage. Min fd chef kom ner och klappade på min lilla bula när hon sa grattis, vilket jag tyckte var lite obekvämt.
    Men, med allt ovan sagt så måste det få vara upp till var och en. Dock så tror jag som Minxy inte att någon menar illa, så man kan ju vara vänlig när man markerar. Som MuffinCake skrev så hör ju t ex "Hur långt gången" till bland de absolut första frågorna och eg inget konstigt alls, och förstår då inte alls att de passerat DIN gräns.

Svar på tråden Bf Augusti 2015