• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy
    doccah skrev 2015-02-13 16:53:56 följande:

Ja asså jag kan inte få någon omplacering men dock arbetsförbud från och med 29 april.. Men jag är livrädd för att gå dit även nu. Ska prata med läkaren och se om jag kan få vara sjukskriven, känns skitjobbigt men vågar och vill inte riskera att barnet dör. Dessutom mår jag psykiskt dåligt och stressar ihjäl mig, gynnar ju inte bebisen direkt....

Låter vansinnigt! Avstängd pga brister i arbetsmiljön kan du bli från första dagen som gravid, jag undrar också varför din arbetsgivare säger att det kan ske först 29 april?
  • familjenl

God morgon! Tänkte bara säga att jag har en blogg där jag lägger upp allt jag syr, bakar och pysslar och nu kommer jag även att skriva en del om graviditeten så om någon av er skulle vara intresserad av att läsa så kan ni säga till så skickar jag ett privat meddelande med länken. :) (vill nämligen inte koppla ihop mitt användarnamn på familjeliv med bloggen såhär öppet. :) )

• Minxy
    familjenl skrev 2015-02-14 08:00:26 följande:

God morgon! Tänkte bara säga att jag har en blogg där jag lägger upp allt jag syr, bakar och pysslar och nu kommer jag även att skriva en del om graviditeten så om någon av er skulle vara intresserad av att läsa så kan ni säga till så skickar jag ett privat meddelande med länken. :) (vill nämligen inte koppla ihop mitt användarnamn på familjeliv med bloggen såhär öppet. :) )

Låter kul, jag tar gärna länken! :)
  • Sanandra

Också intresserad!:)
  • Lilo

Jag tar gärna länken jag med! :)
  • Cvs
    Lilo skrev 2015-02-14 13:48:32 följande:
    Jag tar gärna länken jag med! :)

Låter super spännande :) jag vill gärna också ha länken ! 
  • Minxy

Man läser ju ofta om allt det negativa som kan komma med en graviditet (viktuppgång, bristningar, acne, risigt hår osv), men det finns ju många BRA saker också! (Förutom barnet såklart! :P )

För mig är följande positivt:

- naglarna växer med en väldig fart, blir starka och vackra!

- håret på benen slutar i princip att växa :D

- fan vad skönt att man slipper mensen och alla jäkla bindor/tamponger/trosskydd....

- brösten växer (kan vara både positivt och negativt iofs)

- jag slutar gilla chips (vilket är bra för kroppen men lite tråkigt ändå)

Jag mår överlag löjligt bra. Är bara lite extra hungrig :)

Vad har ni för positiva "sidoeffekter"?

• Hetlena
    Minxy skrev 2015-02-14 14:40:27 följande:

Man läser ju ofta om allt det negativa som kan komma med en graviditet (viktuppgång, bristningar, acne, risigt hår osv), men det finns ju många BRA saker också! (Förutom barnet såklart! :P )

För mig är följande positivt:

- naglarna växer med en väldig fart, blir starka och vackra!

- håret på benen slutar i princip att växa :D

- fan vad skönt att man slipper mensen och alla jäkla bindor/tamponger/trosskydd....

- brösten växer (kan vara både positivt och negativt iofs)

- jag slutar gilla chips (vilket är bra för kroppen men lite tråkigt ändå)

Jag mår överlag löjligt bra. Är bara lite extra hungrig :)

Vad har ni för positiva "sidoeffekter"?

Fylligare hår! Vilket verkligen märks på mig som är rätt tunnhårig. =)
    Å sötsuget som bortblåst! Äter hellre en morot än en bit choklad ;)
  • Minxy
    Hetlena skrev 2015-02-14 15:30:21 följande:
    Fylligare hår! Vilket verkligen märks på mig som är rätt tunnhårig. =)
    Å sötsuget som bortblåst! Äter hellre en morot än en bit choklad ;)
    Härligt! :)
  • Lilo

Mitt godissug har också näst intill försvunnit!!

Super häftigt! Kan vanligtvis små äta godis varje dag, men nu äter jag hellre äpple i klyftor (klyftorna är viktiga!).

Annars är det som vanligt, förutom lite negativa saker.

Svar på tråden Bf Augusti 2015