• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Rosenbebis
    Minxy skrev 2015-02-15 21:46:44 följande:

Jag har fått svamp.... :(

Blir så less, har haft det av och till under senaste året, dessförinnan hade jag tamefan aldrig svamp! Senaste gången var i höstas och nu är det dags igen.

Brukar ta Diflucan, men läste på Fass att man inte får ta det under graviditet! Fasen....måste hitta nåt annat som funkar klockrent. Som det är nu kan jag inte ens gå normalt, vaggar bredbent fram som en cowboy.

Tvätta och smörj in med olivolja. Tips väldigt värt att testa! Fontana extra virgin original. Låter kanske udda men funkar kalas.
  • Sanandra

Hade gärna åkt till Ullared men är så himla långt dit, kring 100 mil enkel väg minst.:)

Har egentligen inte så mkt att köpa heller. Har det mesta kvar efter dottern. Ska unna oss ny vagn, ett babynest och sedan får vi babyskydd och bas av en kompis.

Ska börja sticka en filt till liten i magen här framöver, gjorde samma till dottern.:)

Har ni funderat mer på vad ni köper för vagn?:)

• MissJP

Ullared är stället man ska vara på alltså? :)

Jag har inte varit där på 15-17 år.. har de bebisprylar där nu? För när jag var där så var det ett plåtskjul med lite fula kläder :p

• familjenl
    Sanandra skrev 2015-02-16 09:28:12 följande:

Hade gärna åkt till Ullared men är så himla långt dit, kring 100 mil enkel väg minst.:)

Har egentligen inte så mkt att köpa heller. Har det mesta kvar efter dottern. Ska unna oss ny vagn, ett babynest och sedan får vi babyskydd och bas av en kompis.

Ska börja sticka en filt till liten i magen här framöver, gjorde samma till dottern.:)

Jag hade inte tänkt åka till ullared heller men blev bjuden på en resa av mamma och syster och det säger man ju inte nej till! :)

det kommer att vara ganska precis 17 månader mellan barnen så vi måste införskaffa en syskonvagn. Ska åka och kika och klämma på några om ett tag. :)
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-02-16 09:28:12 följande:

Jag kommer inte heller ta mig till Ullared, för långt bort för mig :)

Vi har en Bugaboo som passar utmärkt som stadsvagn (hade en likadan till första barnen).

Utöver det ska vi köpa en större vagn som kommer vara bra för skogspromenader/dagisvagn osv. Tänker mig en Brio eller Emmaljunga. Mycket möjligt att vi köper begagnat (om maken får som han vill).

Jag har sytt ett babynest och håller på att virka en filt för fullt :)
  • familjenl
    MissJP skrev 2015-02-16 09:30:32 följande:

Ullared är stället man ska vara på alltså? :)

Jag har inte varit där på 15-17 år.. har de bebisprylar där nu? För när jag var där så var det ett plåtskjul med lite fula kläder :p

De har ALLT där. Nästan. :) framförallt väldigt billiga barnkläder Så jag tänker köpa en del till dottern och lite till bebisen i magen.
  • jenwal

Jag har gjort KUB idag. Fy fasen så nervös jag var innan, kunde inte sova inatt och mådde så illa innan. Men, allt var bra och fick fina siffror :) Så skönt. Blev framflyttad 2 dagar så BF 27/8

• Minxy
    jenwal skrev 2015-02-16 10:19:51 följande:

Jag har gjort KUB idag. Fy fasen så nervös jag var innan, kunde inte sova inatt och mådde så illa innan. Men, allt var bra och fick fina siffror :) Så skönt. Blev framflyttad 2 dagar så BF 27/8

Härligt! :)
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-02-16 09:46:16 följande:
    Jag kommer inte heller ta mig till Ullared, för långt bort för mig :)

Vi har en Bugaboo som passar utmärkt som stadsvagn (hade en likadan till första barnen).

Utöver det ska vi köpa en större vagn som kommer vara bra för skogspromenader/dagisvagn osv. Tänker mig en Brio eller Emmaljunga. Mycket möjligt att vi köper begagnat (om maken får som han vill).

Jag har sytt ett babynest och håller på att virka en filt för fullt :)
    Buggan är ju outstanding. Köper en brio go next (eller nu heter de Britax go next efter ägarbyte) då de både har brios fjädring och buggans smidighet, kan även byta så den får fyra lufthjul.

Flera av brios vagnar försvinner iår men om jag får tipsa så försök få tag i en fräsch brio happy kombivagn. De görs inte längre men är sjukt bra gung i och mkt lättare i hanteringen än Emmaljungas vagnar. Vet att många fått byta bort sina EL då de är så tunga att få i och ur bilen exempelvis. Men i övrigt är de nog rätt likvärdiga.:)
  • Sanandra

By the way, Minxy. Vad duktig du är som virkar!:)

Jag virkade en ullfilt med mormorsrutor till dottern men det var verkligen inte min grej. Vill gärna virka söta små saker men tycker det är för pillrigt, har inte tålamodet. Så blir en stickad denna gång, så alla runtomkring törs vara inomhus samtidigt som jag ska handarbeta.;)

Svar på tråden Bf Augusti 2015