• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • doccah
    Minxy skrev 2015-02-13 21:24:29 följande:
    Låter vansinnigt! Avstängd pga brister i arbetsmiljön kan du bli från första dagen som gravid, jag undrar också varför din arbetsgivare säger att det kan ske först 29 april?
    Nä asså egentligen något vi kom överens om, två andra på mitt jobb gick hem tre månader innan och de gick bra, men den här natten var droppen för mig. Ska sjukskriva mig ett tag nu(om de går) sedan ska jag ringa chefen och berätta läget.. Hon är lite knepig och är rädd att hon inte kommer förstå mig
  • Minxy
    doccah skrev 2015-02-14 22:31:16 följande:
    Nä asså egentligen något vi kom överens om, två andra på mitt jobb gick hem tre månader innan och de gick bra, men den här natten var droppen för mig. Ska sjukskriva mig ett tag nu(om de går) sedan ska jag ringa chefen och berätta läget.. Hon är lite knepig och är rädd att hon inte kommer förstå mig
    Aha, jamen diskutera med henne, hennes största intresse ska ju såklart ligga i att du inte blir utsatt för risker. Lycka till! :)
  • AnnaBanana
    Minxy skrev 2015-02-14 14:40:27 följande:

Man läser ju ofta om allt det negativa som kan komma med en graviditet (viktuppgång, bristningar, acne, risigt hår osv), men det finns ju många BRA saker också! (Förutom barnet såklart! :P )

För mig är följande positivt:

- naglarna växer med en väldig fart, blir starka och vackra!

- håret på benen slutar i princip att växa :D

- fan vad skönt att man slipper mensen och alla jäkla bindor/tamponger/trosskydd....

- brösten växer (kan vara både positivt och negativt iofs)

- jag slutar gilla chips (vilket är bra för kroppen men lite tråkigt ändå)

Jag mår överlag löjligt bra. Är bara lite extra hungrig :)

Vad har ni för positiva "sidoeffekter"?

Mina positiva grejer e nog;

Att mitt sockerberoende e som bortblåst.

Naglar och hår är tjockare och fylligare och mkt finare

Man slipper mensen

Jag känner mig mer bekväm med att visa magen bland folk nu :)

Negativt;

Foglossning! :(

Brösten växer ( känner inte att dem behöver bli större ligger på D redan)

Trötthet :p

Annars mår jag också väldigt bra faktiskt :)
  • Lilo

Varje morgon ligger jag och känner efter om den efterlängtade magen skulle ha börjat puta, men nope. Inget ännu.

Tycker att jag borde börja känna den där bulan nu ju.. är i v 15.

Otålig och orolig att det avstannat.

Varför kan man inte bara njuta för??

• Hetlena
    Lilo skrev 2015-02-15 07:23:09 följande:

Varje morgon ligger jag och känner efter om den efterlängtade magen skulle ha börjat puta, men nope. Inget ännu.

Samma här =( Går in i vecka 15 imorgon och ännu ingenting... är så tradigt att vänta. Så börjar man tvivla fast man vet att man inte borde. Några symtom har man ju ändå, de finns där av en anledning. 
  • Minxy
    Lilo skrev 2015-02-15 07:23:09 följande:

Min bula känns, men bara när jag är kissnödig. Så fort jag tömt blåsan sjunker "bulan" ner igen :(

Men lugn....just nu tittar vi på magen och tänker: "Men väx då!" Om bara några månader så kommer vi snegla ner på den och tänka: "Men sluta väx då!" :D
  • Fippla

Undrar vad man lider av för brist när man är sugen på Kexchoklad!? Kan äta hur många som helst känns det som!

Nästa helg ska vi berätta för familjerna, då är vi i vecka 16. Nervös!!

Blir nog väldigt verkligt då allting! Ville väntat till efter ultraljudet men det är en resa bokad i sommar som vi inte kommer kunna åka med på, sambons päron måste få veta det och vi måste ordna till ersättare!!

• Minxy
    Fippla skrev 2015-02-15 16:14:32 följande:

Undrar vad man lider av för brist när man är sugen på Kexchoklad!? Kan äta hur många som helst känns det som! smile5.gif

Nästa helg ska vi berätta för familjerna, då är vi i vecka 16. Nervös!!

Blir nog väldigt verkligt då allting! Ville väntat till efter ultraljudet men det är en resa bokad i sommar som vi inte kommer kunna åka med på, sambons päron måste få veta det och vi måste ordna till ersättare!!

Spännande, ni har lyckats hålla masken länge ändå :)

Min mamma fick veta bara dagarna efter vi plussat, hon skvallrade för pappa samma dag tror jag. Några veckor senare fick makens föräldrar veta, sedan våra syskon och så fort vi var i v.13 fick hela världen veta :D
Svar på tråden Bf Augusti 2015