• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy

Jag har fått svamp.... :(

Blir så less, har haft det av och till under senaste året, dessförinnan hade jag tamefan aldrig svamp! Senaste gången var i höstas och nu är det dags igen.

Brukar ta Diflucan, men läste på Fass att man inte får ta det under graviditet! Fasen....måste hitta nåt annat som funkar klockrent. Som det är nu kan jag inte ens gå normalt, vaggar bredbent fram som en cowboy.

• AnnaBanana

Någon som vet hur långt de måste gå innan dem sjukskriver en för foglossning? :/ är arbetslös men min handläggare vill ha mig sjukskriven pga foglossningen då hon anser det är onödigt att ta av mina a-kassedagar när jag ändå inte kan jobba nu :/ nån som ska till Ullared snart och handla bebissaker? :) ska dit i mars :)

• Minxy
    AnnaBanana skrev 2015-02-15 21:49:35 följande:

Någon som vet hur långt de måste gå innan dem sjukskriver en för foglossning? :/ är arbetslös men min handläggare vill ha mig sjukskriven pga foglossningen då hon anser det är onödigt att ta av mina a-kassedagar när jag ändå inte kan jobba nu :/ nån som ska till Ullared snart och handla bebissaker? :) ska dit i mars :)

Hm...vet inte riktigt, har aldrig haft svår foglossning själv, så kan inte riktigt uttala mig :/

Men be om en läkartid och förklara för läkaren alla de problem som din foglossning skapar!
  • KramKolan

Testa att ringa läkaren och be om en tid. Träffar du rätt läkare blir du sjukskriven. Endel stolpskott kör på "graviditet är ingen sjukdom och inget att sjukskrivas för..." Men foglossning är ju ändå nåt som verkligen leder till problem!

Jag ska till Ullared med mina systrar 7-8 mars!!! Men först ul på torsdag så det verkligen är en liten krabat där inne som lever och mår bra. Sen ska det börja shoppas!!!
  • TigerEmmlis
    KramKolan skrev 2015-02-16 06:22:19 följande:
    Testa att ringa läkaren och be om en tid. Träffar du rätt läkare blir du sjukskriven. Endel stolpskott kör på "graviditet är ingen sjukdom och inget att sjukskrivas för..." Men foglossning är ju ändå nåt som verkligen leder till problem!

Jag ska till Ullared med mina systrar 7-8 mars!!! smile2.gif Men först ul på torsdag så det verkligen är en liten krabat där inne som lever och mår bra. smile1.gif Sen ska det börja shoppas!!!
    Ska oxå till Ullared den 7 mars! Och har oxå rul på torsdagen innan, den 5!

Väntar att åka till Ullared efter rul så vi vet om det är en pojk eller tös! :)
  • TigerEmmlis

Jag är sjukskriven 100% för foglossning. Jag har bara jobbat extra när jag blivit inringd så har gått på a-kassa!

Jag blev sjukskriven av läkaren på mitt mvc.

Om ditt mvc har en läkare så be om en tid hos honom/henne! De brukar ha mer insikt och förståelse! :)
  • Fippla
    Minxy skrev 2015-02-15 21:43:58 följande:
    Spännande, ni har lyckats hålla masken länge ändå :)

Min mamma fick veta bara dagarna efter vi plussat, hon skvallrade för pappa samma dag tror jag. Några veckor senare fick makens föräldrar veta, sedan våra syskon och så fort vi var i v.13 fick hela världen veta :D
    Har inte varit så svårt att vara tysta faktiskt... Ett par gånger har man varit nära att försäga sig men jag har tyckt att det varit skönt att det bara är jag och sambon i detta. Skönt att inte massa andra måste engagera sig och ställa 1 miljon frågor. 

Är ganska säker på att föräldrarna kommer ha åsikter som min ridning osv så fort dom vet, så jag kommer nog få jobba hårt för att värja mig! =) 
  • Minxy
    Fippla skrev 2015-02-16 08:30:05 följande:
    Har inte varit så svårt att vara tysta faktiskt... Ett par gånger har man varit nära att försäga sig men jag har tyckt att det varit skönt att det bara är jag och sambon i detta. Skönt att inte massa andra måste engagera sig och ställa 1 miljon frågor. 

Är ganska säker på att föräldrarna kommer ha åsikter som min ridning osv så fort dom vet, så jag kommer nog få jobba hårt för att värja mig! =) 
    Aha, ja då förstår jag att ni vill ligga lågt :)

Det här är vårt tredje barn, så det är liksom ingen som vågar ha en massa åsikter längre....eller så har dom bara förstått att jag skiter högaktningsfullt i vad dom säger :D

Hur som helst är det ingen som kommer med några åsikter/kommentarer/goda råd :)
  • Cvs
    familjenl skrev 2015-02-16 09:07:04 följande:

Jag ska till ullared i april :) längtar redan!

Åh va avis jag blir!:)
Svar på tråden Bf Augusti 2015