• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy

Ja precis! Brio happy hade vi som dagisvagn till de äldre barnen (har iaf för mig att den hette brio happy?)

• Minxy
    Sanandra skrev 2015-02-16 10:26:58 följande:

By the way, Minxy. Vad duktig du är som virkar!:)

Jag virkade en ullfilt med mormorsrutor till dottern men det var verkligen inte min grej. Vill gärna virka söta små saker men tycker det är för pillrigt, har inte tålamodet. Så blir en stickad denna gång, så alla runtomkring törs vara inomhus samtidigt som jag ska handarbeta.;)

Haha, tack (den är inte klar än..... ;) )

Ska lägga upp en bild på de rutor jag fått till hittills.
  • Queenxiter

Jag ska till Ullared den 16e mars, har RUL den 10e så då ska vi ta reda på kön och sen ska jag köpa allt det första nödvändiga på ullared. Jag har inte köpt något alls än och är faktiskt jättenervös över att ta första beslutet om att köpa något. Är så osäker på barn grejer.

• Minxy

Som man kan se saknas det typ 15 vita rutor, men det är bara att virka på...

Sen ska alla trådar fästas, alla rutor ska sys ihop och därefter virkar jag en bård.

• Sanandra
    Minxy skrev 2015-02-16 11:07:45 följande:

Sen ska alla trådar fästas, alla rutor ska sys ihop och därefter virkar jag en bård.

phpPofODD28774.jpg

Så fin!!!:) Vill verkligen ha tålamodet att virka men det är för pillrigt. Men man kan ju göra såååå mkt fint!:)

Som sagt har de slutat göra den vagnen så kan nog vara rätt hårt på begagnatmarknaden, men hittar ni en till bra pris är det bara att slå till.:)
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-02-16 11:07:45 följande:

Fin!! Jag har oxå tänkt att virka en filt men jag kör nog på enfärgat och i ett stycke för att göra det så enkelt som möjligt för mig. :)
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-02-16 11:19:25 följande:
    Så fin!!!:) Vill verkligen ha tålamodet att virka men det är för pillrigt. Men man kan ju göra såååå mkt fint!:)

Som sagt har de slutat göra den vagnen så kan nog vara rätt hårt på begagnatmarknaden, men hittar ni en till bra pris är det bara att slå till.:)
    Tack! :)
  • Minxy
    familjenl skrev 2015-02-16 13:02:22 följande:
    Fin!! Jag har oxå tänkt att virka en filt men jag kör nog på enfärgat och i ett stycke för att göra det så enkelt som möjligt för mig. :)
    Tack :)

Haha, jag är tacksam över att det är olika färger, annars skulle jag bli uttråkad av att göra själva rutorna. Nu är det som sagt "bara" 15 vita rutor kvar :(

Trååååkigt
  • februaribebis

Hur mycket fosterrörelser känner ni andrà? Jag är i 17+2 har har kännt rörelser flera gånger men det kan gå länge mellan och de är inte så tydliga. Andra barnet och det skrivs ju att det ska vara tydligare då men det kan jag inte riktigt hålla med om. Ja, möjligen att jag kände tidigare men mindre. Nr1 gav sig till känna med besked fast senare. V 19 tror jag. Då hade jag moderkakan i framvägg nu vet jag inte. Glad

• jenwal

Jag tycker att jag har känt nån väldigt liten fladdrande rörelse men vet inte säkert om det är fostret. Är bara i v.13 så det är tidigt. Men samtidigt är det mitt 4:e barn och har läst att vissa kan känna väldigt tidigt.

Idag ska vi berätta för syskonen. Jag hade gärna väntat ännu längre men min man vill absolut berätta nu, han tycker han väntat tillräckligt. Och nu efter lyckat KUB så ger jag med mig. Med mina två första barn väntade jag till v.18 ca innan jag berättade.

Svar på tråden Bf Augusti 2015