• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-02-13 06:12:56 följande:
    Haha, tur man inte är ensam om det :)

Jag tror också det kalla vintervädret har nåt med saken att göra. Längtar till sommaren!
    Min mage och bröst kliar också något helvetiskt. Brukar absolut inte göra det, trots vinterväder, så tror definitivt att det har med växandet att göra. Trodde det var för tidigt för det, men känns bra när ni är fler som känner av kliandet :)
  • doccah

Usch. Fick ett rejält slag i magen i natt på jobbet. Livrädd för att gå till jobbet varje gång och så händer detta

• everdeen

Tips: mandelolja på apoteket :) Försvinner snabbt in i kroppen och magen känns såå len efteråt :)

• Sommar15
    doccah skrev 2015-02-13 08:51:54 följande:

Usch. Fick ett rejält slag i magen i natt på jobbet. Livrädd för att gå till jobbet varje gång och så händer detta

Usch vad jobbigt! Bebisen klarar sig säkert utmärkt, de ligger ju så inbäddade, men förstår att det är obehagligt. Vad säger din chef eller facket om din arbetssituation?
  • familjenl

allt såg bra ut på UL idag! Sååå skönt att få se det lilla livet. Den ville inte riktigt visa upp sig men de misstänkte att det kan vara en pojke. :) får se vad de säger på rul sen!

• charlotta1985
    familjenl skrev 2015-02-13 10:53:07 följande:

allt såg bra ut på UL idag! Sååå skönt att få se det lilla livet. Den ville inte riktigt visa upp sig men de misstänkte att det kan vara en pojke. :) får se vad de säger på rul sen!

Åh, härligt! Jag längtar SÅÅÅÅ till RUL om tre veckor. Jag är helt galet nyfiken och dessa tre veckor kan inte gå fort nog!! Det börjar äntligen kännas verkligt att det kommer en bebis om ett halvår.
  • Surprice
    doccah skrev 2015-02-13 08:51:54 följande:

Om du har ett jobb med risker för bebisen så är de skyldiga att omplacera dig! Var rädd om dig!
  • doccah

Ja asså jag kan inte få någon omplacering men dock arbetsförbud från och med 29 april.. Men jag är livrädd för att gå dit även nu. Ska prata med läkaren och se om jag kan få vara sjukskriven, känns skitjobbigt men vågar och vill inte riskera att barnet dör. Dessutom mår jag psykiskt dåligt och stressar ihjäl mig, gynnar ju inte bebisen direkt....

• Queenxiter
    doccah skrev 2015-02-13 16:53:56 följande:

Ja asså jag kan inte få någon omplacering men dock arbetsförbud från och med 29 april.. Men jag är livrädd för att gå dit även nu. Ska prata med läkaren och se om jag kan få vara sjukskriven, känns skitjobbigt men vågar och vill inte riskera att barnet dör. Dessutom mår jag psykiskt dåligt och stressar ihjäl mig, gynnar ju inte bebisen direkt....

Det låter jättejobbigt verkligen.
  • Smurfina

@ Doccah - Nyfiket frågat, men vad är det som gör att de ger dig arbetsförbud först 29/4? Finns någon dokumentation på att riskerna för fostret blir större då? Arbetsförbud kan utfärdas dag 1. Som tidigare skrivits, vad säger Facket? Företagshälsovården? Hoppas det löser sig

Svar på tråden Bf Augusti 2015