• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Rosenbebis

Oj vad bra det går när man skriver på mobilen...

Tänkte fråga hur ni tränar nu? Undviker något? Tränar inte alls? Tränar mer? Gör något annorlunda? Osv

• charlotta1985
    Rosenbebis skrev 2015-02-11 14:24:21 följande:

Tänkte fråga hur ni tränar nu? Undviker något? Tränar inte alls? Tränar mer? Gör något annorlunda? Osv

Jag har tränat på som vanligt, fram tills för några veckor sedan. Det började med att det kändes konstigt i magen när jag körde bänkpress, så då bytte jag mot maskin istället. Sedan ett par veckor har jag börjat få ont i bäckenet när jag kör knäböj, så där har jag fått minska vikten rätt rejält. Pressar stående ovanför huvudet fungerar inte sedan en vecka tillbaka, så där har jag också fått byta till maskin...suck. Mycket frustrerande att inte kunna träna som vanligt, men jag tror på att lyssna på kroppen. Dock tränar jag fortfarande samma muskler, och lika ofta (3ggr/vecka), men lite andra varianter/ lättare vikter.
  • komisska

Hej! Jag har egentligen bf 27 juli men var sent inskriven o har sent rul så känner att jag passar bättre in hos er, hoppas det är ok!
    Jag har läst på massor av ställen att folk först börjar se sina magar i typ v 20, jag känner mig som en valross redan, men ingen fin mage utan bara liksom utsvällt runt magen.... Hur ser era magar ut, börjar ni se nåt!? Jag låg på golvet o grät häromkvällen, för jag var så förtvivlad. Löjligt i efterhand men tror jag var utarbetad o gravidhormoner. Men jag som vart hyfsat smal o ALLTID tänkt på min vikt, för mig är det jättejobbigt att bli sån här... Bara plufsig. Har gått upp 2 kg men ser ut som 25. Vill ju bara ha en fin mage. Vet att man inte kan "beställa" men känns ändå jobbigt! Även om jag är glad över det som (förhoppningsvis!!! ) kommer ut av det hela! Hur känner ni?

• charlotta1985
    komisska skrev 2015-02-11 15:32:05 följande:

Hej! Jag har egentligen bf 27 juli men var sent inskriven o har sent rul så känner att jag passar bättre in hos er, hoppas det är ok!
    Jag har läst på massor av ställen att folk först börjar se sina magar i typ v 20, jag känner mig som en valross redan, men ingen fin mage utan bara liksom utsvällt runt magen.... Hur ser era magar ut, börjar ni se nåt!? Jag låg på golvet o grät häromkvällen, för jag var så förtvivlad. Löjligt i efterhand men tror jag var utarbetad o gravidhormoner. Men jag som vart hyfsat smal o ALLTID tänkt på min vikt, för mig är det jättejobbigt att bli sån här... Bara plufsig. Har gått upp 2 kg men ser ut som 25. Vill ju bara ha en fin mage. Vet att man inte kan "beställa" men känns ändå jobbigt! Även om jag är glad över det som (förhoppningsvis!!! ) kommer ut av det hela! Hur känner ni?

Jag känner EXAKT som dig, fast jag är plus 6 kg (!!!). Har varit rätt noga med mat och träning i flera år för att hålla mig i form, nu är jag mest pluffsig. När folk påpekar att "det syns att du ska bli två" känns det mer som kritik än något kul. Har också varit nära tårar ett par ggr när man ska klä sig för att gå ut etc och inga kläder passar, så du är INTE ensam.
    Men, jag försöker verkligen att slå bort allt sånt, jag ÄR ju superglad över bebis och bli mamma.
  • komisska
    charlotta1985 skrev 2015-02-11 15:56:01 följande:
    Jag känner EXAKT som dig, fast jag är plus 6 kg (!!!). Har varit rätt noga med mat och träning i flera år för att hålla mig i form, nu är jag mest pluffsig. När folk påpekar att "det syns att du ska bli två" känns det mer som kritik än något kul. Har också varit nära tårar ett par ggr när man ska klä sig för att gå ut etc och inga kläder passar, så du är INTE ensam.
    Men, jag försöker verkligen att slå bort allt sånt, jag ÄR ju superglad över bebis och bli mamma.

Åh så skönt att höra!!! Vi har inte berättat för så många utanför familjen, bara de absolut bästa vännerna. Min bästa kompis hjälpte mig köpa mammajeans förra veckan. Slipper kommentarer, känns mer som om folk stirrar o tänker "herregud, har hon helt tappat kollen på sig själv!!" Var på möte med jobbet igår o kändes som att jag såg ut att väga 100 kg i vad jag än tog på mig. Har inte berättat där än.

Men såååå skönt att jag inte är ensam!

• AnnaBanana
    familjenl skrev 2015-02-11 09:36:51 följande:

Åh, håller tummarna för att allt ser bra ut!

Micka! skrev 2015-02-11 10:10:52 följande:

Ligamenten kan kännas en hel del, när livmodern växer, hoppas att det är det du känt!! Styrkekramar

Troligtvis har de varit de, har ju tyckt mig känna av foglossning också :/
    Rosenbebis skrev 2015-02-11 10:19:29 följande:

Hoppas allt ser bra ut! Styrka till dig!

Minxy skrev 2015-02-11 10:32:05 följande:

Åh, hoppas allt ser bra ut!

Tack alla! Va riktigt nervös när jag skulle lägga mig där, sambon kunde inte följa med heller eftersom han jobbade så va alldeles ensam:/ MEN allt såg perfekt ut ! Sparkade som tusan och ville knappt bli mätt :p enligt hennes data va jag i 14+2 medans min app är jag bara i 13+6 så de kändes ju bra att bli tillbakaflyttad ( el hur de nu räknas) , blir lika lycklig varje gång :D tyckte mig tom ana kön men lite osäker :) finns bilder i mitt galleri för den som har lust att gissa :) där är även en bild på min mage i v 12 så som ni isf ser så kommer jag nog bli rätt så stor :p men bara bebis mår bra! Min far fyller år idag så han blev jätteglad över nyheterna ^^
  • Minxy
    Rosenbebis skrev 2015-02-11 14:24:21 följande:

Jag tränar skivstång och vikter som vanligt men har dragit ner lite på vikterna + gör inga breda "sumo"-benböj. Står med fötterna tätt ihop eller axelbrett.

Undviker hopp och spring också...och vanliga raka situps.
  • Minxy
    AnnaBanana skrev 2015-02-11 16:15:34 följande:
    Micka! skrev 2015-02-11 10:10:52 följande:

Ligamenten kan kännas en hel del, när livmodern växer, hoppas att det är det du känt!! Styrkekramar

Troligtvis har de varit de, har ju tyckt mig känna av foglossning också :/
    Minxy skrev 2015-02-11 10:32:05 följande:

Åh, hoppas allt ser bra ut!

Tack alla! Va riktigt nervös när jag skulle lägga mig där, sambon kunde inte följa med heller eftersom han jobbade så va alldeles ensam:/ MEN allt såg perfekt ut ! Sparkade som tusan och ville knappt bli mätt :p enligt hennes data va jag i 14+2 medans min app är jag bara i 13+6 så de kändes ju bra att bli tillbakaflyttad ( el hur de nu räknas) , blir lika lycklig varje gång :D tyckte mig tom ana kön men lite osäker :) finns bilder i mitt galleri för den som har lust att gissa :) där är även en bild på min mage i v 12 så som ni isf ser så kommer jag nog bli rätt så stor :p men bara bebis mår bra! Min far fyller år idag så han blev jätteglad över nyheterna ^^
    Vad skönt! :)
  • excalibur
    AnnaBanana skrev 2015-02-11 16:15:34 följande:

Troligtvis har de varit de, har ju tyckt mig känna av foglossning också :/Tack alla! Va riktigt nervös när jag skulle lägga mig där, sambon kunde inte följa med heller eftersom han jobbade så va alldeles ensam:/ MEN allt såg perfekt ut ! Sparkade som tusan och ville knappt bli mätt :p enligt hennes data va jag i 14+2 medans min app är jag bara i 13+6 så de kändes ju bra att bli tillbakaflyttad ( el hur de nu räknas) , blir lika lycklig varje gång :D tyckte mig tom ana kön men lite osäker :) finns bilder i mitt galleri för den som har lust att gissa :) där är även en bild på min mage i v 12 så som ni isf ser så kommer jag nog bli rätt så stor :p men bara bebis mår bra! Min far fyller år idag så han blev jätteglad över nyheterna ^^

Skönt! :)

Alltsp, jag är nog trög men hur kollar man folks galleri? Går jag in på andras så ser bara presentationen men inget mer.. inget galleri eller nånting man kan trycka på..
Svar på tråden Bf Augusti 2015