• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • grabbmamman linda

Var inne på akuten i förrgår har blött i tre dagar idag bruna flytningar. Men som tur va så är allt bra med den lille ????

Moderkakan ligger tydligen så långt ner så det är den som blöder lite.

Viggo 060703 Joel 080825 Mina små trollungar :)
  • Minxy
    grabbmamman linda skrev 2015-02-12 18:06:58 följande:

Var inne på akuten i förrgår har blött i tre dagar idag bruna flytningar. Men som tur va så är allt bra med den lille ????

Moderkakan ligger tydligen så långt ner så det är den som blöder lite.

Viggo 060703 Joel 080825 Mina små trollungar :)
    Tur att det var en ofarlig blödning, med tiden brukar ju moderkakan växa uppåt och då borde blödningarna avta :)
  • Surprice
    charlotta1985 skrev 2015-02-11 14:37:13 följande:

Jag har tränat på som vanligt, fram tills för några veckor sedan. Det började med att det kändes konstigt i magen när jag körde bänkpress, så då bytte jag mot maskin istället. Sedan ett par veckor har jag börjat få ont i bäckenet när jag kör knäböj, så där har jag fått minska vikten rätt rejält. Pressar stående ovanför huvudet fungerar inte sedan en vecka tillbaka, så där har jag också fått byta till maskin...suck. Mycket frustrerande att inte kunna träna som vanligt, men jag tror på att lyssna på kroppen. Dock tränar jag fortfarande samma muskler, och lika ofta (3ggr/vecka), men lite andra varianter/ lättare vikter.

Jag tränar på som vanligt - men: lättare vikt och fler reps och inte till samma utmattningssyndromnär, när det gäller styrketräning. Jag har ännu sluppit maskiner och väljer i så fall cablecross eller dap i första hand liksom kabel.

Löpningen går sjukt långsamt men funkar än. Simningen känns bra om än långsammare. Lika så cykel, tempot är inte det samma.

Jag behöver mer återhämtning och kör bara ett träningsspass per dag, bortsett från transport till och från jobbet. Vilar ca 2 dagar/v om ej sliten/sjuk.

Mitt motto just nu är, hellre trögt än inget:)
  • Minxy

Gaah! Mina bröst och min mage kliar! Är det någon annan som har samma problem. Ser ju dumt ut när man sitter och gnuggar brösten lite diskret på jobbet :P

• Rosenbebis

Jag tränar spinning ett par gånger i veckan.

Lagt in ren styrketräning i gymmet, endel fria lättare vikter, men mest maskiner. Känns på något sätt bra att dra ner på tempot just nu...

Ute och går promenader om solen är framme.

Gillar högintensiva, explosiva x-fit och tabata pass med mycket hopp men just dom passen struntar jag i nu.

• excalibur
    Minxy skrev 2015-02-12 22:40:32 följande:

Gaah! Mina bröst och min mage kliar! Är det någon annan som har samma problem. Ser ju dumt ut när man sitter och gnuggar brösten lite diskret på jobbet :P

Min mage kliar ihjäl oxå! Men, även mina ben och min rygg :P Brukar ha ett helvete på vintern, magen brukar dock inte va som nu under icke-gravida vintrar. MjöMjölkkannorna kliar vissa dagar med ;)
  • Minxy
    excalibur skrev 2015-02-13 06:08:14 följande:
    Min mage kliar ihjäl oxå! Men, även mina ben och min rygg :P Brukar ha ett helvete på vintern, magen brukar dock inte va som nu under icke-gravida vintrar. MjöMjölkkannorna kliar vissa dagar med ;)
    Haha, tur man inte är ensam om det :)

Jag tror också det kalla vintervädret har nåt med saken att göra. Längtar till sommaren!
  • Sommar15
    Minxy skrev 2015-02-13 06:12:56 följande:

Haha, tur man inte är ensam om det :)

Jag tror också det kalla vintervädret har nåt med saken att göra. Längtar till sommaren!

Smörj dem! :) Jag smetar på massa olja efter jag duschat på magen och brösten, tycker det hjälper mot kliande. Antar att det är huden som tänjts ut lite redan och med så torr luft såhär års så kliar det lite extra.
  • MissJP

"Och banta aldrig under graviditeten!

Bantning frigör organiska miljögifter som lagrats i fettväven i din kropp, detta är skadligt både för dig men främst fostret.

Forskare vid University of Miami School of Medicine hävdar att kvinnor som bantar i början av graviditeten dubblar risken att få ett missbildat barn.

De har hittat en koppling mellan bantning under tidig graviditet och skador på neuralröret hos fostret som kan leda till bla ryggmärgsbråck.

Graviditet är inte en tid då man ska banta. Vi har ännu inte tillräckligt med kunskap om det komplicerade samspelet mellan alla de näringsämnen du får genom kosten. Det går inte att banta och tro att det ska räcka om du äter extra folsyra. Du måste äta en välbalanserad kost, säger dr Maureen Malee."

Jag läste en artikel om viktuppgång under graviditeten, sen kom det här helt plötsligt. Vad jag förstår så är det vanligt att man går ner i vikt i början av graviditeten eftersom man mår illa eller på något annat sätt mår fysiskt dåligt. Jag har gått ner fyra kilo, för jag har mått galet illa och haft både kräkningar och diarré sen jag blev gravid. Så nu ska man oroa sig för det med.. banta förstår väl alla att man inte ska göra, men alla vi som bantar ner oss ofrivilligt? Vi är tydligen en fara för vårt barn.

Svar på tråden Bf Augusti 2015