charlotta1985 skrev 2015-02-11 14:37:13 följande:
Jag har tränat på som vanligt, fram tills för några veckor sedan. Det började med att det kändes konstigt i magen när jag körde bänkpress, så då bytte jag mot maskin istället. Sedan ett par veckor har jag börjat få ont i bäckenet när jag kör knäböj, så där har jag fått minska vikten rätt rejält. Pressar stående ovanför huvudet fungerar inte sedan en vecka tillbaka, så där har jag också fått byta till maskin...suck. Mycket frustrerande att inte kunna träna som vanligt, men jag tror på att lyssna på kroppen. Dock tränar jag fortfarande samma muskler, och lika ofta (3ggr/vecka), men lite andra varianter/ lättare vikter.
Jag tränar på som vanligt - men: lättare vikt och fler reps och inte till samma utmattningssyndromnär, när det gäller styrketräning. Jag har ännu sluppit maskiner och väljer i så fall cablecross eller dap i första hand liksom kabel.
Löpningen går sjukt långsamt men funkar än. Simningen känns bra om än långsammare. Lika så cykel, tempot är inte det samma.
Jag behöver mer återhämtning och kör bara ett träningsspass per dag, bortsett från transport till och från jobbet. Vilar ca 2 dagar/v om ej sliten/sjuk.
Mitt motto just nu är, hellre trögt än inget:)