• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • AnnaBanana

Har UL idag 11.30 , blev en akuttid eftersom jag har haft ont lite o så, så fruktansvärt nervös och rädd nu att allt har skitit sig igen :((

• familjenl

Jag vaccinerade mig förra gången jag var gravid och då sa de även att skyddet skulle finnas kvar i barnet ett tag efter att det var fött också. Jag fick inga biverkningar alls.

och jag personligen tycker inte att svininfluensa-vaccinet är ett bra exempel då det togs fram i ren panik och hann inte testas ordentligt. (fast jag fick inga biverkningar av det heller).

Jag litar på vårdens rekommendationer och tror att de vet bäst men denna fråga blir först aktuell i mars för min del så jag avvaktar och ser vad min bm rekommenderar då. :) var och en får väl göra det dom anser är bäst!

• familjenl
    AnnaBanana skrev 2015-02-11 09:30:52 följande:

Har UL idag 11.30 , blev en akuttid eftersom jag har haft ont lite o så, så fruktansvärt nervös och rädd nu att allt har skitit sig igen :((

Åh, håller tummarna för att allt ser bra ut!
  • Micka!

Ligamenten kan kännas en hel del, när livmodern växer, hoppas att det är det du känt!! Styrkekramar
  • Rosenbebis

Hoppas allt ser bra ut! Styrka till dig!
  • Rosenbebis

Vad säger ni om gravidförsäkring tjejer? Mitt försäkringsbolag ett en "bas" försäkring som inte kostar något. En "plus" variant som kostar 1200kr engångsbelopp. Tänker att man borde ta plusvarianten men vill inte vara dubbelförsäkrad i onödan... Tankar, råd och funderingar?!

• Minxy

Åh, hoppas allt ser bra ut!
  • familjenl
    Rosenbebis skrev 2015-02-11 10:23:21 följande:

Vad säger ni om gravidförsäkring tjejer? Mitt försäkringsbolag ett en "bas" försäkring som inte kostar något. En "plus" variant som kostar 1200kr engångsbelopp. Tänker att man borde ta plusvarianten men vill inte vara dubbelförsäkrad i onödan... Tankar, råd och funderingar?!

Jag köpte en plusförsäkring från trygghansa förra grav och kommer att göra det denna gång oxå. Det kändes tryggt tyckte jag.

Vad menar du med dubbelförsäkrad? :)
  • familjenl
    Rosenbebis skrev 2015-02-11 12:44:39 följande:

Tänker genom privat sjukförsäkring, fackförbund...

Ah, ja det är ju värt att kolla upp. För oss så täckte gravidförsäkringen extra saker för mig och barnet som våra vanliga försäkringar inte gjorde :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015