• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • AnnaBanana

Åkte på förkylning inatt, hosta, ont i halsen, huvudvärk och rinnsnuva :( någon som vet vilka läkemedel man kan ta under graviditeten? Har hållit mig borta från de än så länge men min pappa fyller år imorgon så försöker kurera mig :(

• Sanandra
    AnnaBanana skrev 2015-02-12 12:49:29 följande:

Åkte på förkylning inatt, hosta, ont i halsen, huvudvärk och rinnsnuva :( någon som vet vilka läkemedel man kan ta under graviditeten? Har hållit mig borta från de än så länge men min pappa fyller år imorgon så försöker kurera mig :(

Ligger i 39 graders feber och fruktansvärd huvudvärk + förkylningssymtom. Mailade min bm nyss om detta men inte fått svar. Kan inte ens stå upp för tillfället.:(
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-02-12 09:10:34 följande:

Min mage har försvunnit :/

Jag vet att den bara berodde på tarmar, men den var ju iaf stor och såg ut som en gravidmage. Nu ser jag bara lite allmänt lönnfet ut mitt fram på magen.

Väx bebis, väx! :D

Min med! Eller den har minskat iaf.. Längtar tills den riktiga magen börjar komma ordentligt.
  • familjenl
    KramKolan skrev 2015-02-12 09:57:55 följande:

V.11 och v.18. Nog har den växt lite!

så fin!
  • AnnaBanana
    Sanandra skrev 2015-02-12 13:25:01 följande:

Min bm ordinerade bara alvedon.:)

Kvittade de vilken alvedon ? Eller skulle de va vanlig? Har bara Novum hemma :/
  • Sanandra
    AnnaBanana skrev 2015-02-12 14:26:03 följande:
    Antar det ska vara vanlig.
  • charlotta1985

Det här säger läkemedelsverket:

Råd till dig som är gravid och har värk:
    Försök att använda läkemedel så sällan som möjligt under graviditeten. Om du har huvudvärk kan du be någon massera dig eller lägga dig och vila i ett mörkt och tyst rum. Se till att äta, dricka och sova regelbundet.
    Om du måste ta en värktablett ? ta en som innehåller paracetamol ? till exempel Alvedon, Panodil eller Pamol.
    Rådgör med din läkare om du måste ta smärtstillande i längre tid än några dagar.
    Ät inte värktabletter som är så kallade ?cox-hämmare?­? till exempel Ipren, Ibumetin, Treo, Magnecyl och Aspirin. De kan göra det svårare att bli gravid, fördröja förlossningen och göra att du blöder mer. Någon enstaka tablett under graviditeten är ingen fara, men undvik upprepad användning.

• familjenl
    KramKolan skrev 2015-02-12 09:57:55 följande:

V.11 och v.18. Nog har den växt lite!

så fin!
    AnnaBanana skrev 2015-02-12 14:26:03 följande:

Gå in på fass.se och skriv in novum (eller kolla bipacksedeln) där står det garanterat om den sortens Alvedon oxå går att använda vid graviditet eller inte. :) krya på er!
  • familjenl

Oj då det blev visst något fel med mitt meddelande. Var inte meningen att citera KramKolan igen :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015