• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • charlotta1985
    februaribebis skrev 2015-02-16 13:41:45 följande:

Hur mycket fosterrörelser känner ni andrà? Jag är i 17+2 har har kännt rörelser flera gånger men det kan gå länge mellan och de är inte så tydliga. Andra barnet och det skrivs ju att det ska vara tydligare då men det kan jag inte riktigt hålla med om. Ja, möjligen att jag kände tidigare men mindre. Nr1 gav sig till känna med besked fast senare. V 19 tror jag. Då hade jag moderkakan i framvägg nu vet jag inte. Glad

Det är mitt första barn och jag är i v 16 (15+3). Jag är helt säker på att jag i lördags morgon, när jag halvlåg på rygg i soffan, kände bebis. Men sedan dess ingenting... förutom alla gasbubbor tarmarna då ;). Har desperat efter den fantastiska känslan lagt mig blixtstilla på rygg och koncentrerat mig stenhårt på att känna något, men nej. Nada.
    Längtar innerligt tills jag börjar känna mer och oftare! SÅ häftigt!
  • Sommar15
    charlotta1985 skrev 2015-02-16 13:58:59 följande:

Det är mitt första barn och jag är i v 16 (15+3). Jag är helt säker på att jag i lördags morgon, när jag halvlåg på rygg i soffan, kände bebis. Men sedan dess ingenting... förutom alla gasbubbor tarmarna då ;). Har desperat efter den fantastiska känslan lagt mig blixtstilla på rygg och koncentrerat mig stenhårt på att känna något, men nej. Nada.

Längtar innerligt tills jag börjar känna mer och oftare! SÅ häftigt!

Åh jag längtar så tills jag börjar känna något! Är en vecka efter dig... Men har moderkakan i framvägg och dessutom med första barnet har jag inga större förhoppningar på att känna något på många veckor än. Blir det innan vecka 20 blir jag glad! :)
  • Minxy

Jag känner bebisen ibland, men bäst när jag är på jobbet faktiskt :)

Fladdret kommer om jag: suttit stilla minst 15 minuter (gissar att bebben vaknar till när jag sitter still), sitter långt in mot skrivbordet så att magen precis tar emot skrivbordskanten. Då känns det små mjuka buffar ibland :)

Är i v.15

• AnnaBanana

Hur mycket fosterrörelser känner ni andrà? Jag är i 17+2 har har kännt rörelser flera gånger men det kan gå länge mellan och de är inte så tydliga. Andra barnet och det skrivs ju att det ska vara tydligare då men det kan jag inte riktigt hålla med om. Ja, möjligen att jag kände tidigare men mindre. Nr1 gav sig till känna med besked fast senare. V 19 tror jag. Då hade jag moderkakan i framvägg nu vet jag inte.

Första barnet och är i v 16 men har faktiskt tyckt mig känna det lilla fladdret och fisken som simmar runt som folk säger men vet inte om de e som att jag inbillar mig :p sitter långt ner så inte precis magen som kurrar :) när det gäller barnvagn sla vi köpa en ny , blir en Emmaljunga edge duo, är helt förälskad i dem och den vagn som passar oss bäst :) så får vänta drygt 10 v till innan vi beställer den men ska bli så kul att börja köpa babygrejer nu :) anar inte hur mycket jag längtar efter de :p
  • familjenl

Hur mycket fosterrörelser känner ni andrà? Jag är i 17+2 har har kännt rörelser flera gånger men det kan gå länge mellan och de är inte så tydliga. Andra barnet och det skrivs ju att det ska vara tydligare då men det kan jag inte riktigt hålla med om. Ja, möjligen att jag kände tidigare men mindre. Nr1 gav sig till känna med besked fast senare. V 19 tror jag. Då hade jag moderkakan i framvägg nu vet jag inte.

Jag har känt någon enstaka de senaste veckorna men har börjat känna mer nu sen i helgen. Som små buffar/fladder. Har moderkakan i bakvägg denna gång så förhoppningsvis så kommer man känna mer och tydligare rörelser snart. :)

Är i vecka 16.
  • MammaEmm

jag har känt lite svagt fladder några ggr och första gången var i fredags. v.15. dock så är moderkakorna i framvägg så barnmorskan sa att jag skulle känna senare än vanligt så jag vet inte om det bara varit inbillning.

är för övrigt sjukskriven en månad nu då jag inte får utsättas för alla virus och infektioner på jobbet. (jobbar på förskola) ... känns lagom kul :(

• Minxy

Hurra! Dom ringde från Mvc nu och frågade om jag kunde komma på UL den 20/3 istället för 24/3.

Ja tack :D

• familjenl
    Minxy skrev 2015-02-16 16:42:59 följande:

Hurra! Dom ringde från Mvc nu och frågade om jag kunde komma på UL den 20/3 istället för 24/3.

Ja tack :D

Härligt! Då har vi ul samma dag. :)
  • Zora

Vi har en Emmaljunga och är jättenöjd med den. Börjar dock fundera på hur vi ska göra nu när nästa barn kommer. Syskonvagn eller inte? Kommer vara 2 år och 3 månader mellan dem.

Svar på tråden Bf Augusti 2015