• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Smurfina
    Zora skrev 2015-02-16 18:36:00 följande:

Vi har en Emmaljunga och är jättenöjd med den. Börjar dock fundera på hur vi ska göra nu när nästa barn kommer. Syskonvagn eller inte? Kommer vara 2 år och 3 månader mellan dem.

Jag går i samma funderationer som dig med syskonvagn eller inte, har också 2år och 3månader melllan barnen. Bar förra barnet i sjal mycket och kommer nog bära nästa mycke också första månaderna i alla fall, så kanske man klarar sig utan syskonvagn...

• AnnaBanana

Har pratat med en annan bm nu om min foglossning men hon gav mig en tid till min egen bm först om 3 veckor :( hade ni nöjt er med de? Har ju fått mer och mer ont särskilt nu dem senaste dagarna :( tycker de va dåligt men hur hade ni gjort? Ringt och tjatat om en tidigare tid eller väntat? Min handläggare vill ha mig sjukskriven fortast möjligast :/

• Anvicra

Är nu i vecka 14 och mår fortfarande väldigt illa!!! Är jag den enda? Ligger i sängen senast nio och känner mig faktiskt lite deppad. Kub gick fint men jag har svårt att glädjas när jag mår som jag gör. När gick ert illamående över? Med min dotter försvann det nu i vecka 14. Längtar desperat efter aptit och träning!!!!!

• Maglizz
    Anvicra skrev 2015-02-16 22:38:04 följande:

Är nu i vecka 14 och mår fortfarande väldigt illa!!! Är jag den enda? Ligger i sängen senast nio och känner mig faktiskt lite deppad. Kub gick fint men jag har svårt att glädjas när jag mår som jag gör. När gick ert illamående över? Med min dotter försvann det nu i vecka 14. Längtar desperat efter aptit och träning!!!!!

Jag är också i v14 nu. Jag har noll graviditetssymtom, men spyr inte jag på morgonen(då väldigt illamående) så kan inte jag göra något på hela dagen... Sinnesjukt. Har fortfarande inte berättat för mina föräldrar och dom börjar nu tro att det är något fel i min kropp, särskilt min mamma... Kanske man borde berätta?
  • doccah

Phew händer mycket nu. Pratat med läkare samt chef idag om läget och kommer inte behövs gå tillbaka till jobbet. Vet ej om jag kommer få någon grav. penning efter sjukskrivningen men ja de löser nog sig! För övrigt är jag nästan helt säker på att jag med kände första rörelsen igår, det fladdrade inte utan mer något som "buffade" inifrån, men jag vet inte, kan vara inbillning :-P v 18 på torsdag!!

• MissJP
    Anvicra skrev 2015-02-16 22:38:04 följande:

Jag är i vecka 13 och väntar desperat på att illamåendet ska lugna sig.. Det verkar vara olika där. Men vanligast att det går över nu och att man får mer energi. Sedan finns det kvinnor med "otur" som får gå med illamående och trötthet genom hela graviditeten. Jag är rädd för det.
  • KramKolan
    AnnaBanana skrev 2015-02-16 20:29:43 följande:

Har pratat med en annan bm nu om min foglossning men hon gav mig en tid till min egen bm först om 3 veckor :( hade ni nöjt er med de? Har ju fått mer och mer ont särskilt nu dem senaste dagarna :( tycker de va dåligt men hur hade ni gjort? Ringt och tjatat om en tidigare tid eller väntat? Min handläggare vill ha mig sjukskriven fortast möjligast :/

Min bm sjukskriver inte, det gör en läkare på familjeläkaren. Testa att ringa dit, det borde gå fortare! <3
  • Minxy

Huvva! Drömde värsta Titanic-drömmen inatt! Vi var på ett skepp och jag visste att det skulle sjunka, men ingen trodde mig. Försökte hitta flytväst åt dottern (bara hon som var med av barnen), hade världens jävla ångest och panik :(

• charlotta1985
    Minxy skrev 2015-02-17 08:23:53 följande:

Huvva! Drömde värsta Titanic-drömmen inatt! Vi var på ett skepp och jag visste att det skulle sjunka, men ingen trodde mig. Försökte hitta flytväst åt dottern (bara hon som var med av barnen), hade världens jävla ångest och panik :(

Ja, alltså vilka sjuka drömmar man drömmer nuförtiden! Nästan bara ångestdrömmar också....
  • Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-02-17 09:39:32 följande:
    Ja, alltså vilka sjuka drömmar man drömmer nuförtiden! Nästan bara ångestdrömmar också....
    Ja :(
Svar på tråden Bf Augusti 2015