• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Leonis

Hej, ny här! Väntar mitt 2a barn i början augusti. Har en flicka på 1år.

Precis som förra lider jag av extremt illamående, och kräks flera gånger per dag, och de kommer nog inte gå över förrän frlossningen denna gången heller. Tappat 5kg än så länge, förra gången höll jag mig på plus/minus noll hela graviditeten...

Denna gången har jag fått problem med foglossning, speciellt på morgonen.

Har även massa sammandragningar och växtvärk från hell.

Så en väldigt jobbig gravititet och än är jag bara i v.18....

Har dock känns sparka/rörelser dagligen sen en månad tillbaka.

Börja misstänka att de kan var två, eftersom jag har extrem växtvärk och känner rörelserna så tydligt, har RUL om 2v så får väl veta först då!

Vi har en bugaboo donkey som vi ska använda, den kan användas i mono eller duo beroende på hur mycket storasyster vill åka.

• Minxy
    Leonis skrev 2015-02-17 13:05:58 följande:

Hej, ny här! Väntar mitt 2a barn i början augusti. Har en flicka på 1år.

Precis som förra lider jag av extremt illamående, och kräks flera gånger per dag, och de kommer nog inte gå över förrän frlossningen denna gången heller. Tappat 5kg än så länge, förra gången höll jag mig på plus/minus noll hela graviditeten...

Denna gången har jag fått problem med foglossning, speciellt på morgonen.

Har även massa sammandragningar och växtvärk från hell.

Så en väldigt jobbig gravititet och än är jag bara i v.18....

Har dock känns sparka/rörelser dagligen sen en månad tillbaka.

Börja misstänka att de kan var två, eftersom jag har extrem växtvärk och känner rörelserna så tydligt, har RUL om 2v så får väl veta först då!

Vi har en bugaboo donkey som vi ska använda, den kan användas i mono eller duo beroende på hur mycket storasyster vill åka.

Vad jobbigt för dig med illamåendet och foglossningen :(

Välkommen iaf :)
  • Hetlena
    Rosenbebis skrev 2015-02-17 12:35:46 följande:
    Jag är sugen på all sorts mat, nyttigt, onyttigt men gärna med mycket frukt och grönt. Gärna godis, glass, kakor och annat sockersött men jag lägger band på mig själv. Försöker......

Kan drömma mig bort till matvärldens förtrollade land haha. Vet inte om jag gått upp något. Fått behålla varenda liten kaksmula.
    Det där låter som mig innan jag blev gravid ;P 
    Men mitt sötsug finns knappt kvar alls. Tycker allt är FÖR sött. Glass gillar jag dock, men tror det lite är kylan jag är ute efter. Vill ha is i alla dryck nu mer :P Annars är det bara utomlands man sätter is i apelsinjuicen, men just nu sker det även hemma i kalla sverige. 
  • Sanandra

Kub gick toppen, lugn krabat därinne å siffror på strax över 13 000 så är mer än nöjd. Kanske kan börja njuta snart!!;)

• Minxy
    Sanandra skrev 2015-02-17 14:06:00 följande:

Kub gick toppen, lugn krabat därinne å siffror på strax över 13 000 så är mer än nöjd. Kanske kan börja njuta snart!!;)

Härligt! :)
  • MissJP
    Sanandra skrev 2015-02-17 14:06:00 följande:

Njut redan nu! Allt är perfekt :) Härligt med goda nyheter. Vi ska in på kub på måndag och hoppas på goda nyheter där med :)
  • AnnaBanana
    KramKolan skrev 2015-02-17 12:40:54 följande:

Ja men precis så! Så har det funkat för mig förut. Lycka till!!

Okej värt ett försök, tack!
    Hetlena skrev 2015-02-17 12:22:53 följande:

Jag trodde man skulle gå upp i vikt när man blev gravid =O Nu i vecka 15 och har gått ner nästan två kilo. Ska då tillägga att jag har väldigt lite illamående och har inte spytt en enda gång. Men har mycket mindre aptit, äter mindre portioner (blir fort mätt) och är inte sugen på slisk och onyttigheter. Så konstigt är det kanske inte, men det känns fel :P Någon fler? 

Har inte heller gått upp nåt däremot -1 kg. Men aptiten e inte den bästa och sötsaker e inte så eftertraktat just nu :p
  • Sanandra
    MissJP skrev 2015-02-17 17:25:22 följande:
    Njut redan nu! Allt är perfekt :) Härligt med goda nyheter. Vi ska in på kub på måndag och hoppas på goda nyheter där med :)
    Efter allt som varit tidigare har man bara så svårt att ta till sig att allt faktiskt är bra.:)
  • Kottex

Har gått upp 2-3 kilo, har alltid sedan tonåren legat mellan 54-56, var uppe på 58 i söndags. Aldriig hänt men det känns bra :) äter precis vad jag känner för. Alltid varit ett sötmonster och det är ingen skillnad nu ;) frukt och grönt har alltid varit mina ovänner men försöker äta en frukt om dagen iaf, har precis börjat med nikotinläkemedel, JA, jag är rökare och vill inte ha några negativa svar angående det. Tar gärna uppmuntrande ord istället. Någon mer som syndar ciggaretter?

• Hetlena
    Kottex skrev 2015-02-17 18:32:21 följande:

Har gått upp 2-3 kilo, har alltid sedan tonåren legat mellan 54-56, var uppe på 58 i söndags. Aldriig hänt men det känns bra :) äter precis vad jag känner för. Alltid varit ett sötmonster och det är ingen skillnad nu ;) frukt och grönt har alltid varit mina ovänner men försöker äta en frukt om dagen iaf, har precis börjat med nikotinläkemedel, JA, jag är rökare och vill inte ha några negativa svar angående det. Tar gärna uppmuntrande ord istället. Någon mer som syndar ciggaretter?

Tolkar det som att du försöker sluta röka och önskar dig all lycka till! =) Jag har själv rökt till och från sedan tonåren men aldrig särskilt mycket. (2-3 om dagen som mest, men oftast bara någon gång i veckan, var helt rökfri i två år vid ett tillfälle också). Jag har dock sån tur att jag inte alls är någon beroendeperson så att sluta för mig när jag blev gravid var inget problem. Innan kanske jag tog en cigg 1-2 ggr/vecka. Jag hoppas jag kommer kunna låta bli helt i framtiden men tror det finns risk att suget kommer när alkoholen åter är välkommen =/ Har dock skaffat e-cigg både jag och mannen och de funkar bra tycker jag! =) Kör nikotinfritt i min dock. Används inte nu då. 
Svar på tråden Bf Augusti 2015