• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Kottex
    Hetlena skrev 2015-02-17 18:49:23 följande:

Tolkar det som att du försöker sluta röka och önskar dig all lycka till! =) Jag har själv rökt till och från sedan tonåren men aldrig särskilt mycket. (2-3 om dagen som mest, men oftast bara någon gång i veckan, var helt rökfri i två år vid ett tillfälle också). Jag har dock sån tur att jag inte alls är någon beroendeperson så att sluta för mig när jag blev gravid var inget problem. Innan kanske jag tog en cigg 1-2 ggr/vecka. Jag hoppas jag kommer kunna låta bli helt i framtiden men tror det finns risk att suget kommer när alkoholen åter är välkommen =/ Har dock skaffat e-cigg både jag och mannen och de funkar bra tycker jag! =) Kör nikotinfritt i min dock. Används inte nu då. 

Har aldrig tänkt tanken att sluta röka innan, har rökt i 16 år, 15-16 per dag. Alkohol är inget jag dricker varken mycket eller ofta. Kaffe lär jag gå tillbaka till vilket kan bli lite jobbigare då man dricker det regelbundet dagligen. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och försöka sluta, är livrädd för att bli bitter och må dåligt psykiskt. Nikotinhjälpmedel är ju bättre att att röka, alltid något. Tack föuppmuntrande ord, precis vad jag behöver :)
  • charlotta1985
    Kottex skrev 2015-02-17 18:59:04 följande:

Har aldrig tänkt tanken att sluta röka innan, har rökt i 16 år, 15-16 per dag. Alkohol är inget jag dricker varken mycket eller ofta. Kaffe lär jag gå tillbaka till vilket kan bli lite jobbigare då man dricker det regelbundet dagligen. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och försöka sluta, är livrädd för att bli bitter och må dåligt psykiskt. Nikotinhjälpmedel är ju bättre att att röka, alltid något. Tack föuppmuntrande ord, precis vad jag behöver :)

Jag rökte ca 15 cig om dagen, rökt sen jag var 13 år. slutade sekunden jag blev gravid, inte varit något problem. Bra att du slutar, lycka till! :)
  • familjenl

Är det bara jag som har kvar sitt sötsug? ;) lever ändå nyttigare nu än när jag väntade dottern men sötsuget finns ju kvar ändå!

• Sommar15
    familjenl skrev 2015-02-17 20:23:16 följande:

Är det bara jag som har kvar sitt sötsug? ;) lever ändå nyttigare nu än när jag väntade dottern men sötsuget finns ju kvar ändå!

Nej, jag har det också! :) jag äter lika nyttigt/onyttigt som när jag var ogravid. Men är jag sugen på något nu är det oftare "riktig" mat än godis, men det slinker ner sånt också ibland precis som förut! Just nu äter jag t.ex. Lite choklad framför tvn... :)
  • Lilo
    Kottex skrev 2015-02-17 18:59:04 följande:

Kämpa på och lycka till!

Jag lyckades ta min sista cigg när jag va i vecka 10. Så rätt sent tyckte jag, men jag gjorde det!

Är dock övertygad om att jag kommer att börja röka igen efter att barnet är fött, tyvärr.

Som sagt, kämpa på! Du fixar det!
  • MissJP
    Sanandra skrev 2015-02-17 18:03:51 följande:

Efter allt som varit tidigare har man bara så svårt att ta till sig att allt faktiskt är bra.:)

Jag vet hur det är :)

Men allt verkar bra, så då får man försöka fokusera. För allt är ju bra! :D
  • Lilo

Ikväll kläckte vi nyheten för barnen. Det va pirrigt!

Älsta blev överlycklig, medan yngsta blev fundersam, glad och vääldigt nyfiken. Kände på magen flera ggr.

Har också känt rätt så tydliga "bubblor" 2 kvällar i rad nu, vilket känns helt underbart!

Äntligen börjar det kännas på riktigt!

• Lilo

Älsta blev överlycklig, medan yngsta blev fundersam, glad och vääldigt nyfiken. Kände på magen flera ggr.

Har också känt rätt så tydliga "bubblor" 2 kvällar i rad nu, vilket känns helt underbart!

• MissJP
    Kottex skrev 2015-02-17 18:32:21 följande:

Har gått upp 2-3 kilo, har alltid sedan tonåren legat mellan 54-56, var uppe på 58 i söndags. Aldriig hänt men det känns bra :) äter precis vad jag känner för. Alltid varit ett sötmonster och det är ingen skillnad nu ;) frukt och grönt har alltid varit mina ovänner men försöker äta en frukt om dagen iaf, har precis börjat med nikotinläkemedel, JA, jag är rökare och vill inte ha några negativa svar angående det. Tar gärna uppmuntrande ord istället. Någon mer som syndar ciggaretter?

Jag röker EN cigarett i veckan. Jag vet att det varken gör till eller från när det gäller barnets eller min hälsa. I övrigt är det inget kaffe, ingen alkohol eller något annat som kan skada. Men den enda cigaretten ska försvinna senast efter rul. Alla cigaretter man inte röker är superbra. Om man halverar är det bra. Rökning är aldrig bra.. men det är ett beroende, och alla har inte lika lätt att sluta. Frukt och grönsaker äter jag i mängder :p Gjorde en morotssoppa igår som jag skulle kunna leva på resten av mitt liv haha.
  • Cvs
    Lilo skrev 2015-02-17 20:42:15 följande:

Åh va roligt!:) vi berättade för min killes barn, min bonus förra veckan, han blev glad och pratat nu om " när våran bebis kommer" så gulligt! Jag var livrädd att han skulle bli arg och ledsen men det fick såå bra:)

Jag känner också bubblor i magen helt fantastiskt :)

Vilken v. är du i? Jag är i v.16
Svar på tråden Bf Augusti 2015