• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • livet från ljusa sidan

Jag läser varje dag men är inte så aktiv med skrivandet.. Mår inte superbra psykiskt och det är riktigt jobbigt... Vi har en väldigt jobbig situation med vår äldsta som tar mkt kraft och energi.

Men äter ssri fortfarande och enligt läkare är det ingen fara. Slutade med andra mediciner så fort jag blev gravid och slutade även snusa men har sug kvar hela tiden typ... Tur jag varit illamående för annars vet jag inte hur jag skulle slutat...

Kommer bli sjukskriven 25% och det känns bra. Jag hoppas det kommer bli fram tills jag går på ledigt i juni...

Men annars är det bra ;) rul om två veckor!!

• Lilo
    Cvs skrev 2015-02-17 20:56:05 följande:

Åh va roligt!:) vi berättade för min killes barn, min bonus förra veckan, han blev glad och pratat nu om " när våran bebis kommer" så gulligt! Jag var livrädd att han skulle bli arg och ledsen men det fick såå bra:)

Jag känner också bubblor i magen helt fantastiskt :)

Vilken v. är du i? Jag är i v.16

Åh va härligt med en sån positiv reaktion!!

Jag är i v 15!

Kom just på att jag så till bvc och får höra hjärtljud nästa vecka, och veckan efter är det dags för rul!! Spännande som bara den!!

Hoppas på att få veta kön också!
  • Lilo
    livet från ljusa sidan skrev 2015-02-17 21:18:43 följande:

Jag läser varje dag men är inte så aktiv med skrivandet.. Mår inte superbra psykiskt och det är riktigt jobbigt... Vi har en väldigt jobbig situation med vår äldsta som tar mkt kraft och energi.

Men äter ssri fortfarande och enligt läkare är det ingen fara. Slutade med andra mediciner så fort jag blev gravid och slutade även snusa men har sug kvar hela tiden typ... Tur jag varit illamående för annars vet jag inte hur jag skulle slutat...

Kommer bli sjukskriven 25% och det känns bra. Jag hoppas det kommer bli fram tills jag går på ledigt i juni...

Men annars är det bra ;) rul om två veckor!!

Det låter tungt! Men bra att du ser positivt och framåt!
  • Cvs
    Lilo skrev 2015-02-17 21:30:57 följande:

Åh va härligt med en sån positiv reaktion!!

Jag är i v 15!

Kom just på att jag så till bvc och får höra hjärtljud nästa vecka, och veckan efter är det dags för rul!! Spännande som bara den!!

Hoppas på att få veta kön också!

Åh vad jag längtar till rul! Men får vänta ett tag till, har tid 19/3. Men den som väntar på något gott :)
  • doccah
    Kottex skrev 2015-02-17 18:32:21 följande:

Har gått upp 2-3 kilo, har alltid sedan tonåren legat mellan 54-56, var uppe på 58 i söndags. Aldriig hänt men det känns bra :) äter precis vad jag känner för. Alltid varit ett sötmonster och det är ingen skillnad nu ;) frukt och grönt har alltid varit mina ovänner men försöker äta en frukt om dagen iaf, har precis börjat med nikotinläkemedel, JA, jag är rökare och vill inte ha några negativa svar angående det. Tar gärna uppmuntrande ord istället. Någon mer som syndar ciggaretter?

Rökte oxå innan, slutade en månad innan jag blev gravid dock, jag ville detta så jäkla mycket och det var anledning nog tyckte det var skitsvårt och även nu 4 månader senare kan jag bli sugen. Mannen har dock hjälpt till art pusha och då känns de lättare. Men jag får hela tiden tänka på att jag kommer få en bra belöning ;) lycka till och hoppas du kan sluta!!
  • Minxy
    Cvs skrev 2015-02-17 22:23:32 följande:
    Åh vad jag längtar till rul! Men får vänta ett tag till, har tid 19/3. Men den som väntar på något gott :)
    Jag får också vänta, har RUL 20/3 :/

Känns lite otäckt eftersom jag inte känt av någonting alls från magen de senaste dagarna :(

Och jag VET att det i början kan gå veckor utan att man känner nåt eftersom bebisen är så liten och har så gott om plats där inne, men man blir ändå nojig....

Det var samma med de två första, så man tycker ju att jag borde ha vant mig :P
  • charlotta1985

Jag har sedan imorse haft superont på en punkt på vänster sida av magen. Känns typ som håll, men ihållande. Gör inte ont när jag bara sitter eller går, utan när jag vrider mig på ett visst sätt, hostar till eller nyser. Försökt använda den käre vännen Google, men hittar inget speciellt. Någon som känner igen från denna eller tidigare graviditet?

• Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-02-18 10:30:44 följande:

Jag har sedan imorse haft superont på en punkt på vänster sida av magen. Känns typ som håll, men ihållande. Gör inte ont när jag bara sitter eller går, utan när jag vrider mig på ett visst sätt, hostar till eller nyser. Försökt använda den käre vännen Google, men hittar inget speciellt. Någon som känner igen från denna eller tidigare graviditet?

Det kan vara så att du sträck de sneda bukmusklerna. Jag fick nåt sånt under första graviditeten. Det blev gradvis värre under dagen och på eftermiddagen kunde jag inte stå rak. Åkte in och kollade och det visade sig vara en rejäl sträckning av ena sneda bukmuskeln, men jag kunde verkligen inte komma på när jag skulle ha sträckt mig?

Det gick bort med vila iaf :)

Ring BM och fråga vad dom tror för säkerhets skull.
  • Micka!
    Minxy skrev 2015-02-18 10:23:14 följande:

Jag får också vänta, har RUL 20/3 :/

Känns lite otäckt eftersom jag inte känt av någonting alls från magen de senaste dagarna :(

Och jag VET att det i början kan gå veckor utan att man känner nåt eftersom bebisen är så liten och har så gott om plats där inne, men man blir ändå nojig....

Det var samma med de två första, så man tycker ju att jag borde ha vant mig :P

Jag känner inte heller varje dag nu, gjorde det några dagar i rad och sen är det hur lugnt dom helst! Då blir man ju nojig...kände tydligast i lördags kväll, då var det mycket rörelse i flera minuter, ätit lite godis, var lika förra lördagen efter godisintag!!

Snart kommer vi känna de små varje dag, och få riktiga sparkar/ buffar, typ mot revbenen och urinblåsan, så man hoppar högt

Kände första riktiga sparken i v. 19 med dottern och v. 18 med sonen....längtar
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-02-18 10:35:42 följande:
    Det kan vara så att du sträck de sneda bukmusklerna. Jag fick nåt sånt under första graviditeten. Det blev gradvis värre under dagen och på eftermiddagen kunde jag inte stå rak. Åkte in och kollade och det visade sig vara en rejäl sträckning av ena sneda bukmuskeln, men jag kunde verkligen inte komma på när jag skulle ha sträckt mig?

Det gick bort med vila iaf :)

Ring BM och fråga vad dom tror för säkerhets skull.
    Hm, ja, jag tränade ju igår.... Får ringa och kolla, tack :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015