• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Hetlena

Sparar ni nå pengar inför den kommande inkomsttappen? Jag satsar på att lägga undan mellan tre och fem tusen i månaden fram till det är dags. Förra månade blev det 3500:- å denna ser det ut att bli samma. Sen kommer även mannen kasta in en del men hur mycket det blir kan jag inte svara på, men ungefär två-tre gissar jag. Tänker använda dessa under mammaledigheten för att täcka upp så man slipper leva så hemskt fattigt. Men bara om det behövs så klart. Ska inte göra några stora utsvävningar bara för att pengarna finns. Men känns tryggt att ha ifall det blir tungt. =)

• MissJP
    Hetlena skrev 2015-02-18 14:01:58 följande:

Sparar ni nå pengar inför den kommande inkomsttappen? Jag satsar på att lägga undan mellan tre och fem tusen i månaden fram till det är dags. Förra månade blev det 3500:- å denna ser det ut att bli samma. Sen kommer även mannen kasta in en del men hur mycket det blir kan jag inte svara på, men ungefär två-tre gissar jag. Tänker använda dessa under mammaledigheten för att täcka upp så man slipper leva så hemskt fattigt. Men bara om det behövs så klart. Ska inte göra några stora utsvävningar bara för att pengarna finns. Men känns tryggt att ha ifall det blir tungt. =)

Jag sparar inte så mycket just nu utan "skuldsanerar" istället så jag inte har en enda onödig räkning/lån när bebis väl kommer ut. Så just nu betalar jag runt 20 papp i månaden i räkningar. Det som oroar mig mest med ekonomiska är att vi måste skaffa en större lägenhet. Här är alla stora lägenheter så sanslöst dyra i hyra.. för en fyra i normal storlek får man ge runt 10 i månaden för. När jag blir föräldraledig så kommer min inkomst att halveras.. Min karl har inte världens bästa inkomst men han har iaf fast jobb och det är värt en del. Vi får nog sätta oss ner och prata igenom det här. Vi har separat ekonomi.
  • Minxy
    Hetlena skrev 2015-02-18 14:01:58 följande:

Bra tänkt! Jag har inte sparat än men nu när du säger det så är det ju inte alls någon dum idé :)
  • Hetlena
    MissJP skrev 2015-02-18 14:54:05 följande:
    Jag sparar inte så mycket just nu utan "skuldsanerar" istället så jag inte har en enda onödig räkning/lån när bebis väl kommer ut. Så just nu betalar jag runt 20 papp i månaden i räkningar. Det som oroar mig mest med ekonomiska är att vi måste skaffa en större lägenhet. Här är alla stora lägenheter så sanslöst dyra i hyra.. för en fyra i normal storlek får man ge runt 10 i månaden för. När jag blir föräldraledig så kommer min inkomst att halveras.. Min karl har inte världens bästa inkomst men han har iaf fast jobb och det är värt en del. Vi får nog sätta oss ner och prata igenom det här. Vi har separat ekonomi.
    Ja vi har också sett över utgifter och plockat bort allt onödigt. Bland annat kollat igenom försäkringar och bytt till billigare. Kommer även sälja vår ena jättetörstiga bil och köpa en mindre och snålare. Sen kommer vi spara ca 2200:-/månad när jag är hemma för att jag inte pendlar till jobbet då. =)
  • Liafiaa
    Minxy skrev 2015-02-18 11:52:38 följande:

Idag är det för övrigt "bara" 30 dagar kvar till RUL! Hej och hå, tänk när man kommer ner på ensiffrigt! :D

Och jag har "bara" 37 dagar kvar. Evighet!
  • MissJP
    Hetlena skrev 2015-02-18 15:10:01 följande:

Ja vi har också sett över utgifter och plockat bort allt onödigt. Bland annat kollat igenom försäkringar och bytt till billigare. Kommer även sälja vår ena jättetörstiga bil och köpa en mindre och snålare. Sen kommer vi spara ca 2200:-/månad när jag är hemma för att jag inte pendlar till jobbet då. =)

Det är helt galet vad mycket pengar man lägger på onödiga saker varenda månad. Nu är det dags att göra något åt det. Lekland bara en gång i månaden istället för två typ :p Men ja.. 2200 är mycket pengar.. speciellt om man kan spara det i ett halvår!
  • MammaEmm

imorgon ska jac på ul! längtar och hoppas de små mår bra!

undrar om man kan se kön? är i v15.

• KramKolan

Rul imorgon (!) och 17 dagar till Ullared!! Ska bli såååå spännande imorgon. Hoppas bebisen mår bra...

• charlotta1985
    KramKolan skrev 2015-02-18 18:00:08 följande:

Rul imorgon (!) och 17 dagar till Ullared!! Ska bli såååå spännande imorgon. Hoppas bebisen mår bra...

Vad spännande! Ska du ta reda på kön?
  • KramKolan
    charlotta1985 skrev 2015-02-18 18:42:25 följande:
    Vad spännande! Ska du ta reda på kön?
    Det ska bli väldigt skönt att se om den mår bra! Men vi har inte tänkt ta reda på kön. Vi vill att det ska bli en riktig överraskning när den kommer! <3 Så vi hoppas att de inte försäger sig imorgon! =P
Svar på tråden Bf Augusti 2015