Hetlena skrev 2015-02-18 14:01:58 följande:
Sparar ni nå pengar inför den kommande inkomsttappen? Jag satsar på att lägga undan mellan tre och fem tusen i månaden fram till det är dags. Förra månade blev det 3500:- å denna ser det ut att bli samma. Sen kommer även mannen kasta in en del men hur mycket det blir kan jag inte svara på, men ungefär två-tre gissar jag. Tänker använda dessa under mammaledigheten för att täcka upp så man slipper leva så hemskt fattigt. Men bara om det behövs så klart. Ska inte göra några stora utsvävningar bara för att pengarna finns. Men känns tryggt att ha ifall det blir tungt. =)
Jag sparar inte så mycket just nu utan "skuldsanerar" istället så jag inte har en enda onödig räkning/lån när bebis väl kommer ut. Så just nu betalar jag runt 20 papp i månaden i räkningar. Det som oroar mig mest med ekonomiska är att vi måste skaffa en större lägenhet. Här är alla stora lägenheter så sanslöst dyra i hyra.. för en fyra i normal storlek får man ge runt 10 i månaden för. När jag blir föräldraledig så kommer min inkomst att halveras.. Min karl har inte världens bästa inkomst men han har iaf fast jobb och det är värt en del. Vi får nog sätta oss ner och prata igenom det här. Vi har separat ekonomi.