• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • TyckOmMig

MammaEmm-kön kan man med säkerhet se efter 14 v-jag var hos SPEC MVC då jag var i v 14+3 och fick ett oförberett UL av min överläkare och fick då reda på könen på mina bägge tvillingar!Har RUL den 11/3 ganska sent gränsen till v 21 nästan men har ju redan fått se mina guldklimpar många gånger redan!

• MammaEmm
    TyckOmMig skrev 2015-02-18 19:23:34 följande:

MammaEmm-kön kan man med säkerhet se efter 14 v-jag var hos SPEC MVC då jag var i v 14+3 och fick ett oförberett UL av min överläkare och fick då reda på könen på mina bägge tvillingar!Har RUL den 11/3 ganska sent gränsen till v 21 nästan men har ju redan fått se mina guldklimpar många gånger redan!

åhhh vad spännande!

hoppas vi får veta :)

storasyster önskar sig en av varje haha.
  • charlotta1985
    KramKolan skrev 2015-02-18 19:01:02 följande:

Det ska bli väldigt skönt att se om den mår bra! Men vi har inte tänkt ta reda på kön. Vi vill att det ska bli en riktig överraskning när den kommer! <3 Så vi hoppas att de inte försäger sig imorgon! =P

Ja det är ju självklart det viktigaste, att den lille mår bra :). Hehe, ne blir nog lätt att de säger typ "nu gjorde h*n en volt" om de sett. Fast å andra sidan sa bm "han" flera ggr på vårt kub-ul så ibland säger de nog så fast de inte ens vet.
  • KramKolan

Tittade först på en film där ett barn dog när det var tre dagar, efter det såg jag Greys anatomy där ett par får reda på att deras ofödda barn är sjukt, genom ett ultraljud.

Perfekt uppladdning inför rul imorgon.. =S Tur att vi har tid kl.8.00 så vi slipper vänta...

• Minxy
    KramKolan skrev 2015-02-18 22:20:47 följande:

Tittade först på en film där ett barn dog när det var tre dagar, efter det såg jag Greys anatomy där ett par får reda på att deras ofödda barn är sjukt, genom ett ultraljud.

Perfekt uppladdning inför rul imorgon.. =S Tur att vi har tid kl.8.00 så vi slipper vänta...

Det var en hyfsat dålig uppladdning ja :P

Allt kommer gå bra, lycka till!
  • Sanandra

Kul start på dagen. Körde till jobbet idag. De jag samåker med var 20 min sen, fick vänta i bilen från 5-5:20 utan frukost i magen vilket resulterade i att jag hulkade som en gris när jag kom till jobbet. Har 30-35 min till jobbet där jag brukar äta frukost. Hade jag vetat hur sen de skulle vara så skulle jag ätit innan jag for.

Hoppas detta illamående går över snart, V.14 nu.:(

Men, dagen kan ju knappast bli sämre iaf.:)

Ha en toppendag!

• Minxy

En fråga till er som har sammandragningar: när får ni dom? Märker ni att dom kommer om ni stressar eller så?

Mina kommer när jag lagt barnen och äntligen slappnar av på kvällen :(

• familjenl
    Minxy skrev 2015-02-19 07:23:38 följande:

En fråga till er som har sammandragningar: när får ni dom? Märker ni att dom kommer om ni stressar eller så?

Mina kommer när jag lagt barnen och äntligen slappnar av på kvällen :(

Har inte haft så många sd i denna grav än men när jag väntade dottern så blev det värre när jag var stressad. Tror det är vanligt att de kommer när man varit igång och sedan sätter sig ner o vilar..
  • Cvs
    KramKolan skrev 2015-02-18 22:20:47 följande:

Usch, man ska inte titta på sånt! Jag såg också nått program där navelsträngen hade lindats runt axlarna så när huvudet var ute så tryckte bm tillbaka barnet in igen för att sedan utföra kejsarsnitt.. Helt sjukt! Detta var alltså inte autentiskt utan en såpa.

Hur gick RUL? :)
  • rosali84

Fick se ett tickande hjärta och en livlig bebis på KUB idag! Blev flyttad till 28/8 och tänkte hänga lite här hos er oxå. Tidigare beräkn var 1/9, så har mest varit i septembergruppen.

Svar på tråden Bf Augusti 2015