• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy
    Sommar15 skrev 2015-02-19 20:22:50 följande:

Grattis till lyckat RUL! Jag har mitt om fyra veckor! Fyra låååånga veckor! :)

Samma här, 4 veckor och en dag för att vara exakt :(
  • Sommar15
    Minxy skrev 2015-02-19 20:29:40 följande:

Samma här, 4 veckor och en dag för att vara exakt :(

Då har jag en dag tidigare :) men ja, usch vad långt det är tills dess! Vi får hoppas att tiden går fort!
  • Cvs
    jenwal skrev 2015-02-19 19:59:55 följande:

Kul att få göra RUL! Jag har hela 6 veckor kvar till mitt... Lång väntan. Jag längtar så!

Kommer ni allihop ta reda på kön eller är det någon som tänker låta det vara hemligt till fl?

Kunde vara kul att höra vad alla tror och sedan när man gjort RUL se om känslan stämde :)

Jag tror att vi väntar en liten flicka.

jag har 4 veckor kvar ..men hur snabbt brukar inte veckorna gå? :)
    Vi kommer att ta reda på kön så vi kan börja prata namn och så.
    Jag tror jag har en liten tjej i magen.
  • Rosenbebis
    Cvs skrev 2015-02-19 20:45:46 följande:

jag har 4 veckor kvar ..men hur snabbt brukar inte veckorna gå? :)

Vi kommer att ta reda på kön så vi kan börja prata namn och så.

Jag tror jag har en liten tjej i magen.

Fyra veckor och fyra dagar kvar till RUL. Kommer vara i v 20 då. Idag är det fyra veckor sedan vi gjorde kub ultraljudet. Där jag bor erbjuds alla kub och RUL ligger tydligen normalt i v 20 ca. Vi har bestämt oss för att kolla kön... Det ska bli spännande! Jag tror fasen ingenting just nu. Jag tycker också tiden går fort.
  • Cvs
    Rosenbebis skrev 2015-02-19 20:47:25 följande:
    Fyra veckor och fyra dagar kvar till RUL. Kommer vara i v 20 då. Idag är det fyra veckor sedan vi gjorde kub ultraljudet. Där jag bor erbjuds alla kub och RUL ligger tydligen normalt i v 20 ca. Vi har bestämt oss för att kolla kön... Det ska bli spännande! Jag tror fasen ingenting just nu. Jag tycker också tiden går fort.
    Jag kommer också va i v.20 när det är dags.
    Innan jag blev gravid hade jag en bild av att man sprang på ultraljud lite titt som tätt, hehe så när bm sa att det vanligtvis bara var ett blev jag lite snopen.. Men jag förstår ju nu att det kanske inte är så nyttigt för det lilla fostret. 
    De flesta vänner inkl sambo trodde kille först men nu har de börjat ändra sig av nån anledning så jag hakar mest på vad dem andra tror :) För hur ska man "känna" av det liksom? 
  • Minxy

Jag har verkligen ingen aning om vad det är för kön. Vi hade bestämt oss för att inte ta reda på det den här gången (tog reda på könet med både sonen och dottern), men jag börjar vackla.... :P

Det ÄR mysigt att "veta" vem som ligger i magen, men samtidigt vore det ju häftigt att ha det kvar som överraskning. Nä...vi har ju 4 veckor på oss att diskutera frågan...och dessutom kanske man inte ens ser könet vid RUL! Så var det med dottern, på henne gjorde vi ett tillväxt-UL i v. 30 och då såg vi :)

• AnnaBanana

3 v till RUL för vår del kommer då va i v 19 :) sambon vill ha reda på könet så då gör vi de, för min dem hade de gärna kunnat vara en överraskning :) sambon och omgivningen är säkra på att det e en pojke, jag lutar lite åt de hållet men är fortfarande lite osäker. Hade varit roligt att få se allas miner om de va en flicka därinne istället :p ibland kan man ju ha drömmar om vad för kön de kommer bli osv , själv har jag nämligen drömt om att de blir en flicka, vad tror ni? Kan drömmarna vara sanna eller inbillning? :)

• MammaEmm

vårt ul odag gick jättebra och båda två såg pigga ut :) så härligt att se!

såg inte kön ännu men bm trodde garanterat vi skulle kunna se på rul. det är samma barnmorska som ska göra det så känns skönt att veta att man inte får någon tjurig som inte vill kolla :)

• Cvs
    AnnaBanana skrev 2015-02-19 21:42:02 följande:

3 v till RUL för vår del kommer då va i v 19 :) sambon vill ha reda på könet så då gör vi de, för min dem hade de gärna kunnat vara en överraskning :) sambon och omgivningen är säkra på att det e en pojke, jag lutar lite åt de hållet men är fortfarande lite osäker. Hade varit roligt att få se allas miner om de va en flicka därinne istället :p ibland kan man ju ha drömmar om vad för kön de kommer bli osv , själv har jag nämligen drömt om att de blir en flicka, vad tror ni? Kan drömmarna vara sanna eller inbillning? :)

Jag har också hört de där med drömmar. Både jag och min lillasyster har drömt att jag fått en tjej.. så vi får se:)
  • MissJP

Nattarbetar.. är van vid det men har hört att det inte är speciellt bra när man är gravid. Någon mer som suddar på nätterna?

Svar på tråden Bf Augusti 2015