• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • AnnaBanana
    Cvs skrev 2015-02-19 21:55:31 följande:

Jag har också hört de där med drömmar. Både jag och min lillasyster har drömt att jag fått en tjej.. så vi får se:)

Ja jag längtar verkligen till RUL för o se så får hoppas bebis vill "visa" upp sig :)
  • Sanandra
    MissJP skrev 2015-02-19 23:58:36 följande:

Nattarbetar.. är van vid det men har hört att det inte är speciellt bra när man är gravid. Någon mer som suddar på nätterna?

Jag jobbar nätter men har inte hört så mkt negativt. Tycker maten är svårast annars behöver jag bara sova längre för att återhämta mig.:)
  • MissJP
    Sanandra skrev 2015-02-20 01:19:04 följande:

Jag jobbar nätter men har inte hört så mkt negativt. Tycker maten är svårast annars behöver jag bara sova längre för att återhämta mig.:)

Jag har hört om risk för missfall.. men det känns som att det mer gäller nattarbetare som inte sover så bra på dagen eller som vräker i sig sötsaker på natten. Men man blir ju ändå lite paranoid efter såna påståenden.

Hur länge sover du? Jag får bara sova 6 timmar som mest, sen måste jag hämta dottern på förskolan.
  • Zezzanz

Jag har sovande natt men lyckas då inte sova:/ min Bm rekommenderar inte nattarbete varken vaken eller sovande men det struntar chefen i.

• charlotta1985
    AnnaBanana skrev 2015-02-19 21:42:02 följande:

3 v till RUL för vår del kommer då va i v 19 :) sambon vill ha reda på könet så då gör vi de, för min dem hade de gärna kunnat vara en överraskning :) sambon och omgivningen är säkra på att det e en pojke, jag lutar lite åt de hållet men är fortfarande lite osäker. Hade varit roligt att få se allas miner om de va en flicka därinne istället :p ibland kan man ju ha drömmar om vad för kön de kommer bli osv , själv har jag nämligen drömt om att de blir en flicka, vad tror ni? Kan drömmarna vara sanna eller inbillning? :)

Jag har läst om en myt som säger att det blir tvärtom vad man drömmer om, dvs drömmer du om en flicka så blir det en pojke och vise versa :). Bara en myt som sagt, men vem vet... Jag har drömt 3 ggr att det blir en flicka men tror på pojke. Ska bli spännande, även om det viktigaste såklart är att bebis mår bra. Och jag blir lika glad oavsett kön!
  • familjenl
    jenwal skrev 2015-02-19 19:59:55 följande:

Kul att få göra RUL! Jag har hela 6 veckor kvar till mitt... Lång väntan. Jag längtar så!

Kommer ni allihop ta reda på kön eller är det någon som tänker låta det vara hemligt till fl?

Kunde vara kul att höra vad alla tror och sedan när man gjort RUL se om känslan stämde :)

Jag tror att vi väntar en liten flicka.

Vi hoppas på att kunna ta reda på det den här gången. :) de misstänkte en pojke på ul förra veckan även om de inte kunde se pojke så vi tror väl lite på att det är en pojke men vi får se på rul.:)
  • familjenl
    MissJP skrev 2015-02-20 01:28:34 följande:

Jag har hört om risk för missfall.. men det känns som att det mer gäller nattarbetare som inte sover så bra på dagen eller som vräker i sig sötsaker på natten. Men man blir ju ändå lite paranoid efter såna påståenden.

Hur länge sover du? Jag får bara sova 6 timmar som mest, sen måste jag hämta dottern på förskolan.

Jobbar inte natt men har en dotter som inte sover särskilt bra på nätterna så vi sover 6 h en bra natt men oftast mindre. Men bebisen verkar må bra än så länge så jag hoppas det inte påverkar. :)

Du/ni/vi kanske får ta en extra tupplur om dagen

? :)
  • sagofröken

Ang. att ta reda på kön. Vi gjorde det med dottern och tyckte det var skönt att veta så mycket som möjligt om bebisen i förväg. Nu känns det som att det kvittar, men vi har fått för oss att det skulle vara lättare för dottern att förbereda sig om hon vet innan. Hon är 4 och trots mina ansträngningar (eller pga dem...) väldigt intresserad av vilka som är pojkar eller flickor. Hon har ena dagen sagt att hon bara vill ha en lillasyster "för att pojkar är så bråkiga" (gaaaah!!!) och andra dagen att hon bara vill ha en lillebror så det blir jämn könsfördelning hemma. Nu känner jag att vad fan, om vi tar reda på kön är det som att vi bekräftar för henne att det spelar roll. Men å andra sidan är det kanske dumt att hon går och hoppas på nåt och blir besviken när bebisen kommer. Hur tänker ni andra som har barn sedan tidigare? Vore det hemskt orättvist att ta reda på det men inte berätta för syskonet? För TÄNK om det är fel också, hur hanterar en fyraåring det liksom...

• Minxy
    sagofröken skrev 2015-02-20 08:35:57 följande:

Ang. att ta reda på kön. Vi gjorde det med dottern och tyckte det var skönt att veta så mycket som möjligt om bebisen i förväg. Nu känns det som att det kvittar, men vi har fått för oss att det skulle vara lättare för dottern att förbereda sig om hon vet innan. Hon är 4 och trots mina ansträngningar (eller pga dem...) väldigt intresserad av vilka som är pojkar eller flickor. Hon har ena dagen sagt att hon bara vill ha en lillasyster "för att pojkar är så bråkiga" (gaaaah!!!) och andra dagen att hon bara vill ha en lillebror så det blir jämn könsfördelning hemma. Nu känner jag att vad fan, om vi tar reda på kön är det som att vi bekräftar för henne att det spelar roll. Men å andra sidan är det kanske dumt att hon går och hoppas på nåt och blir besviken när bebisen kommer. Hur tänker ni andra som har barn sedan tidigare? Vore det hemskt orättvist att ta reda på det men inte berätta för syskonet? För TÄNK om det är fel också, hur hanterar en fyraåring det liksom...

Ja precis, tänk om det är fel. Man förbereder barnet på ett visst kön, man pratar namn, inreder eventuellt barnrum osv. Och sen blir det ingen Nils utan en Sigrid?

Jag håller med om att det är svårt att veta hur man ska göra. Min son vill ha en lillebror, min dotter vill ha en lillasyster, så hur vi än gör kommer någon bli sur :P
  • avoa

vill bara gratulera er alla till era fina ul-bilder. 
    våra bilder ser mest ut som en klump av ngt slag med 4 böjda streck ifrån.
    anledningen är att plutten vägrade visa sig i profil och att jag har 2 operationer av magen som gör att jag har mkt ärrvävnad och detta gjorde att kvalitén blev mkt sämre.
    hoppas på bättre bilder på nästa ul 12mars.

Svar på tråden Bf Augusti 2015