• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Sanandra
    MissJP skrev 2015-02-20 01:28:34 följande:
    Jag har hört om risk för missfall.. men det känns som att det mer gäller nattarbetare som inte sover så bra på dagen eller som vräker i sig sötsaker på natten. Men man blir ju ändå lite paranoid efter såna påståenden.

Hur länge sover du? Jag får bara sova 6 timmar som mest, sen måste jag hämta dottern på förskolan.
    Jag sover från ca 7-13. Sista natten 7-11. Min bm har inte sagt ngt speciellt mer än att göra det som känns bäst i kroppen, har aldrig hört ngt om ngn forskning som säger att det är farligt att arbeta natt. Sedan handlar väl allt om hur många nätter osv.

Vi jobbar som mest 3 nätter på raken och alltid 12-timmarspass. Vi får gå på dagtid from V.26 men det har inte med skiftgången att göra utan att jag inte ska vara fabriksmiljö pga buller osv. Tycker jag mår bättre av nattarbete än dagtid då det är lugnare hos oss på natten än under dagtid när det springer massa löst folk där osv.:)
  • Sanandra
    sagofröken skrev 2015-02-20 08:35:57 följande:

Ang. att ta reda på kön. Vi gjorde det med dottern och tyckte det var skönt att veta så mycket som möjligt om bebisen i förväg. Nu känns det som att det kvittar, men vi har fått för oss att det skulle vara lättare för dottern att förbereda sig om hon vet innan. Hon är 4 och trots mina ansträngningar (eller pga dem...) väldigt intresserad av vilka som är pojkar eller flickor. Hon har ena dagen sagt att hon bara vill ha en lillasyster "för att pojkar är så bråkiga" (gaaaah!!!) och andra dagen att hon bara vill ha en lillebror så det blir jämn könsfördelning hemma. Nu känner jag att vad fan, om vi tar reda på kön är det som att vi bekräftar för henne att det spelar roll. Men å andra sidan är det kanske dumt att hon går och hoppas på nåt och blir besviken när bebisen kommer. Hur tänker ni andra som har barn sedan tidigare? Vore det hemskt orättvist att ta reda på det men inte berätta för syskonet? För TÄNK om det är fel också, hur hanterar en fyraåring det liksom...

Vår snart 4-åring surrar hela tiden om att det ska komma en lillasyster, svarar bara att det får vi se och hon är rätt nöjd med det. Tror inte man ska lägga så stor vikt vid kön osv. Barn anpassar sig och blir glad så småningom i vilket fall. Vi kommer inte kolla kön då vi tycker det känns ovesäntligt vad det blir,för som sagt, tänk om de ser fel.:)
  • Minxy

Åh, varför ska man vara så nojig?!

Har inte känns nåt biff eller sprattel på säkert över en vecka! :(

Funderar om jag ska ringa min BM och ordna en tid för ett UL, men samtidigt tycker jag att det inte ska behövas. Herregud....jag vet ju sedan tidigare att det går veckor i början där man känner sig helt ogravid!

• AnnaBanana
    charlotta1985 skrev 2015-02-20 07:20:19 följande:

Jag har läst om en myt som säger att det blir tvärtom vad man drömmer om, dvs drömmer du om en flicka så blir det en pojke och vise versa :). Bara en myt som sagt, men vem vet... Jag har drömt 3 ggr att det blir en flicka men tror på pojke. Ska bli spännande, även om det viktigaste såklart är att bebis mår bra. Och jag blir lika glad oavsett kön!

Okej de har jag faktiskt inte hört :) jag har drömt 2 ggr flicka men vet inte om de kanske e för att de kanske e de jag vill innerst inne ? :p men sålänge bebis e frisk så e de allt som räknas :) skulle inte förvåna mig om de e så som du säger, alla andra tror ju de e en pojk så :)
  • Queenxiter

Jag har alltid trott flicka, och har mest tjejnamn klart men nu kom sambon på ett så fint Pojknamn så nu tänker jag bara att det är en liten pojke därinne :)

• Julle86

Jag har drömt att det är en pojke i magen .. men vi ska inte kolla upp könet innan :) Idag var jag hos BM på fortsatt inskrivning (v.14) .. hon skulle lyssna på hjärtat och hittade inget hjärtljud, fy va orolig jag blev. Som tur är har dom läkare/ultraljud i samma byggnad så jag fick gå dit och kolla (han hade dock en patient så jag fick vänta ca 30 min) Man hinner tänka mycket på den tiden.. Men allt var bra! Bebisen rörde på sig jättemycket och hjärtat slog så fint. Det var som att hålla andan i 30 min och sedan kunna andas igen <3

• Minxy
    Julle86 skrev 2015-02-20 19:33:50 följande:

Jag har drömt att det är en pojke i magen .. men vi ska inte kolla upp könet innan :) Idag var jag hos BM på fortsatt inskrivning (v.14) .. hon skulle lyssna på hjärtat och hittade inget hjärtljud, fy va orolig jag blev. Som tur är har dom läkare/ultraljud i samma byggnad så jag fick gå dit och kolla (han hade dock en patient så jag fick vänta ca 30 min) Man hinner tänka mycket på den tiden.. Men allt var bra! Bebisen rörde på sig jättemycket och hjärtat slog så fint. Det var som att hålla andan i 30 min och sedan kunna andas igen <3

Åh vad skönt!
  • Queenxiter
    Julle86 skrev 2015-02-20 19:33:50 följande:

Usch vad hemskt, men vad skönt att du kunde komma in och kolla med ultraljud.
  • MuffinCake

Jag har ingen aning om vilken sort som bor i magen den här gången!

Har dock drömt 2 ggr att vi fått en pojke till :)

Sambon och de flesta andra verkar trots det gissa på flicka.

Vi vill gärna veta, så förhoppningsvis kan de se på RUL om en vecka :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015