• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Zora
    doccah skrev 2015-02-21 15:51:12 följande:

Min mage vecka 18 smile1.gifphpV3V4Am90530.jpg

Fiiin!!! Är det första barnet? Eller har du någon/några sedan tidigare?
  • AnnaBanana
    KramKolan skrev 2015-02-21 13:50:25 följande:

Jag har magkatarr. Men det har jag "jämt". Jah äter Omeprazol. Det går fint att äta under graviditeten. Sen kompletterar jag med Nouvalucol och Samarin vid behov.

Krya på maggen!

Tack för tipset! :)
  • MissJP
    Sanandra skrev 2015-02-21 08:45:29 följande:

Det där är inget nytt under himlen. Att skiftjobb inte är bra för kroppen är kännt sedan länge. Oftast lever skiftarbetare ngr år mindre än de som jobbar dag. Men då allt fler jobb innebär skiftgång är det ju svårt att undgå. Man kan ju inte gå arbetslös, pengar behöver man ju alltid.

Nej precis. Det är en sak.. men jag reagerade på att det ökar risken för missfall.

Är det inte lag på att gravida ska få byta till dag? Eller är det bara rekommenderat kanske...
  • doccah
    Zora skrev 2015-02-21 16:09:56 följande:
    Fiiin!!! smile1.gif Är det första barnet? Eller har du någon/några sedan tidigare?
    Tack!! ja det är första barnet :) sambons andra
  • Sanandra
    MissJP skrev 2015-02-21 22:34:57 följande:
    Nej precis. Det är en sak.. men jag reagerade på att det ökar risken för missfall.

Är det inte lag på att gravida ska få byta till dag? Eller är det bara rekommenderat kanske...
    Jag vet faktiskt inte men tror inte det finns ngn sådan lagstiftning. Det är troligen upp till arbetsgivaren. Jag blir inte omplacerade i V.26 pga skiftgången utan pga fabriksmiljön med mkt buller, tunga lyft osv.

Sedan kan det ju ofta vara lugnare att jobba natt än dag, hos oss är många arbetsmoment satt på dagen så man inte ska behöva göra så mkt utöver det vanliga på nätterna.:)
Svar på tråden Bf Augusti 2015