• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Zezzanz
    AnnaBanana skrev 2015-02-23 02:10:04 följande:

Förresten har några frågor.. Någon som börjat tycka de e obekvämt att sova i olika ställningar än? Jag har svårt för rygg, känns som all tyngd trycker på på nåt vis de som funkar bäst e att ligga på vänstersidan för mig för de känns precis som om all tyngd försvinner lite då jag tror bebis ligger där :p

Senaste 2 dagarna har jag känt ett slags obehag i benen främst i vänstra, ungefär som att nån häller gelé el liknande i dem :p nån mer?

Den här Facebookgruppen va hemlig ? Kan andra på ens vännerlista se den då om man går med i den? :/

Facebook sidan är hemlig inga av dina vänner kan se den! Bara medlemmar som ser den.
  • charlotta1985
    Kattflickan skrev 2015-02-23 10:20:13 följande:
    Restless legs under graviditeten beror troligen på magnesiumbrist. Ta tillskott!
    Magnesium har jag tagit tidigare, men var osäker på om man fick ta nu under grav. Får börja igen! Tack för tipset :)
  • AnnaBanana

Tack för alla svar! Va skönt att inte va ensam! Ska träffa bm den 9:e så sla prata med henne om allt detta då! De i benen känns så obehagligt bara :/ tycker de känns lite konstigt att gravsymtomen har ändrats så mycket :p att gå ifrån ömma bröst, trötthet, smått illamående då o då och svullen mage till foglossning, konstiga krämpor i benen, svårt att sova i olika ställningar och ha väldigt fantasifulla drömmar plus att jag inte kan ha vanlig bh för då blir brösten rent hårda o uppsvällda ( t-short bh funkar bara). En del av grejerna känns liksom inte riktigt som några klassiska symtom precis :p förresten ang fantasifulla drömmar , nån mer som fått de än? :p

• MissJP

Ni hade rätt som vanligt!

Fick 1:20,000 på alla tre. På enbart blodprovet så var det 1:280,000 haha.. men hon sa att de inte går över 20,000 för det finns liksom ingen anledning enligt henne.

Nackspalten var 1,07 så det är fint!

Den där bebisen levde om och visade alla konster den kunde :D

Tänk att gå från att troligtvis inte kunna bli gravid på naturlig väg, till utomkved, till kanske ett viabelt embryo, till ett "exemplariskt foster"! Läkaren egna ordval :)

Jupp.. vi är LYCKLIGA!!

• MissJP
    Maglizz skrev 2015-02-22 22:59:31 följande:

Mår så fruktansvärt dåligt. Tog ikväll mod och ringde min mamma och berättade om min graviditet... Fick tillbaka "är du dum i huvudet? Hur tänker du? Slänger bort hela ditt liv?!?!"

Känner mig tom, värdelös och... Ledsen. Vill ju bara att mina föräldrar skall glädjas med mig. Min pappa är såklart jätteglad och superlycklig för min del..

Någon annan som varit/är i samma skor?:(

Hennes reaktion, hennes problem. Jag är dock nästan säker på att attityden kommer ändras med tiden. Jag kan relatera till viss del. När jag fick dottern så undrade min pappa varför vi inte använde kondom. Det var inte kul att höra när jag satt där med en nyfödd. Men det var på grund av att pappan till henne inte är den bästa sorten. Nu kan min pappa inte vara utan sitt barnbarn.

Föräldrar är människor... de kan kläcka ur sig korkade saker precis som vi andra. Så håll ut och prata med din pappa istället så hoppas jag att du kommer må bättre snart :)
  • charlotta1985
    MissJP skrev 2015-02-23 12:47:49 följande:

Fick 1:20,000 på alla tre. På enbart blodprovet så var det 1:280,000 haha.. men hon sa att de inte går över 20,000 för det finns liksom ingen anledning enligt henne.

Tänk att gå från att troligtvis inte kunna bli gravid på naturlig väg, till utomkved, till kanske ett viabelt embryo, till ett "exemplariskt foster"! Läkaren egna ordval :)

Jupp.. vi är LYCKLIGA!!

Vilka härliga nyheter, stort grattis! Hoppas att ni kommer att kunna njuta ordentligt fr om nu!
  • avoa
    Queenxiter skrev 2015-02-23 10:41:29 följande:

Hej alla som undrar om fb gruppen, det är ingen som kan se att ni gått med eller vad som skrivs. :)

Lägg till mig som vän

Lotta Andersson Åmotfors så lägger jag till er i gruppen och tar sedan bort vännförfrågan.

Hittar ni inte mig kan ni testa söka på Angelika Kanelind :)

skickat förfrågan till dig :)
  • Lilo

Jupp.. vi är LYCKLIGA!!

Åh så underbart!! Grattis till dom fina siffrorna!

Nu är det dags att njuta!
  • sagofröken

Jupp.. vi är LYCKLIGA!!

Så härligt! Grattis! Vi fick inte riktigt lika fina siffror på Kub men helt klart godkänt, och jag kan inte stirra mig mätt på 3D-bilden vi fick med :) Ett riktigt, levande foster liksom. Så himla fint.
  • Zora

Jag blir snart tokig på mina nätter!! Måste gå upp och kissa 3-5 ggr varenda natt! Inatt var det varannan timme och det är inte det att jag "tror" att jag är kissnödig (som man ju kan känna ibland när man inte kan sova, kissa "för säkerhets skull") utan jag kissar jättemycket. Dricker inget sent på kvällen utan försöker få i mig tillräckligt utspritt under dagen.

Vad ska man göra? Går det att göra något åt? Ska inte kissnödigheten ha gått över vid det här laget, går in i v16 om någon dag. Vet att jag var uppe på nätterna med första barnet också, men att det gick över för att sedan komma tillbaka i slutet. Orkar snart inte med dagarna när jag aldrig får sammanhängande sömn

Grattis till fina resultat på KUB också

Svar på tråden Bf Augusti 2015