• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Lilla My82
    Maglizz skrev 2015-02-22 22:59:31 följande:

Mår så fruktansvärt dåligt. Tog ikväll mod och ringde min mamma och berättade om min graviditet... Fick tillbaka "är du dum i huvudet? Hur tänker du? Slänger bort hela ditt liv?!?!"

Känner mig tom, värdelös och... Ledsen. Vill ju bara att mina föräldrar skall glädjas med mig. Min pappa är såklart jätteglad och superlycklig för min del..

Någon annan som varit/är i samma skor?:(

Jag förstår att du mår dåligt av att få en sådan kommentar. 
    Mina föräldrar är verkligen inte de bästa på att utrycka sig heller men att bli så ifrågasatt är verkligen inte genomtänkt av din mamma. Du har all rätt att vara arg på henne, men ge varandra lite tid så kommer det nog bli bättre.

Min mammas kommentar var "det var ju en väldigt dum månad, nu måste vi slå ihop barnens födelsedagar." Min dotter fyller också år i aug och dom bor 60 mil härifrån. 

Jag gjorde kub i ons, vad skönt det var att få se att den lilla lever och mår bra. Inte riktigt lika livlig som min dotter men lite rörde h*n sig. Fick se alla fingrar när h*n vinkade till oss... Fick ett bra resultat och blev framflyttat 2 dagar så bf 27 ist, så det var en lyckad dag Har rul den 2/4 och det känns låååångt bort kommer vara i V19 då (18+6)

Vilka fina magar ni har ni som lagt ut bilder. Jag känner mig och ser bara tjock ut. Längtar efter en "riktigt" mage
  • Maglizz

1000 tack till alla som skrivit. Fick mig att peppa upp mig och fokusera på livet som lever inom mig. Är väl alltid svårt att höra ifrån sin mamma men ska försöka låta bli att lägga större möda på vad min mamma sagt :)

Nu är jag i v15(14+3) och väntar med spänning att få göra ultraljud :)

• Lilo
    Zora skrev 2015-02-23 19:05:30 följande:

Jag blir snart tokig på mina nätter!! Måste gå upp och kissa 3-5 ggr varenda natt! Inatt var det varannan timme och det är inte det att jag "tror" att jag är kissnödig (som man ju kan känna ibland när man inte kan sova, kissa "för säkerhets skull") utan jag kissar jättemycket. Dricker inget sent på kvällen utan försöker få i mig tillräckligt utspritt under dagen.

Vad ska man göra? Går det att göra något åt? Ska inte kissnödigheten ha gått över vid det här laget, går in i v16 om någon dag. Vet att jag var uppe på nätterna med första barnet också, men att det gick över för att sedan komma tillbaka i slutet. Orkar snart inte med dagarna när jag aldrig får sammanhängande sömn

Grattis till fina resultat på KUB också

Precis samma här!! Kissar massor varje gång, och är upp en gång i timmen till 3-4 tiden...
  • Fippla

Berättade för familjen i helgen!! 
    Alla blev glada och förväntansfulla och plötsligt blev det väldigt verkligt...
    Har varit nöjd med att det bara är jag, sambon och vår barnmorska som vet, plötsligt blev det "en stor grej"! 

Hade ett sammanbrott innan gästerna kom, grät och var jätteledsen över att vi skulle berätta!(!?!) Skyller på hormonerna!! 

Har ni börjat köpa mammakläder? Jag har inte gått upp något direkt i vikt men har svårt att få igen vissa byxor! Dagens ridbrallor red jag i uppknäppta! Sambon skrattade åt mig och undrade om det inte fanns "mammaridbyxor"!!

• jenwal

Jag kan inte ha några av mina vanliga byxor längre. Har köpt 2 par mammajeans och sen använder jag leggings. Måste köpa lite fler tröjor bara.

Någon som testat "the baking soda test"? Testade igår och det visade tjej. Intressant om det stämmer, hoppas få veta på RUL.

• Zora
    Lilo skrev 2015-02-23 20:55:18 följande:
    Precis samma här!! Kissar massor varje gång, och är upp en gång i timmen till 3-4 tiden...
    Ja det börjar bli riktigt jobbigt! Vet inte om jag inbillar mig, men det känns som jag kissar mindre på dagarna, ungefär som att kroppen samlar på sig vätskan på dagen, å sen på natten får den för sig att göra sig av med det..
  • ida90
    jenwal skrev 2015-02-23 21:05:55 följande:

Jag kan inte ha några av mina vanliga byxor längre. Har köpt 2 par mammajeans och sen använder jag leggings. Måste köpa lite fler tröjor bara.

Någon som testat "the baking soda test"? Testade igår och det visade tjej. Intressant om det stämmer, hoppas få veta på RUL.

Jag har testat de o de visade tjej för mig oxå, så nu väntar man spänt på rul så man kan få veta om de stämmer :) har gjort de 3 ggr o alla ggr visade tjej :p
  • Minxy

Jag kissar bara en gång per natt (tack och lov), brukar bli runt 4-snåret.

Mammabyxor har jag använt sedan v.10 :D

Magen är fortfarande väldigt uppsvälld. Gillar det inte eftersom det bara är tarmarna. På morgonen när jag ligger ner syns bara en liten liten kula.

• AnnaBanana

Okej, har precis granskat dem senaste UL bilderna igen från 14+2 och på bild 1 ( perfekt bild på bebis ifrån sidan) då ser man tydligt 2 knutliknande grejer där nere men inget snoppliknande överhuvudtaget bara "knutorna"plus att den huvudformen man ser är rund och fin. Bild 2 är tagit bakifrån så man ser rygg osv på bebis men däremot ser man ett w vid gumpen. Bild 3 är likadan som förra fast här ser man bara 2 tydliga streck. Har försökt ladda upp bilderna men går inte, så utifrån de jag har beskrivit (lite svårt ja vet) hur skulle ni tolka de? Pojke el flicka? :p

• mteriksson

har följt tråden men det är första gången jag skriver ! ville vänta på svar från fostervattensprovet som kom i går! Allt ser bra ut! Vilken lättnad.

Vi valde fostervattensprov pga att det inte går att lita på kub. Vi har haft vänner som har haft 1:3 att det skulle vara något fel och barnet har varit friskt, och vänner som har fått högsta betyg och ändå har barnet haft ds. Vi ville vara säkra....

Jag mår jätte dåligt. Illamående hela tiden. Jätte jobbigt. Äter pimperan. Men det gäller att stå ut=)

Svar på tråden Bf Augusti 2015