• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • doccah

Någon mer som besväras av näsblod?? Hade de mycket som barn men aldrig sen, och nu sen jag blev gravid har de kommit ofta. Nu börjar de bli tröttsamt då de blöder minst en gång om dagen. Helst på morgonen så man blir helt överrumplad och blöder ner hela sängen

• sagofröken
    doccah skrev 2015-02-21 08:03:07 följande:

Någon mer som besväras av näsblod?? Hade de mycket som barn men aldrig sen, och nu sen jag blev gravid har de kommit ofta. Nu börjar de bli tröttsamt då de blöder minst en gång om dagen. Helst på morgonen så man blir helt överrumplad och blöder ner hela sängen

Jobbigt! Det är ju "naturligt" eftersom slemhinnorna är skörare och vi har mer blod än vanligt, men om du har det varje dag tycker nog du ska berätta det för din bm ändå om du inte gjort det. Om det är samma blodkärl som blöder kan ju en läkare etsa blodkärlet, men det kanske är olika näsborrar? Annars, "kisskydd" under huvudkudden och mörkfärgat örngott, så minskas katastrofen :) Jag hade en del näsblod senare i graviditeten förra gången. Nu är jag bara i v.13 så än så länge är det bara tandköttet som blöder. Och blöder och blöder och blöder om man råkar vara för hårdhänt med tandtråd eller tandborste... 
  • Sanandra
    MissJP skrev 2015-02-20 22:30:16 följande:

www.vardforbundet.se/Vardfokus/tidningen/2009/Nr-9-2009-9/Nattjobb-fara-for-halsan/

Jag ska nog försöka byta till dag.. är inte värt risken. Jag sover lite som det är.. I snitt 3-4 timmar per dygn och då sällan sammanhängande. Känner att kroppen och knoppen börjar ta stryk.

Det där är inget nytt under himlen. Att skiftjobb inte är bra för kroppen är kännt sedan länge. Oftast lever skiftarbetare ngr år mindre än de som jobbar dag. Men då allt fler jobb innebär skiftgång är det ju svårt att undgå. Man kan ju inte gå arbetslös, pengar behöver man ju alltid.
  • charlotta1985

Jag blöder inte lika mycket som dig, men jag blöder dagligen. Mycket snorig och täppt hela tiden och när jag snyter mig är det klarrött blod över hela pappret. Har varit så i 3-4 veckor, v17 nu. Blivit något värre senaste 2 veckorna. 
  • doccah
    charlotta1985 skrev 2015-02-21 09:33:22 följande:
    Jag blöder inte lika mycket som dig, men jag blöder dagligen. Mycket snorig och täppt hela tiden och när jag snyter mig är det klarrött blod över hela pappret. Har varit så i 3-4 veckor, v17 nu. Blivit något värre senaste 2 veckorna. 
    Ja så är de för mig med. Alltid blod i när jag snyter mig. Skönt att jag inte är ensam iaf. Ska nog gå till läkaren och etsa, börjar bli jobbigt nu :P
  • Zora

Har inte sett några magbilder ännu, så jag tänkte passa på att slänga in en på min! Fler får gärna fylla på

Andra barnet v 15

• AnnaBanana

Likadant här.. Har hållit på i ett par veckor nu :/ någon som har börjat få magkatarr?? Jag har känt av de den senaste veckan, gör skitont! :( rätt så tidigt vad jag förstått men har haft problem sen innan , dock inte på ett par år. Får stå ut till den 9:e när jag ska till bm. Någon som har nåt tips på några tabletter man kan ta under tiden?
  • KramKolan
    AnnaBanana skrev 2015-02-21 13:12:36 följande:
    Likadant här.. Har hållit på i ett par veckor nu :/ någon som har börjat få magkatarr?? Jag har känt av de den senaste veckan, gör skitont! :( rätt så tidigt vad jag förstått men har haft problem sen innan , dock inte på ett par år. Får stå ut till den 9:e när jag ska till bm. Någon som har nåt tips på några tabletter man kan ta under tiden?
    Jag har magkatarr. Men det har jag "jämt". Jah äter Omeprazol. Det går fint att äta under graviditeten. Sen kompletterar jag med Nouvalucol och Samarin vid behov.

Krya på maggen!
  • Zezzanz
    Zora skrev 2015-02-21 13:05:52 följande:

Har inte sett några magbilder ännu, så jag tänkte passa på att slänga in en på min! Fler får gärna fylla på

Andra barnet v 15

Åhh vilken fin mage ??
Svar på tråden Bf Augusti 2015