• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Maglizz

Mår så fruktansvärt dåligt. Tog ikväll mod och ringde min mamma och berättade om min graviditet... Fick tillbaka "är du dum i huvudet? Hur tänker du? Slänger bort hela ditt liv?!?!"

Känner mig tom, värdelös och... Ledsen. Vill ju bara att mina föräldrar skall glädjas med mig. Min pappa är såklart jätteglad och superlycklig för min del..

Någon annan som varit/är i samma skor?:(

• Minxy
    Maglizz skrev 2015-02-22 22:59:31 följande:

Mår så fruktansvärt dåligt. Tog ikväll mod och ringde min mamma och berättade om min graviditet... Fick tillbaka "är du dum i huvudet? Hur tänker du? Slänger bort hela ditt liv?!?!"

Känner mig tom, värdelös och... Ledsen. Vill ju bara att mina föräldrar skall glädjas med mig. Min pappa är såklart jätteglad och superlycklig för min del..

Vad tråkigt, jag beklagar verkligen din mammas bemötande i detta :(

Vad skönt ändå att du har din pappas stöd och uppmuntran! Din mamma kommer nog på bättre tankar så småningom :)
  • AnnaBanana
    Maglizz skrev 2015-02-22 22:59:31 följande:

Kan förstå dig lite, har inte varit i exakt samma sits men min mamma blev inte precis så glad heller vilket gjorde mig väldigt ledsen. Hon sa aldrig sådana grejer som din mamma men hon visa ingen glädje alls direkt, hon har fortfarande lite svårt för de men vi pratar iaf en del om graviditeten nu :) pappa e ju tvärtom han planerade ju redan lite när vi berättade och sa att dem skulle stå för de o de utan att ens ha gått igenom de med mamma och ibland så säger han - hej min gravida dotter! O de gör en genast på bättre humör :) så försök att strunta i din mammas reaktion så gott du kan för kan hon inte glädjas för din skull behöver hon inte öppna munnen sin heller!
  • AnnaBanana

Förresten har några frågor.. Någon som börjat tycka de e obekvämt att sova i olika ställningar än? Jag har svårt för rygg, känns som all tyngd trycker på på nåt vis de som funkar bäst e att ligga på vänstersidan för mig för de känns precis som om all tyngd försvinner lite då jag tror bebis ligger där :p

Senaste 2 dagarna har jag känt ett slags obehag i benen främst i vänstra, ungefär som att nån häller gelé el liknande i dem :p nån mer?

Den här Facebookgruppen va hemlig ? Kan andra på ens vännerlista se den då om man går med i den? :/

• charlotta1985
    AnnaBanana skrev 2015-02-23 02:10:04 följande:

Förresten har några frågor.. Någon som börjat tycka de e obekvämt att sova i olika ställningar än? Jag har svårt för rygg, känns som all tyngd trycker på på nåt vis de som funkar bäst e att ligga på vänstersidan för mig för de känns precis som om all tyngd försvinner lite då jag tror bebis ligger där :p

Senaste 2 dagarna har jag känt ett slags obehag i benen främst i vänstra, ungefär som att nån häller gelé el liknande i dem :p nån mer?

Den här Facebookgruppen va hemlig ? Kan andra på ens vännerlista se den då om man går med i den? :/

Jag sover inte heller särskilt mycket på rygg längre. Vänstersidan känns bäst här också, trots att jag vanligtvis sover på höger sida.

Ingen gelé i benen, däremot har mina restless legs blivit mycket värre, skitjobbigt! Min sambo blir galen när vi kollar film, jag kastar benen fram och tillbaka, stretchar dem, trycker på dem etc etc.
  • rosasliv

Hej jag hoppar in i denna tråd, har bf 13 augusti på Danderyd. Jag undrar också om fb  gruppen, kan alla se om jag går med i den? Alla mina vänner vet inte om detta än så jag vill inte att det blir officiellt på FB än :S

Är det någon annan som har varit med om att ens killa/sambo inte blev glad när vi fick veta att vi ska bli föräldrar? Han ville absolut att vi skulle göra abort och var nästan beredd att lämna mig om jag inte gjorde det. Vi är 25 och 28 år så det är ju inte helt fel i tiden? Känner mig väldigt ensam om detta :(

• Kattflickan
    charlotta1985 skrev 2015-02-23 07:28:38 följande:
    Jag sover inte heller särskilt mycket på rygg längre. Vänstersidan känns bäst här också, trots att jag vanligtvis sover på höger sida.

Ingen gelé i benen, däremot har mina restless legs blivit mycket värre, skitjobbigt! Min sambo blir galen när vi kollar film, jag kastar benen fram och tillbaka, stretchar dem, trycker på dem etc etc.
    Restless legs under graviditeten beror troligen på magnesiumbrist. Ta tillskott!
  • MammaEmm
    AnnaBanana skrev 2015-02-23 02:10:04 följande:

mina ben känns oxå konstiga till och från, känns jättetunga på nåt sätt så sambon brukar få massera dom så dom "vaknar".

känner mig för övrigt väldigtvtrött och sliten, så stor skillnad på denna graviditet och min förra.
  • Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-02-23 07:28:38 följande:

Jag sover fortfarande som en stock på rygg :)

Har lite känningar av kramp i vaderna då och då vilket inte är mysigt. Hade mycket kramp de förra graviditeterna och väntar bara att det ska slå till med full kraft... Hu!

Restless less har jag inte fått än, men även det hade jag med mina två första, så har jag otur kommer det igen..
  • Queenxiter

Hej alla som undrar om fb gruppen, det är ingen som kan se att ni gått med eller vad som skrivs. :)

Lägg till mig som vän

Lotta Andersson Åmotfors så lägger jag till er i gruppen och tar sedan bort vännförfrågan.

Hittar ni inte mig kan ni testa söka på Angelika Kanelind :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015