• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • doccah

1 vecka kvar till RUL och på lördag ska vi med kika barnvagn! Var helt inne på Emmaljunga men hittade en från Tako som jag gillar med

• MissJP
    Cvs skrev 2015-02-24 19:27:25 följande:

fick höra på jobbet i helgen: "är du säker på att du inte väntar tvillingar, du är ju redan så stor. har dem verkligen räknat rätt hur långt gången du är"  

Av en kvinna som själv har barn! Usch tycker såna kommentarer är så onödiga! :/

Du vet väl om att gravida kroppar tillhör allmänheten och att det är alla andras fulla rätt och tycka högt och kommentera utan eftertanke.

Jag hoppas verkligen att du sa till den där oförskämda människan.
  • MissJP
    doccah skrev 2015-02-24 19:41:04 följande:

1 vecka kvar till RUL och på lördag ska vi med kika barnvagn! Var helt inne på Emmaljunga men hittade en från Tako som jag gillar med

Vi har en Emmaljunga och är så otroligt nöjd med den. Inget att klaga på alls liksom. Har haft den i tre år nu och den är fortfarande lika hel som när vi köpte den. Bara så du vet ;)
  • Minxy

Kramkolan och CVS: googla babybox så får nu upp några olika :)

Vissa hämtar man på babyproffsen, vissa kan man hämta på apotek osv. Oftast går man i gengäld med på att leverantörer får skicka reklam till ens mail, men det kan man ju leva med :)

Babybox får man oavsett vilket barn i ordningen det är, jag väntar tredje barnet!

Babyboxen man hämtar hos Babyproffsen innehöll en (1!) blöja från Pampers (snålt), några tvättlappar, en haklapp, tandkräm (?), en napp och nåt tvättmedel.

Sen så brukar man ju få en Box/bag på BB också, men det är ju efter förlossningen :)

• charlotta1985

fick höra på jobbet i helgen: "är du säker på att du inte väntar tvillingar, du är ju redan så stor. har dem verkligen räknat rätt hur långt gången du är"  

Alltså folk fattar inte att de är så klumpiga. Min chef sa i förra veckan "om du redan är så stor, tänk då hur det kommer bli sen". Och jag har redan ångest över att jag växer liksom...
  • Surprice

RUL idag. Andra gången som vi fick se busfröt. Allt såg fint ut men... som med andra barnet var moderkakan lågt placerad. Därför nytt UL den 8: maj. Hoppas på att den hänger med upp när livmodern växer! Jag vill inte bli snodd på min sista förlossning! Svårt att köra utan smärtlindring om de skall karva i en... Får helt enkelt läsa på. Sövd vill jag verkligen inte bli. Jag vill vara närvarande till 100%. Om magen sover lite så får det väl vara hänt :)

• Minxy

Idag hade jag en kollega på jobbet som sa: "Oj, en sån mage redan?!" och en annan kollega som sa: "Men är inte du väldigt liten för att vara i v.16?"

Jag har insett att ALLA kommer ha en eller annan åsikt om magen, försöker att bara le och nicka lite så jag slipper engagera mig.
  • Cvs
    charlotta1985 skrev 2015-02-24 20:04:34 följande:
    Alltså folk fattar inte att de är så klumpiga. Min chef sa i förra veckan "om du redan är så stor, tänk då hur det kommer bli sen". Och jag har redan ångest över att jag växer liksom...
    Jag tycker det är lite jobbigt att gå upp i vikt,och få stor mage utan att kunna kontrollera. Jag är överlycklig över barnet i magen men ändå. Har haft en komplicerad relation till mat förut. Blir ju verkligen inte bättre av sådana kommentarer.
    .
  • Cvs
    Minxy skrev 2015-02-24 19:49:02 följande:

Kramkolan och CVS: googla babybox så får nu upp några olika :)

Vissa hämtar man på babyproffsen, vissa kan man hämta på apotek osv. Oftast går man i gengäld med på att leverantörer får skicka reklam till ens mail, men det kan man ju leva med :)

Babybox får man oavsett vilket barn i ordningen det är, jag väntar tredje barnet!

Babyboxen man hämtar hos Babyproffsen innehöll en (1!) blöja från Pampers (snålt), några tvättlappar, en haklapp, tandkräm (?), en napp och nåt tvättmedel.

Sen så brukar man ju få en Box/bag på BB också, men det är ju efter förlossningen :)

3 boxar beställda :D Så nu lär jag bli bombad med reklam haha
  • charlotta1985
    Cvs skrev 2015-02-24 20:27:59 följande:

Jag tycker det är lite jobbigt att gå upp i vikt,och få stor mage utan att kunna kontrollera. Jag är överlycklig över barnet i magen men ändå. Har haft en komplicerad relation till mat förut. Blir ju verkligen inte bättre av sådana kommentarer.

.

Exakt samma här; överlycklig över bebis men jobbigt att gå upp pga issues med vikten sedan ung ålder. Men men.. Sambon är väldigt peppande iaf och det är skönt :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015