• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • charlotta1985

Tack för alla tips, nu har jag ett par ställen att spana in utbudet från :).

På tal om att det inte går att värja sig från kommentarer och att alla ändå kommer ha helt olika uppfattning:

Igår sade en kollega som nyss fick veta "Ja, men oj! Magen är ju jättestor!" (Hon är för övrigt lite stor själv, hrm...)

Idag sade en annan kollega (av smalare sort): "Men, va? Liten mage, hade jag aldrig kunnat gissa!"

Så det är väl egentligen bara att slå ifrån sig kommentarer av båda slagen, alla har ju olika referenser som de utgår från.

• liizajohansson

Hej på er! Imorgon är det dags för första besöket hos barnmorskan.. Jag har Bf den 28/8.

Hur mår ni alla här inne? :)

• Zora

Ja det där med manskläder ja.. Jag köpte ett par mammajeans på hm lite i förebyggande syfte, och dom känns redan trånga över höfterna.. Skulle köpt större.. Tycker det är svårt med storlekar, men skulle gärna beställa från nätet annars.

Annars funderar jag på vad sjutton man ska ha på sig i sommar??? Förra graviditeten hade jag stödstrumpor sista månaderna för jag svällde upp så mycket och jag misstänker att jag kommer svälla ännu mer i sommar, men stödstrumpor och klänning eller shorts.. Det går ju inte!! Å hur ska man kunna köpa något i förväg? Har ingen aning om hur stor jag kommer att vara då och jag antar att det är som med alla andra sommarkläder att det tar slut ganska tidigt.

• Zora
    Zora skrev 2015-02-26 19:19:02 följande:

Ja det där med manskläder ja.. Jag köpte ett par mammajeans på hm lite i förebyggande syfte, och dom känns redan trånga över höfterna.. Skulle köpt större.. Tycker det är svårt med storlekar, men skulle gärna beställa från nätet annars.

Annars funderar jag på vad sjutton man ska ha på sig i sommar??? Förra graviditeten hade jag stödstrumpor sista månaderna för jag svällde upp så mycket och jag misstänker att jag kommer svälla ännu mer i sommar, men stödstrumpor och klänning eller shorts.. Det går ju inte!! Å hur ska man kunna köpa något i förväg? Har ingen aning om hur stor jag kommer att vara då och jag antar att det är som med alla andra sommarkläder att det tar slut ganska tidigt.

Mäh!! Autocorrect är ju kul! Manskläder??? Mammakläder ska det såklart stå!
  • Minxy
    Zora skrev 2015-02-26 19:20:09 följande:
    Mäh!! Autocorrect är ju kul! Manskläder??? Mammakläder ska det såklart stå! smile1.gif
    Hehe, manskläder :-P

Men ja, jag vet vad du menar...man har ju ingen aning hur man kommer växa. Med mina två första växte i princip bara magen och brösten, såg totalt ogravid ut bakifrån. Den här gången verkar det som om hela jag kommer lägga på mig lite mer ehum....fläsk
  • Zora
    Minxy skrev 2015-02-26 21:04:09 följande:
    Hehe, manskläder :-P

Men ja, jag vet vad du menar...man har ju ingen aning hur man kommer växa. Med mina två första växte i princip bara magen och brösten, såg totalt ogravid ut bakifrån. Den här gången verkar det som om hela jag kommer lägga på mig lite mer ehum....fläsk smile2.gif
    Ja med första så hade jag mest höfter lår och mage och det var de sista månaderna jag la på mig... men nu tycker jag att jag lagt på mig mer, redan.. De mammajeans jag kunde ha hela förra graviditeten sitter supertajt redan (förutom magresåren som sladdrar än så länge) så dom kommer jag inte kunna ha.. De jag köpt nu är en storlek större och även de sitter tajt! Så.. Har ingen aning om storlek i sommar..
  • Sanandra

Iiiihhh, beställde precis en vagn! Lite tidigt men de hade toppenerbjudande som går ut imorgon så fick lov att slå till. Nu vill jag ju bara vara gravid färdigt!!!????

• Minxy
    Sanandra skrev 2015-02-27 07:35:03 följande:

Iiiihhh, beställde precis en vagn! Lite tidigt men de hade toppenerbjudande som går ut imorgon så fick lov att slå till. Nu vill jag ju bara vara gravid färdigt!!!????

Åh vad härligt! Jag vill också beställa vagn, men maken tycker det är gör tidigt. Kanske ska ringa Babyproffsen och fråga om dom har nåt bra erbjudande just nu...då kanske man kan lura ut maken ändå
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-02-27 08:04:27 följande:
    Åh vad härligt! Jag vill också beställa vagn, men maken tycker det är gör tidigt. Kanske ska ringa Babyproffsen och fråga om dom har nåt bra erbjudande just nu...då kanske man kan lura ut maken ändå smile1.gif
    Vi beställde på babyproffsen nu, brio go next till ordinarie pris men då ingick bärsele, skötväska å babyskydd till ett värde av 3980 kr eller nåt.

Å babyskydd å vagn är egentligen det vi behöver. Så tänkte sälja selen å behålla resten, köpte även till en bas till bilen å countryhjul. Himla mkt pengar men då vi inte behöver köpa ngt annat så kan vi unna oss det.:) Sedan har vi ju kommit så långt nu så om det skulle hända ngt med liten i magen kan det lika gärna göra det i V.35 som i V.16.:/
Svar på tråden Bf Augusti 2015