• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • charlotta1985
    Cvs skrev 2015-02-24 20:27:59 följande:

Jag tycker det är lite jobbigt att gå upp i vikt,och få stor mage utan att kunna kontrollera. Jag är överlycklig över barnet i magen men ändå. Har haft en komplicerad relation till mat förut. Blir ju verkligen inte bättre av sådana kommentarer.

.

Exakt samma här; överlycklig över bebis men jobbigt att gå upp pga issues med vikten sedan ung ålder. Men men.. Sambon är väldigt peppande iaf och det är skönt :)
  • KramKolan
    Cvs skrev 2015-02-24 20:27:59 följande:
    Jag tycker det är lite jobbigt att gå upp i vikt,och få stor mage utan att kunna kontrollera. Jag är överlycklig över barnet i magen men ändå. Har haft en komplicerad relation till mat förut. Blir ju verkligen inte bättre av sådana kommentarer.
    .
    Samma här... Gick ner 26 kg föräras året. Lade på mig några innan jag blev gravid och det är med viss ångest som jag ser hur det plussas på på vågen. Vet iofs att jag kan fixa det sen. Men känner mig så himla stor... (
  • Zora
    jenwal skrev 2015-02-23 21:05:55 följande:

Jag kan inte ha några av mina vanliga byxor längre. Har köpt 2 par mammajeans och sen använder jag leggings. Måste köpa lite fler tröjor bara.

Någon som testat "the baking soda test"? Testade igår och det visade tjej. Intressant om det stämmer, hoppas få veta på RUL.

Jag har gjort, men är osäker på resultatet... Inget bubbel, skum och pys, men tycker mig höra ngt svagt precis när det första hälls på. Syns dock inget. Ni andra som gjort och inte fått reaktion, hörde ni något precis i början? Väldigt svagt och bara just när det första hälls på?

Gjorde det även med första barnet och fick ingen reaktion (minns inte om jag hörde ngt dock) och det blev en tjej.
  • jenwal

V.15 idag. Vill bara att det ska bli vår nu och att tiden ska gå fort!

Igår lyssnade jag med doppler och hittade till slut det lilla hjärtat som pickade på <3

• Sommar15
    Zora skrev 2015-02-25 10:04:46 följande:

Jag har gjort, men är osäker på resultatet... Inget bubbel, skum och pys, men tycker mig höra ngt svagt precis när det första hälls på. Syns dock inget. Ni andra som gjort och inte fått reaktion, hörde ni något precis i början? Väldigt svagt och bara just när det första hälls på?

Gjorde det även med första barnet och fick ingen reaktion (minns inte om jag hörde ngt dock) och det blev en tjej.

Jag gjorde det och enligt instruktionerna ska man också röra om försiktigt. Första gången blev det tydligt skummigt, som ett glas öl! Pojke alltså :) andra gången inte alls lika skummigt men ändå lite bubblor och tunt lager skum överst. Ska bli spännande att se på RUL om det stämde!
  • Zora
    Sommar15 skrev 2015-02-25 11:49:45 följande:
    Jag gjorde det och enligt instruktionerna ska man också röra om försiktigt. Första gången blev det tydligt skummigt, som ett glas öl! Pojke alltså :) andra gången inte alls lika skummigt men ändå lite bubblor och tunt lager skum överst. Ska bli spännande att se på RUL om det stämde!
    Jaha! Jag rörde aldrig om, men försökte "skaka" muggen lite.. Då visade det ingenting. Kanske får testa en gång till
Svar på tråden Bf Augusti 2015