• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Micka!

Det blir en Brio smile för oss, med britax skötväska till! Beställer efter ultraljudet!

Känner bebis varje dag nu , så mysigt med de lätta buffarna i magen ! Har sytt en amningskudde och babynest i samma stil, de var så dyra i affären, och beställt en hel del gratis babyboxar!

• Sanandra
    Cvs skrev 2015-03-01 19:58:26 följande:

Jag tycker det är så svårt att välja vagn, vet inte om man ska ha rörliga framhjul eller inte. Vad tycker ni med lite erfarenhet är smidigast?
    Jag kommer vara hemma mest och har inget körkort så det kommer bli buss och tåg om jag vill åka nånstans så vagnen måste även vara smidig att röra sig med.. mycket att tänka på ,känns nästan som att köpa bil haha :)

Hade en med fyra fasta lufthjul första året med dottern, väldigt mkt traktor över den om man inte håller sig efter gångvägar eller i snö.

När hon var 1 år köpte jag en bugga med svängbara framhjul och det är drömmen i stan men inte i skogen å snö.

Så denna gången satsar jag på en vagn som är smidig med svängbara framhjul men med möjligheten att sätta dit fasta hjul fram då vi bor i mellersta Norrland.

Tycker du ska satsa på en vagn med svängbara framhjul så du lätt tar dig fram i kollektivtrafiken. Men vilken ni ska välja är så individuellt.

Jag älskar buggaboo Buffalo och britax go next, men valde den senare då den har bättre fjädring och inte ergonomisk sittdel. Men googla å kolla tester, ge er sedan ut för att klämma å känna.:)
  • Kottex

En brio smile blir det här, bra paketpris på den och vill köpa den NU men vi väntar lite till, ska till ullared först???? Så skönt att det nu är mars och dagarn till nästa ul är på nedräkning. 26 mars blir det. Ullared dagen efter. Är det fler som börjar fundera på hur länge ni ska vara hemma, hur mpnga dagar per vecka ni ska ta?

• familjenl
    Cvs skrev 2015-03-01 19:58:26 följande:

Jag tycker det är så svårt att välja vagn, vet inte om man ska ha rörliga framhjul eller inte. Vad tycker ni med lite erfarenhet är smidigast?

Jag kommer vara hemma mest och har inget körkort så det kommer bli buss och tåg om jag vill åka nånstans så vagnen måste även vara smidig att röra sig med.. mycket att tänka på ,känns nästan som att köpa bil haha :)

Vi köpte en med 4 fasta hjul till dottern och det funkade hur bra som helst här ute på landet men på stan eller köpcentrumet blev vi tokiga för att det var så osmidigt överallt. Jag rekommenderar därför svängbara framhjul med låsfunktion så att de går att låsa fast vid behov. :)
  • familjenl
    Kottex skrev 2015-03-01 20:46:53 följande:

En brio smile blir det här, bra paketpris på den och vill köpa den NU men vi väntar lite till, ska till ullared först???? Så skönt att det nu är mars och dagarn till nästa ul är på nedräkning. 26 mars blir det. Ullared dagen efter. Är det fler som börjar fundera på hur länge ni ska vara hemma, hur mpnga dagar per vecka ni ska ta?

Precis som med dottern så kommer jag att vara hemma så länge som vi har råd och ta så få dagar som möjligt men det blir nog runt 4 dagar i veckan ändå.

Jag kommer att få pappans dagar också. :)
  • Sanandra

Jag blir troligen hemma till aug/sept 2016, sedan är pappan hemma till 1 feb 2017. Försöker ta ut 3 dagar per vecka till att börja med. Men får se hur det går.:)
  • Cvs

Jag har också fastnat lite för den. Har dock bara sett den online.. 
    Vi har rul om 18 dagar!  :D ååh vad jag längtar. Vi väntar till efter det med att beställa vagnen..

Hur är det med övriga bebissaker, någon som köpt nått än? 
    Vi har sagt att vi börjar efter rul.. men har varit nära ett par gånger redan hehe
  • Cvs
    familjenl skrev 2015-03-01 20:59:03 följande:
    Vi köpte en med 4 fasta hjul till dottern och det funkade hur bra som helst här ute på landet men på stan eller köpcentrumet blev vi tokiga för att det var så osmidigt överallt. Jag rekommenderar därför svängbara framhjul med låsfunktion så att de går att låsa fast vid behov. :)
    Tack för tipset! Det lutar åt en med svängbara hjul :) har kikat runt lite ikväll 
  • Cvs
    Sanandra skrev 2015-03-01 20:35:10 följande:
    Hade en med fyra fasta lufthjul första året med dottern, väldigt mkt traktor över den om man inte håller sig efter gångvägar eller i snö.

När hon var 1 år köpte jag en bugga med svängbara framhjul och det är drömmen i stan men inte i skogen å snö.

Så denna gången satsar jag på en vagn som är smidig med svängbara framhjul men med möjligheten att sätta dit fasta hjul fram då vi bor i mellersta Norrland.

Tycker du ska satsa på en vagn med svängbara framhjul så du lätt tar dig fram i kollektivtrafiken. Men vilken ni ska välja är så individuellt.

Jag älskar buggaboo Buffalo och britax go next, men valde den senare då den har bättre fjädring och inte ergonomisk sittdel. Men googla å kolla tester, ge er sedan ut för att klämma å känna.:)
    Tack för tipset!
    det blir nog en med svängbara hjul trots allt :)
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-03-01 21:13:08 följande:
    Jag blir troligen hemma till aug/sept 2016, sedan är pappan hemma till 1 feb 2017. Försöker ta ut 3 dagar per vecka till att börja med. Men får se hur det går.:)
    Tänk bara på att ni måste ta ut merparten av föräldradagarna innan barnet fyller 4 år, så spara inte för mycket/för länge

Efter 4-årsdagen får man bara ha 96 dagar kvar totalt :/

Jag ska vara hemma 1 år, därefter ska eventuellt min man vara hemma några månader.
Svar på tråden Bf Augusti 2015