Cvs skrev 2015-03-01 19:58:26 följande:
Jag tycker det är så svårt att välja vagn, vet inte om man ska ha rörliga framhjul eller inte. Vad tycker ni med lite erfarenhet är smidigast?
Jag kommer vara hemma mest och har inget körkort så det kommer bli buss och tåg om jag vill åka nånstans så vagnen måste även vara smidig att röra sig med.. mycket att tänka på ,känns nästan som att köpa bil haha :)
Hade en med fyra fasta lufthjul första året med dottern, väldigt mkt traktor över den om man inte håller sig efter gångvägar eller i snö.
När hon var 1 år köpte jag en bugga med svängbara framhjul och det är drömmen i stan men inte i skogen å snö.
Så denna gången satsar jag på en vagn som är smidig med svängbara framhjul men med möjligheten att sätta dit fasta hjul fram då vi bor i mellersta Norrland.
Tycker du ska satsa på en vagn med svängbara framhjul så du lätt tar dig fram i kollektivtrafiken. Men vilken ni ska välja är så individuellt.
Jag älskar buggaboo Buffalo och britax go next, men valde den senare då den har bättre fjädring och inte ergonomisk sittdel. Men googla å kolla tester, ge er sedan ut för att klämma å känna.:)