Fippla skrev 2015-03-02 08:38:43 följande:
Har inte köpt någonting och vill inte göra förrän bäbisen eventuellt är här, så har jag alltid tänkt. Vill inte ha grejer hemma utifall att någonting skulle hända och man kommer hem utan bäbis. Pessimistiskt jag vet! Men mycket kan hända.
Kommer ihåg att pappa och jag var och köpte kläder till min lillasyster medan mamma och hon var kvar på BB! Så det är nog ett släktdrag! =)
Planerar att köpa mammabrallor efter ultraljudet, några av jeansen börjar bli tajta! =P
Om man inte köper något innan så får man hastköpa allt sen till fullpris. Det finns ingen chans att bevaka blocket och köpa begagnat. Första tiden är så himla intensiv att jag skulle aldrig ha hunnit handla nåt då. Jag fick min systers vagn, en massa begagnade bebiskläder av mina vänner, köpte sidosäng på blocket( den är jättebra men apdyr ny). Skötbordet behövde vara speciellt för att passa in i vårt badrum så det krävdes en del efterforskningar att hitta rätt. Jag är glad att vi hade allt väsentligt hemma när jag fick amma konstant när dottern var nyfödd.
Mitt tips till dig är att du kollar upp innan vad ni vill ha åtminstone. Sen är det inte säkert att du kommer ligga på BB alls så att din kille kan åka iväg och handla.