• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • AnnaBanana
    Minza83 skrev 2015-03-02 11:10:17 följande:

Jag har gjort det flera ggr hittills , senast var i förra veckan och alla ggr visar det på flicka :)

Med tredje barnet stämde det! (Provade aldrig med mina söner, visste inte ens att det fanns då tyvärr hehe) :)

Hoppas verkligen de stämmer för oss bådas :) blev så exalterad att jag gick in o började kolla på kläder till pojkar ^^ 10 dagar kvar till RUL så vi får se men sen kommer de bli att shoppa loss om allt ser bra ut :)
  • AnnaBanana

Förresten en fråga till er som har barn sen tidigare. Om ett barn bara får ersättning, kan den verkligen få för mycket mat av de? Har en svåger som fick en liten flicka för 1 månad sen och dem har fått gå över till bara ersättning då amningen inte funkade (hade nog sina skäl) och hon är ett riktigt matvrak, och dem försöker hålla tillbaka en del på maten för att hon inte ska "få för mycket " . I mina öron låter de helt fel för hon växer ju och va rätt liten när hon föddes. Menar ett barn kan ju dricka bröstmjölk 1 gång/halvtimmen/timmen varför kan de inte va samma sak med ersättning? E den kraftigare på nåt sätt?

• Minxy
    doccah skrev 2015-03-02 11:13:27 följande:

Wiho kände dom första sparkarna i helgen!! Kändes som ngt knölade mot magen och sen igårkväll så lade jag handen på magen och kände en riktig buff mot handen flera gånger smile2.gif så mysigt!!

Avis!
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-02 12:23:32 följande:

Förresten en fråga till er som har barn sen tidigare. Om ett barn bara får ersättning, kan den verkligen få för mycket mat av de? Har en svåger som fick en liten flicka för 1 månad sen och dem har fått gå över till bara ersättning då amningen inte funkade (hade nog sina skäl) och hon är ett riktigt matvrak, och dem försöker hålla tillbaka en del på maten för att hon inte ska "få för mycket " . I mina öron låter de helt fel för hon växer ju och va rätt liten när hon föddes. Menar ett barn kan ju dricka bröstmjölk 1 gång/halvtimmen/timmen varför kan de inte va samma sak med ersättning? E den kraftigare på nåt sätt?

Ja det kan dom. Dom behöver inte jobba lika hårt för att få maten som när dom ammar från bröst så dom äter ofta mer än dom gör när dom bara ammar. Sen kan ju innehållet se annorlunda ut än bröstmjölk.
  • charlotta1985
    Cvs skrev 2015-03-01 21:15:09 följande:

Hur är det med övriga bebissaker, någon som köpt nått än? 

Vi har sagt att vi börjar efter rul.. men har varit nära ett par gånger redan hehe

Jag har köpt ett par plagg, mest för att intala mig själv om att detta faktiskt händer :)

RUL på fredag, om vi får reda på kön då så ska vi börja bocka av inköp sakta men säkert. Idag är också en stor dag- sambon säljer sin sportiga bil och köper en kombi :D
  • Minxy
    AnnaBanana skrev 2015-03-02 12:23:32 följande:

Ja, ersättning är inte som amning. Ersättning är betydligt mer svårsmält (vilket många ser som en fördel eftersom barnet då ofta sover hela nätter eftersom den inte vaknar och är hungrig). Men vad jag vet så ska man ändå låta bebisens hunger styra hur ofta/mycket den ska äta? Tycker det låter lite konstigt att begränsa maten för ett litet växande barn, men jag kan ju ha fel
  • Agentkia
    charlotta1985 skrev 2015-03-02 12:36:28 följande:

Jag har köpt ett par plagg, mest för att intala mig själv om att detta faktiskt händer :)

RUL på fredag, om vi får reda på kön då så ska vi börja bocka av inköp sakta men säkert. Idag är också en stor dag- sambon säljer sin sportiga bil och köper en kombi :D

Åh vi har RUL samtidigt. Jag har inte vågat göra något. Inte ett plagg, inte kollat namn och knappt planerat nåt. Helt sjukt nojig denna graviditet. ska bli skönt med ett RUL så jag får veta hur det är med lillen.
  • MuffinCake

Jag kommer få min sambos dagar och ta ut 3-4 i veckan till att börja med.

Förhoppningen är att de ska räcka till början på feb-17, så vi kan skola in på dagis i januari.

Sen har jag sökt semester i maj, och kommer söka havandeskapspenning juni-juli, så med lite tur har jag bara ca 2 månader kvar att jobba :)

• Cvs
    charlotta1985 skrev 2015-03-02 12:36:28 följande:

Ja förstår vad du menar! Även om man fått mage och känner nått därinne så är det ändå svårt att greppa. Jag va med en tjejkompis och kollade lite på bebiskläder, kändes nästan som vi kollade åt någon annan än bebisen i min mage:)
Svar på tråden Bf Augusti 2015