• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Plutten120301

Jag äter också onyttigheter denna graviditeten. Med dottern var jag sugen på nyttiga saker som mjölk och frukt men nu vill jag ha pizza och gärna en 100g chokladkaka om dagen, haha. Däremot så väger jag exakt nu som med dottern i samma vecka så det spelar kanske ingen roll på mig. Är ganska smal i vanliga fall och kan äta nästan vad som helst utan att gå upp i vikt

• Lilla My82
    komisska skrev 2015-03-23 18:29:18 följande:

Hej! Är det bara jag som inte bara känner mig överlycklig? Jag är ibland jätteglad och tycker att det är jättemysigt att vår lilla som ligger här inne. Kände första sparkarna igår. MEN ibland har jag bara sån ångest, som jag inte kan säga vad den beror på. Jag tycker heller inte att det är himmelskt att vara gravid, jag spydde flera ggr om dagen fram till v 20 men gick ändå upp 4 kg i vikt... Jag har ont och börjar bli klumpig. Igår hände nåt, skulle resa mig snabbt ur bilen för att spring o hjälpa sambon, men när jag reste mig kände jag som att jag gick av på mitten. Sån fruktansvärd smärta långt ner i magen, segnade ihop i en hög o låg kvar i 5 min, släppte sakta men har fortfarande lite ont. 1177 trodde att det kanske ´var en muskel eller ligament som gick av, ofarligt, men ändå, har ingen jätterolig graviditet. Dessutom blir jag arg på mig själv för att jag inte kan njuta o vara glad. Idag är en riktigt kass dag :( 

Du är inte ensam... Jag googlade faktiskt gravid och nedstämd igår för jag har känt mig så nere på slutet. Hittade inte mycket alls men en tråd på något annat forum stod det lite om andra människor som hade det jätte jobbigt.

Barnet är planerat och jag har velat ha en till länge men nu när det är verklighet så känner jag mig inte alls lika glad och uppspelt som jag gjorde med första. Har mååånga tankar om hur det kommer att bli när den lilla kommer och hur storasyster kommer att reagera och vara mot h*n. Är mer orolig för att något ska vara fel den är gången dessutom. Samtidigt blir jag glad när jag känner sparkar. Nä usch vad hjärnan bråkar med mig just nu :(
  • stjärnasomärdin

En vecka kvar till RUL!! Åh vad vi längtar efter att se liten igen och få se att allt ser bra ut! Vi är också otroligt nyfikna på om det är en pojke eller flicka som döljer sig där inne! Vi är helt övertygade om att det är en pojke medan alla utom en som gissat på ultraljudsbilden sagt tjej! We'll see, NU känns det i alla fall som det närmar sig :)

• tessan91

allt känns så overkligt, är i vecka 19. Gjorde ett tidigt ul i vecka 14 allt så fint ut då. Nästa ul är på måndag. Men har inte känt några sparkar eller så. Bara att magen kurrar mer när ja inte ens är hungrig och känns som nått fladdrade då och då. vet att det är individuellt när man känner de första sparkarna men skulle vara så mysigt. :) 

• Speck

Kottex : jag är mer lättdistraherad nu än i vanliga fall och allt på jobbet går långsamt. Men jag har ju också huvudvärk dagligen och det spelar absolut in för mig. Jag gör fel på enkel matte tex på jobbet. Skulle lägga på 5,6% och la på 0,56% o såna saker.

Träffade bm igår och mitt blodtryck ligger på 90/55, rätt lågt mao. Hon ville också jag skulle börja äta järn. Hon sa det är helt normalt att man har lite mer humör som gravi, det visste jag ju egentligen men ändå skönt att höra. Min livmoder var precis rätt stl också.

• Sanandra

RUL gick bara fint. Flyttad en dag så 18+2 idag.:) Ska på extra ul kring V.30 å kolla så moderkakan flyttat upp sig.:)

• AnnaBanana

Va på extra UL idag eftersom dem inte hann med organscreeningen på RUL :) lillrackaren ville inte visa sitt ansikte idag heller ( löper ökad risk för LKG- spalt) så de lilla man kunde se så såg allting fint ut:) kändes jättebra, hon sa att det ser ut som en jättefin bebis därinne ^^ fick 3D ULbilder med oss hem på ansiktet i profil , 5 fingrar och ett sött litet öra :) så glad just nu!

• Minxy

Idag är ingen lugn dag på jobbet direkt. 3 av våra 5 handläggare är lediga/sjuka, så jag och den andra som jobbar får dela på 5 personers jobb. Idag har mina sammandragningar duggat tätt kan jag säga.

• Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-25 10:27:47 följande:

Va på extra UL idag eftersom dem inte hann med organscreeningen på RUL :) lillrackaren ville inte visa sitt ansikte idag heller ( löper ökad risk för LKG- spalt) så de lilla man kunde se så såg allting fint ut:) kändes jättebra, hon sa att det ser ut som en jättefin bebis därinne ^^ fick 3D ULbilder med oss hem på ansiktet i profil , 5 fingrar och ett sött litet öra :) så glad just nu!

Vad skönt att det såg bra ut av vad man kunde se iaf. Ska ni göra något mer eller har dom sett nog flr att veta att bebbe inte har LKG-spalt? Åh var bilderna fina? Är du med i FBgruppen?
Svar på tråden Bf Augusti 2015