komisska skrev 2015-03-23 18:29:18 följande:
Hej! Är det bara jag som inte bara känner mig överlycklig? Jag är ibland jätteglad och tycker att det är jättemysigt att vår lilla som ligger här inne. Kände första sparkarna igår. MEN ibland har jag bara sån ångest, som jag inte kan säga vad den beror på. Jag tycker heller inte att det är himmelskt att vara gravid, jag spydde flera ggr om dagen fram till v 20 men gick ändå upp 4 kg i vikt... Jag har ont och börjar bli klumpig. Igår hände nåt, skulle resa mig snabbt ur bilen för att spring o hjälpa sambon, men när jag reste mig kände jag som att jag gick av på mitten. Sån fruktansvärd smärta långt ner i magen, segnade ihop i en hög o låg kvar i 5 min, släppte sakta men har fortfarande lite ont. 1177 trodde att det kanske ´var en muskel eller ligament som gick av, ofarligt, men ändå, har ingen jätterolig graviditet. Dessutom blir jag arg på mig själv för att jag inte kan njuta o vara glad. Idag är en riktigt kass dag :(
Du är inte ensam... Jag googlade faktiskt gravid och nedstämd igår för jag har känt mig så nere på slutet. Hittade inte mycket alls men en tråd på något annat forum stod det lite om andra människor som hade det jätte jobbigt.
Barnet är planerat och jag har velat ha en till länge men nu när det är verklighet så känner jag mig inte alls lika glad och uppspelt som jag gjorde med första. Har mååånga tankar om hur det kommer att bli när den lilla kommer och hur storasyster kommer att reagera och vara mot h*n. Är mer orolig för att något ska vara fel den är gången dessutom. Samtidigt blir jag glad när jag känner sparkar. Nä usch vad hjärnan bråkar med mig just nu :(