• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Mollan88

Jag fick höra en god nyhet idag. 2 kompisar ska också ha barn.. Först jag den 5:e , den ena kompisen den 3:e och andre kompisen den 4:e. Ha ha så sjukt kul. Tänk om det blir samma dag! Det är deras första och det blir mitt andra. Så det var jag som startade baby boomen ;)

Annars undrar jag till er som får vul: är det pga säkerhets åtgärder eller är ni orolig på nåt vis? Jag är orolig att nåt skulle va fel och funderar på att ringa och gulla till mig ett vul.

Annars får jag vänta till v.20 på UL

• Micka!
    Minxy skrev 2015-01-01 18:38:15 följande:

Ska börja jobba imorgon och gruvar mig....

Stressa upp vid 6 istället för att i sakta mak stiga upp vid 9, måste räkna lite på vad och hur mycket jag behöver ha med i matväg för att klara mig utan illamående. Vill inte avslöja något än på jobbet..

Usch, jobbigt!!! Skulle inte själv palla att jobba nu....mår allt för illa, varit riktigt nära att spy idag urk! Ska försöka åka iväg och köpa lite bebiskläder till en vän som har en liten två-månaders, ska få gosa med den lilla imorgon!

Har fortfarande inte sagt nått till nån, vet inte om jag ska berätta imorgon, har tänkt att jag ska berätta för mina föräldrar först!!!
  • TantB
    Minxy skrev 2015-01-01 18:38:15 följande:

Ska börja jobba imorgon och gruvar mig....

Stressa upp vid 6 istället för att i sakta mak stiga upp vid 9, måste räkna lite på vad och hur mycket jag behöver ha med i matväg för att klara mig utan illamående. Vill inte avslöja något än på jobbet..

Jag ska också jobba imorgon och känner ett motstånd precis som dig. Med tanke på att jag känner mig konstant bakfull så kommer jag nog behöva använda mig av vilorummet vid något tillfälle. Känns skönt att veta att man inte är ensam i alla fall
  • Minxy

Yay! 6-årige sonen rundar av kvällen med en riktig kaskadspya i sin säng. Nu håller vi tummarna för att det beror på överdrivet pepparkakshusätande och INTE magsjuka!

Men för att komma ihåg det som är positivt kan man ju glädjas åt att han gjorde det just på kvällen när jag inte mår illa! Jag hade inte varit fullt så effektiv om det hade skett under mitt värsta morgonillamående :P

• Kattflickan

Hejsan! Jag är gravid i vecka 8+6, går alltså in i vecka 10 imorgon! Detta är mitt andra barn och jag har varit så distraherad av henne att jag glömt kolla gravidtrådarna på FL!

Jag har gjort IVF, och då brukar man göra tidigt VUL, så förra måndagen fick vi se ett litet pyre i rätt storlek med ett hjärta som slog!

Jag har varit lite orolig över att denna graviditet inte alls känts som den förra. Jag har bara mått vagt illa ett par gånger den här gången och förra graviditeten var jag åksjuk i över en månad. Dessutom luktar inte kaffe så illa och jag kan äta fisk. Hoppas allt är bra ändå och att den här graviditeten bara är annorlunda men att det ändå går bra. Beräknat BF är 6 augusti men jag tror barnet kommer i juli.

• Moelme
    Kattflickan skrev 2015-01-01 20:53:18 följande:

Hejsan! Jag är gravid i vecka 8+6, går alltså in i vecka 10 imorgon! Detta är mitt andra barn och jag har varit så distraherad av henne att jag glömt kolla gravidtrådarna på FL!

Jag har gjort IVF, och då brukar man göra tidigt VUL, så förra måndagen fick vi se ett litet pyre i rätt storlek med ett hjärta som slog!

Jag har varit lite orolig över att denna graviditet inte alls känts som den förra. Jag har bara mått vagt illa ett par gånger den här gången och förra graviditeten var jag åksjuk i över en månad. Dessutom luktar inte kaffe så illa och jag kan äta fisk. Hoppas allt är bra ändå och att den här graviditeten bara är annorlunda men att det ändå går bra. Beräknat BF är 6 augusti men jag tror barnet kommer i juli.

Kul, jag går också in i vecka 10 imorgon Men precis som dig så tror jag att bebis kommer i juli, har tre barn innan som är födda 36+0, 34+6 och 35+0. Men jag hoppas såklart att jag får gå hela vägen denna gång
  • Kattflickan

Moelme: Kul att vi är så lika i fas! Jag fick hepatos i förra graviditeten och barnet kom ut med kejsarsnitt i vecka 37+0 förra gången. Har redan haft vaga känningar av Hepatosen så jag är rätt säker på att få den igen tyvärr.

• Knorten2015
    Mollan88 skrev 2015-01-01 19:07:35 följande:

Jag fick höra en god nyhet idag. 2 kompisar ska också ha barn.. Först jag den 5:e , den ena kompisen den 3:e och andre kompisen den 4:e. Ha ha så sjukt kul. Tänk om det blir samma dag! Det är deras första och det blir mitt andra. Så det var jag som startade baby boomen ;)

Annars undrar jag till er som får vul: är det pga säkerhets åtgärder eller är ni orolig på nåt vis? Jag är orolig att nåt skulle va fel och funderar på att ringa och gulla till mig ett vul.

Annars får jag vänta till v.20 på UL

Vi ska göra ett vul i v.9 alltså nästa vecka, och det gör vi bara för att det fortfarande känns så overkligt att det är sant + att det känns kul att få se det pyttelilla miraklet! :) det är vår första barn! men vi har bokat via en privatklinik och får så klart betala själva, men vi tyckte de va värt det! Känns så länge till första UL annars! :)
  • Minxy

Jag skulle jobba idag. Det gick inte vidare bra..

För det första så har sonen kräkts hela natten så sömnen var väl sådär, även om min underbara make tog det mesta.

När jag väl (efter en lång startsträcka på morgonen) lyckats ta mig in till jobbet så mådde jag så jävla illa att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Härdade ut ungefär 20 minuter, sen tackade jag för mig och åkte hem igen.

Jag kände mig extra nojig eftersom jag var osäker på om det bara är morgonillamående deluxe eller om jag råkat få nån skit från sonen. Skulle inte vara så kul att smitta ner hela jobbet...

Nu ligger jag i sängen och tycker synd om mig själv. Känns extra skoj att maken åker utomlands på måndag. Det blir nog en fin vecka med illamående, dags- och skollämning/hämtning och matlagning :(

Jaaa, jag är gnällig idag! :(

• Jessi20

Hej hej!

Hoppar in här jag med! Första barnet för mig men andra för min sambo då han har ett barn sedan innan. Är i v 10 (9+5)! Bf 8 augusti om man går efter gravidkalendern :)

Har ni berättat för någon än i familjen/vänner? Vi har berättat för några av våra närmsta men jag har väntat att berätta för mina föräldrar då jag vill berätta det på nått roligt/fint sätt då de blir första barnbarnet för dom, någon som har några bra förslag? ????

Svar på tråden Bf Augusti 2015