• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • TyckOmMig
    excalibur skrev 2015-01-03 22:42:11 följande:

Ni som har barn sen tidigare, syns er mage? Jag är i v9 (8+0) och min går inte dölja utan sambons kollage-tröjor.. min mage var i denna storleken i v25 eller nåt med 1an och kanske ett par veckor tidigare med 2an, men för v9 känns det ju extremt.. min mormor är tvilling med så man kan ju inte låta bli att fundera :)

Jag som är flerbarnsmamma och nu är i v10+1 har redan införskaffat mammabyxor då magen putar ut dock väntar jag ju tvillingar och födde tvillingar för drygt ett år sedan men är inte överviktigt aldrig gått upp mer än ca 9-10 kg varje graviditet.
  • excalibur
    TyckOmMig skrev 2015-01-03 22:47:59 följande:

Jag som är flerbarnsmamma och nu är i v10+1 har redan införskaffat mammabyxor då magen putar ut dock väntar jag ju tvillingar och födde tvillingar för drygt ett år sedan men är inte överviktigt aldrig gått upp mer än ca 9-10 kg varje graviditet.

Va kul med tvillingar igen! :)

Jag har gått upp 1,5kg än så länge, från 55 till 56,5. Vägde samma innan jag var gravid med 2an, sen har jag alltid gått upp extremt under själva graviditeterna men än har jag ju inte det, och ändå denna bauta-mage!
  • Micka!

Jag väntar 3:dje barnet och jag börjar få mage, får inte igen jeansen, använder gummisnodd! Lär köpa mammabyxor snart är i V 10, (9+0) Har blivit lite rundare on magen sedan en vecka! Blir svårt att dölja snart!

• hanmey

Hej!

Skapade precis en tråd men här var ni ?

BF augusti. Mitt andra barn men det fick jag för snart 8 år sen. Var bor ni?

Är gärna med i Facebookgrupp men om den är hemlig, inte alla som vet än ????

Hanmey

• iceball

Jag är otroligt svullen om magen och brösten har växt enormt. Fick gå upp en storlek när jag köpte nya bhar för en vecka sedan. Ska bli intressant att se om någon på jobbet märker något efter julledigheten. Jag är rätt överviktig sen innan så folk kanske inte vågar kommentera magen :-P När jag väntade dottern vägde jag 20 kilo mindre än nu, och gick upp 30, så jag hoppas verkligen att jag kan hålla igen den här gången. Problemet är bara att jag så lätt samlar vätska, att vara höggravid mitt i högsommaren lär väl inte hjälpa direkt...

• liizz83
    Inorr02 skrev 2015-01-02 20:09:03 följande:

känner ni av att ni är gravida?

jag kommer inte så mycket ännu de spänner lite i magen och är trött sen inge mer

Jag känner mig inte heller särskilt gravid förutom trötthet och lite yrsel.
  • liizz83
    Jessi20 skrev 2015-01-02 15:58:02 följande:

Åh va härligt! Sant man vill ju helst inte ta de på telefon. Mina föräldrar bor ju 16 mil bort så blir nog en tripp dit över en helg snart så kommer berätta då ????

Jag har oxå föräldrarna långt bort men vi ska berätta på lite kul sätt.

Har en dotter som är 8 månader så jag ska köpa en body där det står Jag ska bli storasyster och så ska vi ringa till mormor på FaceTime och morfar på Skype så får de se bodyN på lilla Alma
  • doccah

Jag är i v 11 ovh mitt illamående har kommit först nu.. Verkar lite skumt, är det inte nu de ska försvinna?! ^^

• Inorr02

Gruvar min har börja kanna av fogarna redan hoppas de försvinner är rädd att de ska bli värre vill inte bli sjukskriven alls vill vara frisk denna gång. Fick havandeskapsförgiftning förra gången och blev i gång satt i vecka 33. Så vill ha en bra graviditet denna gång. 

Vill bara att de ska bli måndag så jag får fara till bm och bli inskriven så de karske känns som verklighet.  Jag gjorde ett nytt gravtest i går de stod gravid 2-3 veckor har så svårt att förstå och ta in att det är så är lyckligt att jag är gravid men vi har kämpat i 16 månader så detta är svårt att ta in att vi äntligen ska bli 2 barns föräldrar. Jag hade börja tror att jag inte skulle få nå mer barn. Längtar så till vecka 12 så stora syster får veta att hon ska bli stora syster. Hon har tjatat länge om att hon vill ha en lilla syster. vad jag ser fram i mot förlossning ul och få vara mammaledig igen. 

• familjenl
    excalibur skrev 2015-01-03 22:42:11 följande:

Ni som har barn sen tidigare, syns er mage? Jag är i v9 (8+0) och min går inte dölja utan sambons kollage-tröjor.. min mage var i denna storleken i v25 eller nåt med 1an och kanske ett par veckor tidigare med 2an, men för v9 känns det ju extremt.. min mormor är tvilling med så man kan ju inte låta bli att fundera :)

Min mage putar väldigt mycket redan nu också! Är i v.10 (9+1). Vet inte riktigt hur man ska kunna dölja den i flera veckor till. Men det kanske är lite svullna tarmar så den kanske ser mindre ut om någon vecka - hoppas jag! Men de säger väl att man får mage snabbare för varje graviditet... :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015