• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Micka!
    Minxy skrev 2015-01-02 16:24:09 följande:

Vad kul att du fick ett så fint gensvar från din vän :)

Jag gruvar mig lite för att berätta för min bästa väninna. Hon är lika gammal som mig, men ensamstående och inställd på att göra karriär. Hon har vid upprepade tillfällen uttalat sig om att hon inte kan förstå sig på de som "slösar bort livet" på att skaffa barn istället för att "göra karriär och förverkliga sig själv".

Men det får bli som det blir.

Visste att hon skulle reagera positivt, hon har en liten själv nu och känner mig utan och innan, vi har varit vänner sedan vi var små!

Förstår att du känner så, jag gruvar mig lite för mina föräldrars reaktion istället, jag har haft fullt upp det senaste året och de är angelägna om att jag ska vila och ta hand om mig!!! Och en bebis är väl inte vad de önskar mig just nu!!! Barnen är nästan alltid med när vi träffas, så det är svårt att hitta ett bra tillfälle!!!
  • Inorr02
    Jessi20 skrev 2015-01-02 17:05:16 följande:
    Grattis till er! ???? vilken bra start på de nya året!
    tack joo det bästa ny år hittills Glad ett bra slut på året då vi kämpat 16 månader för ett syskon till dottern å äntligen hände det  
  • Minxy
    Lilostichi skrev 2015-01-02 17:41:03 följande:

Idag är jag i vecka 9+ 3. Har mått så illa!! Men från och med igår könns det liite bättre...värsta illamåendet kommer på kvällen. Provat postafen, armbanden, ingefära, kex hit och dit, citronvatten mm...en envis liten plutt därinne :) älskar att sova på nätterna! Helt underbart. Ska på min första undersökning den 7 jan :)

Vårt första barn! Bor i nyköpt hus med sambo!

Ber till de högre makterna att illamåendet ska ta slut!

Hur mår ni?:))

Mår rysligt illa, men för mig är det värst på morgonen (förutom idag då jag mått dåligt precis hela jäkla dagen!)

Har också seabands på från innan jag stiger upp, äter något litet medan jag ligger kvar i sängen, försöker att ta det lugnt på morgonen, men nä. Mår skit ändå. Hoppas det ger sig snart! (Har två barn sedan innan och har ALDRIG mått illa förut!)

Jag ska också till bm den 7:e :)
  • MoaC

Hej! Gravid i vecka 10 med första barnet. Vill gärna vara med i fb-gruppen, hur gör jag? :)

• MoaC
    MoaC skrev 2015-01-02 19:25:09 följande:
    Hej! Gravid i vecka 10 med första barnet. Vill gärna vara med i fb-gruppen, hur gör jag? :)

[quote=74610960][quote-nick]MoaC skrev 2015-01-02 19:25:09 följande:[/quote-nick]Hej! Gravid i vecka 10 med första barnet. Vill gärna vara med i fb-gruppen (MC). Vilket bra och roligt initiativ! :)
  • Kattflickan

Jag mår som sagt knappt illa alls, känns konstigt då jag var det förra graviditeten men hoppas det är ok med pyret ändå. Vi gjorde ju VUL för mindre än två veckor sen och fick då se hjärtat slå.

Våra föräldrar vet redan då de varit barnvakt vid läkarbesöken vid IVF en. Sen när det blev positivt graviditetstest fick de veta.

Jag ser redan så himla stor ut! Skulle vilja dölja mitt tillstånd på jobbet tills efter KUB testet om några veckor men det känns svårt.

• Inorr02

känner ni av att ni är gravida?

jag kommer inte så mycket ännu de spänner lite i magen och är trött sen inge mer

• Kaka001

Jag mår inte riktigt illa utan med "bakfylle" känslan i magen hela tiden, konstant hungrig och väldigt trött stundtals. I min kommun gör man inte ultraljudet före v 19-22, känns som en evighet bort :/

• Kattflickan

Jag är också konstant hungrig! Idag åkte vi ut på ett ärende som skulle ta ca en timme och jag kände mig tvungen att ta med lite nötter som proviant.

• Minxy

Jag är också hungrig hela tiden. Illamående och samtidigt hungrig, riktigt lovely :P

Jag är inte särskilt trött! Känns väldigt underligt eftersom jag var helt knäckt när jag väntade barn ett och två. Jag kan lätt vara vaken till elva-tolv på natten.

Däremot kan jag vara halvseg runt lunch.

Svar på tråden Bf Augusti 2015